Enduro bicykle - svižne hore, rýchlo dole

Drsný terén, ťažké zjazdy, ale aj potreba dostať sa na štart v časovom limite. No je to hlavne aj zábava a sloboda. A nadupané „stroje“ na dvoch kolesách.

Giant Reign 29 - 3 449 €

Systém pruženia Maestro od Giantu pracuje so zdvihom 146 mm vzadu. Vpredu spolupracuje s vidlicou RockShox Yari so zdvihom 170 mm. Enduro bicykel využíva prednosti 29” kolies, ktoré sú obuté do plášťov Maxxis Assegai vpredu a Minion DHR vzadu. Je možné ich prestavať na bezdušový systém. Spoľahnúť sa bude môcť na komponenty Shimano SLX a Deore v kombinácii s výbavou od Giantu. Čo všetko to zahŕňa, si môžete spolu s podrobnými fotografiami pozrieť aj v našom unboxingu. Bicykel nájdete v našom MTBIKER eshope.

Giant Reign 29

Lapierre Zesty AM CF 7.9 - 5 099 €

Francúzsky výrobca Lapierre prichádza s modelom Zesty AM CF 7.9. Ako prezrádza názov, ide o karbónový model so zdvihmi 150 mm na vidlici aj zadnej stavbe. Odpruženie dodáva výrobca FOX v podobe vidlice Float 36 Performance a tlmiča Float DPS Performance. AM v nadpise znamená „all mountain“ a tiež prezrádza univerzalitu, nech sú podmienky v teréne akokoľvek náročné. Pohon tvorí kombinácia komponentov výrobcu SRAM a sád SX, NX a GX s 12 prevodmi. Bicykel máme aj na predajni v Hrádku, no nájdete ho aj na našom MTBIKER eshope.

Lapierre Zesty AM CF 7.9

Mondraker Foxy Carbon R 29 - 4 999 €

Typickou „Forward Geometry“ je známy španielsky výrobca bicyklov Mondraker. Foxy je rad bicyklov určených pre náročných jazdcov, ktorí vedia, čo chcú a neboja sa ani drsných alpských trailov. Výbavu tvorí radenie SRAM NX Eagle, doplnené 4-piestovými brzdami SRAM G2 R. Zvyšok výbavy dopĺňa sám výrobca komponentmi OnOff. Odpruženie zabezpečuje FOX. Vidlica Float Rhythm má zdvih 160 mm a zadná stavba s tlmičom Float X 150 mm. S týmto bicyklom môžete smelo vyraziť na enduro preteky aj do bikeparku. Doporučená MOC je 5 999 €. Nájdete ho na MTBIKER eshope.

Mondraker Foxy Carbon R 29

Rock Machine Blizzard 90-297 RZ - 3 849 €

Model Blizzard 90-297 RZ českého výrobcu Rock Machine sa so svojím 29“ predným a 27,5“ zadným kolesom radí do tzv. „mullet“ kategórie. Táto konfigurácia mu napomáha prekonávať prekážky s väčšou ľahkosťou a nestráca nič ani v obratnosti. O tlmenie sa tentokrát stará vidlica a tlmič značky DVO, ktoré disponujú zdvihmi 160/160 milimetrov. Radenie a brzdy sú vyšperkované do takmer úplnej dokonalosti – všetko pod hlavičkou Deore XT a 4-piestových bŕzd. MOC bicykla je 4 299 € a nájdete ho v MTBIKER eshope.

Rock Machine Blizzard

MARIN Alpine Trail Carbon 1 - 3 349 €

Predný rámový trojuholník vyrobený z jednosmerných uhlíkových vlákien, zadná stavba zo zliatiny Series 4. To sú materiály z dizajnérskeho stola kalifornského výrobcu Marin. K tomu odpruženie RockShox - vpredu Yari so zdvihom 160 mm a 150 mm zadná stavba spolupracujúca s tlmičom De Luxe Select+. Kolesá majú priemer 29” a sú obuté v plášťoch Maxxis Assegai. Samozrejmosťou sú 4-piestové brzdy Shimano MT420, doplnené radením Deore 1x12. MOC bicykla je 3 699 € a nájdete ho na MTBIKER eshope.

MARIN Alpine Trail Carbon 1

Orbea OCCAM M10 LT - 5 999 €

Z Baskicka k nám priletela táto karbónová enduro „raketa“ poháňaná sadou Shimano XT na obľúbených plášťoch Maxxis. Tlmenie zabezpečuje vidlica FOX 36 Float Factory a pružinový tlmič DHX Factory. Tento bicykel sme si bližšie predstavili aj vo videu, ktoré si môžete pozrieť na tomto odkaze. OCCAM má zdvihy 150 mm vpredu aj vzadu, čo využijete pri širokej škále aktivít v teréne, nielen pri enduro pretekoch. Vo veľkosti M ho nájdete v našej bratislavskej predajni alebo na našom MTBIKER eshope.

Orbea OCCAM M10 LT

Ghost Riot Enduro Essential - 2 849 €

Samotný názov prezrádza, že ide o verziu Enduro, stojacu na zliatinovom ráme so zdvihmi 170/160 mm. Bicykel je vhodný na jazdu v lokálnych trailových centrách, no užijete si s ním zábavu aj na celodenných výjazdoch v horách. Vidlica Rock Shox Yari a tlmič Super Deluxe Coil Select R vám budú spoľahlivými partnermi, keď sa terén zmení z hladkého na rozbitý. Pohon a brzdy sú od SRAMu, kde sa kombinuje sada GX s brzdami Code R. Plášte v tejto kategórii sú tradične od Maxxisu. MOC bicykla je 3 149 € a nájdete ho na MTBIKER eshope.

Ghost Riot Enduro Essential

CTM Scroll XPert - 2 999 €

Aj na Slovensku vieme robiť bicykle pre skvelých jazdcov. CTM Scroll XPert je rýchly bicykel už na prvý pohľad. S vidlicou FOX 38 FLOAT Performance so zdvihom 160 mm a zadnou stavbou so 155 mm nebude žiadny terén príliš ťažký. Aby sa s bicyklom zaobchádzalo s ľahkosťou, má už v základe osadenú teleskopickú sedlovku KS RAGEi s rôznym zdvihom pre každú veľkosť rámu. Ako to však býva, nie je problém spustiť sa dole kopcom, ale zastaviť, preto sú na ňom osadené výkonné 4-piestové brzdy Shimano MT420. Cena bicykla je 2 999,99 € a nájdete ho na MTBIKER eshope.

CTM Scroll XPert

Kellys Swag 10 29” - 2 399 €

Ako sme spomenuli vyššie, tu je ďalší dôkaz toho, že aj „doma“ vieme robiť enduro bicykle. Vidlica má zdvih 160 mm, zadná stavba 150 mm. Spolupracujú vďaka RockShox komponentom. Pohon a brzdy pochádzajú z radu Deore od Shimana. Krotiť rýchlosť vám pomôžu 4-piestové brzdy. Teleskopická sedlovka je samozrejmosťou pri tejto kategórii bicyklov. Swag je vyhotovený v peknej sivej farbe doplnenej čiernymi nápismi a takto sú ladené aj komponenty. Slovenské enduro nájdete za 2 399 € na stránke výrobcu.

Kellys Swag 10
Kompletnú ponuku enduro bicyklov nájdete na našom MTBIKER shope.
Zdroj fotografií: Archív redakcie

Enduro bicykle – skroť tie najťažšie traily PR článok

Enduro bicykle – skroť tie najťažšie traily

Skoky, technické pasáže a členitý terén sú pre teba rajom, ale vieš sa do toho aj oprieť, keď bojuješ o sekundy na rýchlostnej skúške? Tieto bicykle ťa budú zaujímať.
Celoodpružené enduro a XC modely - vývoj ide stále ďalej PR článok

Celoodpružené enduro a XC modely - vývoj ide stále ďalej

Veľmi populárne kategórie, ktoré sa niekedy vedia inšpirovať aj navzájom. Pozrime sa na niektoré zaujímavé modely pre sezónu 2022.
Enduro a trail výbava - odolnosť a bezpečnosť PR článok

Enduro a trail výbava - odolnosť a bezpečnosť

Jazda na trailoch či enduro má isté špecifiká. Drsný terén vyžaduje vyššiu odolnosť komponentov aj výbavy a nemenej podstatná je tiež bezpečnosť. Nechýba ti nič?