MTBIKER Novodubnický maratón – označte si august v kalendári

Človek zabudne, ako rýchlo beží čas, až pokiaľ mu niečo nepripomenie realitu. Podobným signálom sú ročné obdobia, ale aj ročníky maratónov. Mojou úlohou je pozvať vás na ten historicky najstarší u nás.

Domáca legenda oslávi už 28. výročie a „nemilosrdne“ sa blíži k ďalšiemu jubileu. Prečo to píšem? Lebo ešte teraz sa vidím, ako píšem o 25. ročníku. S týmto maratónom mám spojených množstvo zážitkov a bol prvým, kde som skúsil „dlhú“ trať.

Preto ma teší, že ako MTBIKER sme mohli s organizátormi nadviazať dlhodobú spoluprácu a pokračovať v budovaní tradície spoločne. V roku 2023 sa stretneme 19. augusta v Novej Dubnici pri „amfíku“.

MTBIKER Novodubnický maratónregistrácia pretekárov MTBIKER Novodubnický maratón

Rovnako sa jednotlivými ročníkmi menili aj trate, mali rôzne podoby. Možno si niektorí ešte spomenú na rôzne verzie tratí KING, ktorý bol na svoju dobu skutočne extrémny. Čo sa mi na Dubničáku ale vždy najviac páčilo, bola rozmanitá trať – lesné cesty, singletraily, dlhé stúpania, ale aj hrebeňové úseky. A čo si pamätám, nikdy na nich nebola núdza o dobré súboje, ale aj možnosť vychutnať si okolie.

Presne to podľa mňa dokonale stelesňuje trať HARD, ktorá bude aj tento rok hlavnou maratónskou traťou a nájdete na nej všetko. Dĺžka 80 km na papieri možno nepôsobí ako extra porcia, ale prevýšenie 3 000 m a spomínaný terén sa postarajú o poctivé maratónske časy. Takže je stále výzvou aj pre tých, čo sa už nejaký čas odhodlávajú na dlhú a hlavným cieľom je prísť do cieľa.

horská cyklistika, cyklistka na trase, lesná cesta
Ak vás láka niečo jednoduchšie, prípadne rýchle, zvoľte KLASIK. Nejde len o menšiu porciu kilometrov, alebo výškových metrov, trať je aj jednoduchšia bez náročnejších úsekov. Rozhodne sa hodí aj pre začiatočníkov, ktorí s pretekaním nemajú skúsenosti, prípadne si neveria v technike. Na 43 km naberiete dokopy 1 300 výškových metrov. Nesúťažnú formu reprezentuje trať FAMILY, kde ide výhradne o spoločný zážitok. Je určená pre rodiny s deťmi v dĺžke 13 km a prevýšením 400 m.

Samozrejme, ťažko ovplyvníme počasie, minulý rok panovali o niečo náročnejšie podmienky, prinášajúce zase o niečo silnejšie zážitky. Nakoniec, viac sa dočítate v reportáži.

mtb, pretekár na trase v daždipreteky v daždi a blate

Počasie zaručiť zatiaľ nevieme, ale posnažíme sa, aby ste mali všetko potrebné k dobrému zážitku. Či už sa bavíme o bufetoch, kde nebude chýbať „vesmírna strava“ ale aj klasika, alebo o servisnom zabezpečení.

občerstvenie, SiS energyobčerstvenie na pretekoch, MTBIKER Novodubnický maratón

Či už v priestoroch štartu, no niektoré nevyhnutné veci nájdete aj na spomínaných bufetoch. Na tom poslednom, kde sa zlievajú dokopy trate HARD a KLASIK, potom bude aj náš servisný mechanik.

servis na pretekoch MTBIKER Novodubnický maratónservisná sada, náradie v kufríku

Všetky detaily aj o sprievodných akciách či možnosti, ako do pretekov vtiahnuť aj rodinu, nájdete v našom kalendári, kde je rovnako možnosť registrácie. Prípadne pozrite priamo oficiálnu stránku maratónu. Do 26. 7. je stále možnosť zľavneného štartovného v sume 23 €, do 15. 8. potom v sume 26 €. A aby som nezabudol, na našich sociálnych sieťach budeme o štartovné súťažiť, môžete sa zapojiť (pravidlá súťaže).

Minulý ročník som pre chorobu vynechal, ale verím, že v auguste sa vidíme na trati. Dovtedy pekne trénujte, alebo sa len vozte na bicykli pre radosť… jedno aj druhé sa bude hodiť.
Zdroj fotografií: archív redakcie MTBIKER

MTBIKER Novodubnický maratón 28. ročník

calendar_today 19.08.2023
place Nová Dubnica (Slovensko)