Pozvánka: Birell BikeFest 2023 - nebude to len o bicykloch

Najväčší festival cyklistiky na Slovensku sa koná v „mekke“ tohto športu, vo Freeride Bikepark v Kálnici.

Zrejme je zbytočné predstavovať túto akciu, ktorá už píše dlhú históriu a tento rok tomu nebude inak. Množstvo súťažných disciplín a testovanie bicyklov s porciou bohatého programu a hudobnej zábavy. Poďme si teda v bodoch prejsť, aký nás čaká program a prečo stráviť prvý júnový víkend od 2. do 4. 6. práve v Kálnici.

Cyklista v lese na trase

FMB silver event a Scott Enduro Race

Najväčším lákadlom budú preteky svetovej série FMB silver event, kde nás čaká nabitá konkurencia nielen zo Slovenska a Čiech ale predovšetkým zo zahraničia. Každoročne je toto podujatie strojcom zaujímavých a odvážnych trikov v podaní tých najlepších. V rámci diváckej kulisy môžeme podporiť pretekárov pri ich výkonoch a obdivovať ich výkony na veľkých skokoch.

Jazdci s licenciou a nadšení amatéri si zasa môžu vyskúšať kvalitné enduro preteky s poriadnymi RS-kami, kde elite a hobby jazdci budú rozdelení na dve skupiny a hodnotení zvlášť. Za zmienku určite stojí, že pri registrácii do 25. mája dostanete lacnejšie štartovné v hodnote 50 € a štartovné číslo so svojím menom. Ak nie ste stále presvedčení, možno vás nakopne reportáž z minulého ročníka na MTBIKER.

Cyklista v skoku na trati v KálniciVeselá partia chalanov na Birell BikeFeste

Testovanie bicyklov

Medzi ďalšími výhodami bude aj testovanie viac ako 200 bicyklov rôznych kategórií od viacerých výrobcov aj s úplnými novinkami na trhu. Aby ste získali o bicykloch čo najlepší obraz, tak ich môžete testovať priamo na trailoch vo Freeride Bikepark Kálnica s použitím vleku za poplatok. Samozrejmosťou bude aj výstavná zóna doplnkov a oblečenia vhodného na cyklistiku.

Cyklista

Maxxis Pumptrack, Nočný Dual Slalom alebo maratón

Ak vás nezaujali vyššie spomenuté akcie, tak potom si môžete zmerať sily na pumptrack dráhe alebo dokonca v Nočnom Dual Slalome. Ten každoročne v sobotu večer vytvorí výbornú udalosť a divácku kulisu. Samozrejme, nezabudlo sa ani na „dupačov“, a tí si dajú do tela v nedeľu. Čakajú ich vyznačené trate cez hrebeň Považského Inovca a Panskej Javoriny s najdlhšou verziou cca 54 kilometrov a prevýšením 1 787 metrov. Pretekov sa môžu zúčastniť aj elektrobicykle s vlastnou kategóriou pre vyhodnotenie.

Bohatý program

Slovo festival nie je použité len tak, pretože kým cez deň nás čakajú preteky, večer sa naopak v rámci oddychu môžeme zabaviť pri večerných akciách aj s dobrou hudbou v partii kamarátov. V piatok aj v sobotu večer sa môžete tešiť na kino, večerné párty a cez deň rôzne šou a autogramiády. Svojou účasťou tak môžeš podporiť pretekárov povzbudzovaním a podaním tých najlepších výkonov. Atmosféra bude poriadne nabitá.

V rámci tohto podujatia je možné kempovať priamo v areáli so stanom alebo karavanom. Táto možnosť je zdarma s obmedzeným počtom miest a treba byť v tomto prípade rýchly. Po celý deň budú k dispozícii úschovne a toalety so sprchami. Druhou možnosťou je nájsť si ubytovanie v okolí Kálnice.

Cyklista prechádzajúci cez kaluž
Nezostáva už nič iné, ako dúfať v dobré a slnečné počasie a hádam sa vidíme prvý júnový víkend v Kálnici. Ak vás zaujíma viac detailov a možností počas tohto víkendu, všetky informácie nájdete na stránke organizátora podujatia.