Svetový pohár Nové Město na Moravě - zábava pre divákov

Zažiť vynikajúce výkony na vlastné oči a ešte sa aj dobre zabaviť. Aj o tom môže byť svetový pohár u susedov.

Na začiatok chcem upozorniť, že nebudem opisovať do detailov všetky výkony pretekárov, to spravila už redaktorka MTBIKER CZ, Zuzka. V tomto článku sa chcem zamerať skôr na to, ako môžete stráviť celý víkend alebo len deň vo Vysočina Aréne a užiť si tak UCI svetový pohár naplno.

Celý článok rozdelím na niekoľko sekcií, kde sa vyjadrím k samotnej ceste, zázemiu pre divákov, zázemiu pre pretekárov a pocitom zo samotných pretekov.

mtb, jazdec v zjazdecyklistka na horskom bicykli

Cesta a vstupenky

V rámci podujatia máte možnosť otestovať bicykle rôznych značiek...
Musím povedať, že ak si chcete kúpiť jednodňovú vstupenku na nedeľu, tak jej cena (25 €) je stále fajn v porovnaní s formátom akcie. Môžete si zakúpiť aj 3-dňovú vstupenku (35 €) a stráviť tak celý víkend v NMNM. Tu iba vopred upozorním na ubytovanie, ktoré býva v blízkom okolí rýchlo obsadené, preto sa otvára aj možnosť kempovania v blízkosti areálu.

Cesta zo Slovenska trvá v rozmedzí 2 až 6 hodín, záleží, odkiaľ vyrážame. Stretnúť tu môžete Poliakov, Nemcov, Rakúšanov, Maďarov a iné národnosti. My sme s kamarátom cestovali z Kysúc a cesta nám trvala okolo 3,5 hodiny. Je to už dlhšie a museli sme si ráno privstať, aby sme mali čas na parkovanie a ďalšie aktivity.

Henrique Avancini a jeho nový tímEvie Richards

Zázemie pre divákov

Diváci si môžu v areáli pretekov pozrieť stánky sponzorov podujatia a expo-zónu, kde si môžu zakúpiť rôznorodý cyklistický tovar alebo si detailne obzrieť novinky v cyklistickom priemysle. V rámci podujatia máte možnosť otestovať bicykle rôznych značiek a vďaka kamarátovi som sa nechal na túto možnosť zlanáriť. V ponuke boli značky Superior, Orbea, Giant, Trek alebo Canyon.

Bicykel sme si rezervovali na určitú hodinu a po vybavení registrácie sme dostali 45 minút na samotný test. My sme na to využili neďaleké traily, ktorých je plný les, a užili si tak aj porciu zábavy. Ja som testoval bicykel značky TREK s modelom Supercaliber 9.8, na ktorom ma zaujímal prejav jazdných vlastností s ISO STRUT odpružením zadnej stavby.

bicykel Trek Supercaliber 9.8
... môžete vidieť mechanikov pri ich práci a detailne si obzrieť naleštené stroje pretekárov ...
Okrem toho sa tu nachádzal aj detský skákací hrad a po 13. hodine si mohli ísť deti zajazdiť s pretekárkou Jenny Rissveds. Oproti minulému roku bolo lepšie riešené občerstvenie pre divákov a bolo na výber veľa jedál. Jediným problémom boli dlhé rady, keďže po dojazde žien a poriadnom fandení dostali všetci hlad. Tu dochádzali aj niektoré jedlá, ale organizátori ich priebežne dopĺňali a snažili sa vyhovieť každému.

Georg Egger a Lukas BaumKate Courtney

Zázemie pre pretekárov

Pre mňa asi najväčším bonusom akcie tohto formátu sú stretnutia s pretekármi. Kým pri cestnej cyklistike je táto možnosť obmedzená, tak tu sa prechádzajú medzi vami a musíte mať pozorné oko. Nemáte tak vôbec problém stretnúť popredné hviezdy MTB scény, ktoré sa s vami po opýtaní radi odfotia a niekedy aj prehodia pár slov.

Okrem toho môžete vidieť mechanikov pri ich práci a detailne si obzrieť naleštené stroje pretekárov a novinky pre danú sezónu. Tento rok bola najväčšia tlačenica pri stajni INEOS, keďže pár dní pred svetovým pohárom ukázali nový horský bicykel.

Lepšie raz vidieť ako dvakrát počuť

Všetci sa radi zúčastňujeme týchto akcií, aby sme tých najlepších videli pri výkonoch a podporili ich. Veľa pretekárov po dojazde ďakuje fanúšikom za povzbudzovanie, medzi nimi napríklad aj Ondřej Cink, Nino Schurter, Jolanda Neff a mnoho iných. Najobľúbenejšou pasážou je prvé stúpanie so SHIMANO EXPERT CLIMB, ktoré nasleduje poriadny zjazd v kameňoch ROCK N ROBE. Najznámejšie je stúpanie po koreňoch, ktoré rozhodlo už nejedné preteky, a konečná Cannondale BMX zóna s veľkými dropmi.

INEOS a Pauline Ferrand PrevotPuck a Pauline pri súbojoch vo vedúcej skupine

Tento rok sme s partiou ostali pri Vysočina PRO CLIMB, ktoré bolo dosť náročné ako technicky, tak aj svojím sklonom. Tu ste mohli vidieť neskutočnú silu niektorých pretekárov, nástupy a dokonca aj to, ktorí si nechali pruženie otvorené alebo ktorí ho naopak mali zamknuté. Keďže sme sa nachádzali kúsok za FEED ZONE, tak sme zhodou náhod videli aj krásny útok od Puck Pieterse, ktorý sa stal jej víťazným ťahom.

Naopak pekným pohľadom bolo, keď vidíte Thomasa Pidcocka za FEED ZONE vo vedení a v stúpaní je vo vedení už Joshua Dubau. Nakoniec zistíte, že Pidcock si pred zjazdom pekne „ustlal" vďaka vyššiemu tlaku v pneumatikách. Títo dvaja pretekári boli dlho spolu na čele, až po finálny útok za FEED ZONE a v PRO CLIMB, kde si Thomas vytvoril slušný náskok a doviezol si ho až do cieľa. Inak v tomto stúpaní sa výborne predviedol aj Matej Ulík (majster Slovenska v XCO), ktorý dal v jednom kole „skalp" až štyrom pretekárom.

Na záver

Je krásne vidieť všetky tieto momenty a pozerať sa na neuveriteľné výkony všetkých pretekárov. Každý z nich necháva veľké množstvo energie na trati a každé povzbudenie ich ženie vpred. Týmto článkom som chcel ostatným ukázať, že niekedy je fajn vyskúšať si pozrieť akciu tohto formátu naživo a vidieť tak samotný boj na trati, pretekárov v ich zázemí alebo otestovať bicykle.

Mimochodom, ak máte pretekárske ambície, každoročne sa tu v sobotu koná maratón pre hobby jazdcov. Rád si prečítam v komentároch aj vaše skúsenosti a dojmy z účasti na svetovom pohári.