Cyklopozitívny Fatran

zabudnutý report: 5.6.2010 sa konal už piaty ročník Fatranského maratónu. Myslím, že za ten čas si vybudoval slušné meno na Slovensku ale aj u našich susedov. Maratón je štvrtým kolom našej CMS a zároveň druhým kolom Valašsko-Považskej série.

Fatransky Maraton
PRÍCHOD

Po minulé týždne bikerom veľmi neprialo počasie, avšak situácia na Fatranský maratón vyzerala v predpovedi fantasticky, čo sa aj naplnilo.
Pre maratóncov boli v mieste preteku pripravené dva parkoviská jedno asi kilometer od štartu a ďalšie kúsok od celého diania, kde už stáli stánky s cyklistickými doplnkami, výživou a nejakým oblečením. Prezentácia prebiehala bez dlhších radov, tie sa časom vytvorili pri toaletách. Ja osobne som zatrónil v prírode " title=". V taške si účastník našiel štartovné číslo, čip, energetický gél, pamätné tričko a nejaké reklamné papiere.
Bikeri mali možnosť pred štartom doladiť svoje stroje v servisnom stánku samozrejme zadarmo.

Fatransky maraton
ŠTART

Trať Brutale (75km), ktorej som sa zúčastnil, bola odštartovaná o 9.30. Na štart sa postavilo približne 120 jazdcov, ktorí boli odhodlaný popasovať sa s nástrahami trate. Víťazstvo z vlaňajšieho roku prišiel obhajovať Karel Hartl, zo slovenských maratóncov som ostal sám vojak v poli. Na krátkej trati bola konkurencia silnejšia.
Zo slov organizátora Luboša Dupkalu som sa dozvedel, že prvé kilometre budú veľmi blatisté a náročné, naopak druhá polovica preteku už bude suchá a úplne zjazdná.
Po poučení o trati sa pelotón vybral na trať. Pár metrov po štarte vzal opraty do svojich rúk Karel, na ktorého som sa okamžite zavesil. Po pár kilometroch sme sa odtrhli od prenasledovateľov a bok po boku sme pokračovali na trati. Doznievajúce povodňové stavy premočili začiatok trate kvalitne. Hneď prvý prejazd „potôčikom“ naznačil, že to bude zo začiatku veselé a bahenné. Najväčšie problémy boli na single-trackovom úseku v lese, ktorý bol korenistý a mokrý a následnom prejazde potoka cez mokrú lavičku. Práve tu som urobil chybu, ktorá ma stála cenné sekundy a stratil som tak vedúceho pretekára. Od tohto momentu som si za Karlom držal asi 30sek odstup, stupňujúca teplota mi však robila väčšie problémy. V najvyššom bode preteku som mal stratu cca 2min, to sme už mali asi dve hodiny jazdy za sebou a vychutnávali sme si krásne výhľady zo stúpania. Na trati som mal aj rodičov, ktorý mi hlásili stratu súperov na mňa. Takže som vždy vedel aké tempo si držať. Pri nájazde do posledného stúpania som dostal krízu, ktorá však po energetickom gély pominula a ja som si chytil fajné tempo. Na minuloročného víťaza, ktorý má super formu som nemal a tak som si len strážil druhú pozíciu. Posledné kilometre do cieľa som si užil a myslím, že som si zaslúžene došiel pre druhé miesto. Na tretom mieste došiel ďalší český biker David Koziel. Hneď po dojazde som sa vybral osprchovať sa na kúpalisko na spodnom parkovisku, ďalšia sprcha bola k dispozícii na miestnej škole. Problém a dlhé rady však vznikali pri umývaní bicyklov, niektorí sa preto rozhodli pre potok.

Fatransky maraton
HODNOTENIE

Celkovo Fatranský maratón hodnotím veľmi pozitívne. Účasť bola na predchádzajúce počasie hojná. Organizačne to bolo zorganizované super ale ako sa hovorí, vždy je čo dolaďovať.
Pretekári sa mohli osprchovať až na dvoch miestach, čo bolo fajn
Obed si asi každý zvolil sám dopredu ale v menu dňa bolo rizoto, segedínsky guláš prípadne klobása.
Mne osobne a mnohým ďalším bikerom chýbala v cieli občerstvovačka. Stačila aspoň voda, v takýto slnečný pretek.
Na trati došlo k pár úrazom ale to k tomu asi patrí. Touto cestou prajem všetkým skoré uzdravenie a dúfam, že sa o rok vidíme u cyklo-pozitívnych chlapcov zase.

Foto © Skicool: http://picasaweb.google.sk/skicool1/

LAPIERRE Fatranský MTB maratón

calendar_today 05.06.2010
format_list_numbered 2. kolo - Valašsko-Považská séria
format_list_numbered 5. kolo - Cyklomaratónska séria
place Stráňavy pri Žiline (Slovensko)