Predstavenie: Reverb AXS 2025 - druhá generácia revolučnej teleskopky

Dalo by sa povedať, že SRAM ide posledný mesiac bomby.

Po minulotýždňovom predstavení nových sád a bŕzd je tu opäť novinka s prívlastkom hi-tech.

Reč je o druhej generácii bezdrôtovej teleskopickej sedlovky Reverb, ktorú páni od RockShoxu na sezónu 2025 zásadne prekopali. Ak vás zaujíma viac, tak ste na správnej adrese.

RockShox Reverb AXS AS Bellingham

Čo je nové? - zásadné zmeny k lepšiemu

Nebudeme si klamať, z hľadiska funkčného dizajnu a spoľahlivosti nepatril Reverb AXS práve k tomu najlepšiemu, čo kedy uzrelo svetlo sveta. Limitovaný maximálny zdvih, slabý pomer celkovej dĺžky k zdvihu, batéria na rane, potreba odvzdušňovania… Všetko toto však rieši druhá generácia, ktorá pravdepodobne tiež nebude excelovať v súťaži krásy, ale z hľadiska funkčnosti na tom bude zásadne lepšie.

Nový Reverb prešiel kompletnou zmenou konštrukcie a mechanizmus, ktorý ovláda zaistenie teleskopky spolu s batériou, sa presunul z hlavy teleskopky do oblasti „matice“ pod stierací krúžok. Akumulátor pritom smeruje k riadidlám, aby sa zabránilo možnej kolízii plášťa s teleskopkou pri maximálnom prepružení zadného kolesa.

Hlava so zámkom má tak štandardnú konštrukciu s dvojicou skrutiek, ktoré sú uložené v prednej a zadnej časti, namiesto dvojice protichodných skrutiek zboku hlavy.

Čo sa týka celkovej dĺžky teleskopky, tá sa znížila len symbolicky o necelých 8 milimetrov (v prípade 170 mm verzie). Zámok je kompatibilný s ližinami s kruhovým aj oválnym priemerom v rozmeroch 7x7, 7x9 aj 7x10 mm.

Ak by vás zaujímala hmotnosť, tak na túto otázku vám žiaľ neodpoviem, nakoľko sa SRAM neunúval o tomto údaji v marketingových podkladoch zmieniť.

Reverb AXS 2025

Servisovateľnosť a údržba - jednoduchý a spoľahlivý ako Kalašnikov

V porovnaní s predchádzajúcou generáciou sa zjednodušili aj vnútornosti, ktoré sú plne vzduchové, bez akejkoľvek hydrauliky. Ubudla fičúra Vent valve na odvzdušňovanie a nová patróna má takzvaný Air-over-air dizajn (vzduch nad vzduchom) s virtuálnou negatívnou komorou, ktorá využíva vyšší maximálny tlak - 600 PSI (v porovnaní s 300 PSI, ktoré využíval predchodca).

Reverb AXS 2025
Nová patróna má podľa slov výrobcu robustný dizajn a je ľahko servisovateľná. V ponuke náhradných dielov sú všetky súčasti teleskopky pre prípad, že by sa niečo poškodilo. Predĺžil sa aj štandardný servisný interval, ktorý stúpol z 200 hodín jazdy na 300 (resp. 1 rok). K dispozícii je aj 2-ročný servisný kit, určený na veľký servis teleskopky.

Produktové materiály uvádzajú aj informáciu, že s novým Reverbom môžete bez obáv dvíhať bike za sedlo, aj keď je teleskopka v zasunutom stave a nemalo by jej to vôbec ublížiť. Samozrejmosťou je kompatibilita v ekosystéme AXS, počnúc batériou a aplikáciou AXS končiac.

K inštalácii teleskopky vám tak stačí inbusový kľúč na sedlovú objímku, prípadne appka, aby ste si prehodili ovládanie na ľubovoľné tlačidlo vašich podov, ktoré vám pasuje.

RockShox Reverb AXS AS Bellingham

ActiveRide - štipka komfortu naviac

Virtuálna negatívka súvisí s technológiou nazvanou ActiveRide, ktorá pri aktivácii piestu vyrovnáva tlak s pozitívnou komorou a zároveň umožňuje mierne prepružovanie teleskopky vo zdvihu, čo poskytuje jazdcovi vyššiu úroveň komfortu.

Posúva možnosti použitia pre jazdcov, ktorí požadujú vyšší zdvih.

Nejaké konkrétne vyjadrenie tejto poddajnosti v číslach RockShox neuvádza, no môžete si byť istí, že v plne vysunutom stave je teleskopka pevná ako židovská viera a prepružovanie sa deje iba pri zasunutí teleskopky, aby sa predišlo tomu, že budete na sedle zbytočne poskakovať.

Technológiu ActiveRide by mali oceniť najmä e-bikeri v technických výšľapoch, no viem si predstaviť, že ani jazdci na HT-čkách sa nebudú sťažovať.

Reverb AXS 2025

Hlavné zmeny - štvrťmetrák bez syra

  • Navýšenie zdvihu až na 250 mm
  • Nový zámok
  • Presun aretovacieho mechanizmu s batériou pod stierací krúžok
  • ActiveRide technológia
  • Predĺženie servisného intervalu
  • Nižšia cena
  • RockShox Reverb AXS AS Bellingham

    Verzie, dostupnosť a cena

    Nový Reverb AXS bude dostupný v troch priemeroch: 30,9 mm, 31,6 mm a 34,9 mm a dĺžkach zdvihu 100, 125, 150, 175, 200, 225 a 250 mm. (Celkové dĺžky: 337,2 mm, 342,2 mm, 387,2 mm, 392,2 mm, 437,2 mm, 442,2 mm, 487,2 mm, 492,2 mm, 537,2 mm.)
    Zdvih teleskopky je fixný a nemožno ho vnútorne redukovať napríklad plastovou vložkou.

    Tých z vás, ktorí si robíte zálusk na nového Reverba, pravdepodobne poteší informácia, že DMOC je stanovená na 600 € (samozrejme bez ovládania), čo je ale o 55 € menej, ako aktuálne svieti na webovej stránke RockShoxu pri staršej verzii Reverb AXS.

    Nakoľko o ovládačoch v PR materiáloch nie je žiadna zmienka, dokúpiť budete musieť buď takzvaný POD za 130 € alebo klasický jednotlačidlový controller za 90 €. Ak ste si robili nádeje, že nový Reverb budete môcť ovládať blipom, tak vás, žiaľ, musím sklamať.

    No a čo sa týka dostupnosti, tak tá je prakticky okamžitá a do pár dní by mala byť v ponuke všetkých poriadnych e-shopov.

    RockShox Reverb AXS AS Bellingham

    Záverom

    Druhá generácia bezdrôtového Reverbu posúva možnosti použitia aj pre jazdcov, ktorí požadujú vyšší zdvih – či už kvôli vyššiemu vzrastu, alebo v technickejších disciplínach, ako sú trail a enduro.

    Zároveň sa vychytali viaceré muchy, vďaka ktorým by nový Reverb mal byť viac spoľahlivý s menej častou potrebou údržby, čo je rozhodne plus. No a v neposlednom rade to vyzerá, že za všetky tieto vylepšenia si SRAM bude pýtať menej ako doposiaľ.
    Zdroj fotografií: SRAM
    info
    Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
    report_problem Našiel si v texte chybu?
    bimjeam 
    clear
    Prečo sa ti článok nepáči?
    Odoslať spätnú väzbu
    Formulár sa odosiela
    Komentáre
    Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
    Formulár sa odosiela
    Pridaj komentár
    Formulár sa odosiela
    Podobné články
    Predstavenie: Sady SRAM 90 a 70 – nová generácia mechanického radenia
    Už sú to dva roky, čo boli predstavené revolučné elektronické sady SRAM Transmission, ktoré značne zatriasli svetom horských bicyklov. Dnes je však deň, keď budú jasať všetci odporcovia elektroniky.
    CL55/55 mm reťazová linka – čo je to a na čo je to dobré?
    Reťazová linka je nenápadný parameter, ktorý môže zásadne ovplyvniť radenie a pocit pri šliapaní. Viete o tom, že tá 55-milimetrová má viaceré úskalia?
    Novinky od RockShoxu - zvýš potenciál svojej jazdy PR článok
    Evolúciu nezastavíš. Výskum nekončí. Nové riešenia v boji proti treniu, lepšej kontrole a zlepšení zážitkov z jazdy nie sú nikdy finálne. Čo nové prináša RockShox?
    keyboard_arrow_up