Pozvánka: Zvážnica 2023 - originál gravel pretekanie

Gravel jazdeniu svitá na lepšie časy, podujatie Zvážnica je prvé a zatiaľ jediné svojho druhu u nás.

Často sú gravel preteky kritizované, že nevystihujú podstatu takéhoto jazdenia, že sú príliš o pretekaní a málo o vychutnávaní. Kto zdieľa takúto predstavu o „štrkoletoch”, tak nech spozornie, keďže sa u nás chystá akcia, ktorá mu bude po chuti. Na Zvážnicu 2023 sa tiež chystám, a tak do tejto pozvánky zakomponujem aj svoje očakávania, nič podobné som ešte nejazdil.

Cyklisti na lúke, v pozadí západ slnka

Zmena charakteru

Zvážnica sa konala už v roku 2022, ale mala iný charakter, ako bude mať tohtoročná. V podstate išlo o vytrvalostné preteky, a ak si dobre pamätám, Kimlo bol najrýchlejší. Parametre jeho výkonu je možné obdivovať aj v našich Výjazdoch. Organizátori tento nultý ročník zobrali asi ako cvičný, niečo z jeho charakteru ponechali a veľa zmenili.

Novinky 2023

Ak to celé zjednoduším, tak Zvážnica 2023 bude podujatie pre gravel a MTB bicykle, ktoré bude prebiehať počas celého víkendu. Za dva dni cyklisti absolvujú dve trasy, na ktoré bude stanovený časový limit a poradie sa určí podľa meraných úsekov, každý deň budú tri. V nich sa preteká ako na časovke, každý ide individuálne. Ak vám to pripomína enduro preteky, tak je to veľmi podobné, na týchto RS úsekoch sa tiež využije časomiera a čipy.

Cyklista v leseCyklista na poľnej ceste

Keď som spomínal, že niečo zostalo z minulého roka zachované, tak to bude individuálna orientácia cyklistov v teréne, nepôjde o klasické absolvovanie vyznačenej trasy. Organizátor zverejní GPX súbor trás, povinné budú spomínané merané úseky. Kategórie sú klasické, zvlášť budú ceny pre MTB a extra pre gravel, rozdelenie je podľa veku a pohlavia.

Cyklista na lesnej ceste

Aký bude terén?

Miestne gravel cestičky v okolí Nemšovej nepoznám, aspoň to bude pre mňa zaujímavejšie. V propozíciách sa píše o pestrej zmesi gravel jazdenia, z použitých prívlastkov som pochopil, že pôjde viac o lesné terény, ako o nejaké poľné cesty alebo nebodaj dlhé asfaltové úseky. Ak nás organizátor zavedie aj na traily, asi bude dobré, to najprv doma vyskúšať a natrénovať, ale gravel bicykel v podstate prejde akýkoľvek terén, ak sa prispôsobí rýchlosť. A prinajhoršom sa kúsok prenesie.

Skupinka cyklistov na lesnej ceste

Večer aj kultúrne

...rozmýšľam, ako prehovoriť polovičku, aby sme to celé absolvovali spolu, niečo mi hovorí, že by to mohol byť parádny zážitok.
Ak by akcia bola len o tomto dvojdňovom jazdení, už to by bolo samé o sebe dosť, ale pre účastníkov je toho pripraveného ešte viac. V sobotu večer ich čaká kultúrny program, mám rád tento výraz s retro nádychom. V preklade to znamená hudba, jedlo, diskusie a zábava. Možno aj toto je časť skúšky, odolať bude treba ponocovaniu a vábeniu chutných nápojov, aby to nemalo vplyv na nedeľný výkon. Štart, cieľ a celé zázemie sú na jednom mieste, ako základný tábor bol zvolený kaštieľ Antonstál v Nemšovej.

Podujatie Zvážnica, cyklisti čakajúci na štartePodujatie Zvážnica, cyklisti prichádzajúci do cieľa

Praktické informácie

Presný dátum konania akcie je 29. - 30. apríla 2023 a limit účastníkov je stanovený na 100. Cena bez ubytovania začína na 55 €, no ako sa bude blížiť akcia, cena pôjde hore, prípadne sa skôr naplní maximálny počet. Ubytovať sa je možné aj v kaštieli, ak to aprílové počasie dovolí, vhodné sú aj stany. A teraz to najdôležitejšie, či sú povinné flanelové košele, som zatiaľ nezistil, zo záberov z roku 2022 to tak vyzerá.

Cyklisti v leseCyklisti v lese

Vidieť, zamakať a zabaviť sa

Týmito troma slovami by som asi najlepšie opísal, aké mám očakávania od Zvážnice 2023. Teším sa, že pojazdím nové trasy, moja orientácia v neznámom teréne nie je najlepšia, takže o zábavu mám postarané. Nikdy som nepretekal spôsobom RS, aj toto bude pre mňa novinka, ale celkové poradie nemám ako prioritu. Skôr rozmýšľam, ako prehovoriť polovičku, aby sme to celé absolvovali spolu, niečo mi hovorí, že by to mohol byť parádny zážitok.

Zvážnica
Chalani za organizáciou si zaslúžia pochvalu za stránku a Instagram, podrobne a do detailov majú spracované propozície. Podujatie má aj profil v našom Kalendári, tam je „výcuc” toho najdôležitejšieho. Ja som už prihlásený, takže už dúfam len v zdravie a dobré počasie a vidíme sa na mieste. Kto sledoval, ako som dopadol zatiaľ na svojich jediných gravel pretekoch, toho neprekvapí moje heslo do Zvážnice 2023:

„Protect Your Bike In Gravel!”

Zvážnica 2023

calendar_today 29.04.2023 - 30.04.2023
label Gravel
place Zámoček Antonstál (Slovensko)