rockmachine.sk

MTBIKER magazín - Všetky články a videá (3445 - 3456 z 6947 článkov)

Laktátová krivka - otázky a odpovede

18.10.2014 6 240 2

Pre zlepšenie svojho výkonu sa oplatí poznať procesy, ktoré sa odohrávajú v našom tele pri telesnej záťaži. Do tejto oblasti určite patrí aj pojem laktátová krivka. Zistite, čo presne znamená tieto pojem a prečo môže byť jej poznanie pre vás užitočné.
Séria World Tour: Umiestnenie Petera Velitsa a Sagana a jednoznačné víťazstvo pre Španiela Valverdeho

18.10.2014 1 809

Španiel Alejandro Valverde je koncoročnou svetovou jednotkou podľa rebríčka Medzinárodnej cyklistickej únie (UCI) a tým pádom sa stal aj celkovým víťazom série World Tour. Na pretekoch elitného kalendára, na ktorých jazdci získavajú body do svetového renkingu World Tour, nazbieral pretekár tímu Movistar 686 bodov, o 66 viac ako jeho krajan Alberto Contador. O triumfe Valverdeho bolo rozhodnuté už pred posledným podujatím roka Okolo Pekingu, na ktorom neštartoval. Tridsaťštyriročný El Imbatido (Nezdolateľný) vyhral hodnotenie už v rokoch 2006 a 2008, vtedy ešte pod názvom Pro Tour. Súčasnú sériu a svetový rebríček zaviedli v roku 2009.
Veľká Rača - single celý čas

16.10.2014 5 704 18

Keď sa počasie konečne umúdrilo a doprialo nám pár dní, ktoré sme sa rozhodli venovať túlaniu po horách, vybrali sme si kúty, relatívne malo poznané a predsa neďaleké. Zlákala nás neobyčajne zachovalá príroda, svet tichých dolín, hlbokých lesov - ale hlavne - úzkych singláčov...
Ako ste určite pochopili, Kysuce nemajú iba jednu jedinú tvár. Ponúkajú ich stovky, každú inú a ani jedna nie je rovnaká ako predošlá. Korene, kamene, úseky čo majú flow. Kto raz objaví ich čaro, bude sa sem rád vracať!
Slovenská reprezentácia MTB úspešne zbiera UCI body v Malajzii

16.10.2014 2 419

Slovenská reprezentácia v horskej cyklistike (olympijskej disciplíne cross-country) vycestovala v zložení - traja pretekári kategórie muži Elite, menovite: Michal Lami, František Lami a Martin Haring, 08. októbra 2014 na UCI maratón a 6denné etapové preteky v horskej cyklistike S2 kategórie: „Trade winds Langkawi international mountain bike challenge 2014“ do Malajzie (ostrov Langkawi). Hlavným cieľom reprezentačného výjazdu je zisk čo najväčšieho počtu UCI bodov do olympijskej kvalifikácie (LOH 2016).
Reportáž: Šprint Polom - Každoročný záver sezóny

15.10.2014 5 402 2

Taliani majú svoje Stelvio, Francúzi Alpe d'Huez a Žilinčania Polom. Na tento kultový žilinský kopec si prišli už po jubilejný 10. raz zmerať sily bajkeri na horskú MTB časovku – Šprintpolom.
Sezóna 2014 so ŠKODA BIKE OPEN TOUR

14.10.2014 3 720 22

Určite ste si mnohí z vás všimli, že popri tradičnej Slovak XCM sérii a medzinárodnej IMS sérii vznikla aj jedna nová s názvom ŠKODA BIKE OPEN TOUR. Bola to teda premiéra a keďže je pomaly ale isto záver sezóny, dovolím si také malé zhrnutie.
Tinkoff-Saxo potvrdil výstup Sagana na Kilimandžáro

14.10.2014 2 727

Petra Sagana čaká v rámci úvodného zoznamovacieho sústredenia tímu Tinkoff-Saxo pred novou sezónou aj výstup na Kilimandžáro. Vedenie družstva už potvrdilo, že kemp sa uskutoční v úvode novembra a malo by sa na ňom zúčastniť 80 členov tímu vrátane jazdcov, masérov či mechanikov. Vrcholom šesťdňového bootcampu by mal byť 5. novembra výstup na Kilimandžáro. Najvyšší vrchol Afriky meria 5895 m.
Bezdušové systémy plášťov a kolies

13.10.2014 20 513 22

Bezdušové systémy v horskej cyklistike sú na svete už dosť dlhú dobu a medzi profíkmi sa stali rýchlo jasnou voľbou. V posledných rokoch nastal veľký boom bezdušových systémov aj medzi hobby jazdcami a práve v týchto radoch si „bezdušáky“ získavajú čoraz viac priaznivcov. Pri výbere bezdušového systému musíte zvážiť viacero okolností a rozhodnúť sa medzi viacerými technickými možnosťami a samozrejme, musíte zvážiť aj možnosti vašej peňaženky.
Svet MTB prostredníctvom LEGO stavebnice

12.10.2014 4 321 8

Zaujímavý projekt grafického štúdia Oxburger, ktorý pripravil pre milovníkov MTB netradičný klip. Je to zmena po klasických "GoPro" videách, ktorá stojí za to.
Števková vyhrala preteky svetového kalendára UCI

12.10.2014 3 276 2

Slovenská reprezentantka v horskej cyklistike Janka Keseg Števková vyhrala preteky kategórie 3 svetového kalendára UCI v maratóne v malajskom regióne Langkawi. Keseg Števková bola jedinou európskou účastníčkou podujatia na 75 km, konkurenciu jej vytvorili najlepšie Ázijčanky.
Najväčší pokus o front-flip v histórii horskej cyklistiky + riadna držka pri dopade

11.10.2014 4 828 4

Nie každý má to šťastie, aby bol jeho pád na biku krásne zdokumentovaný, ako sa to prihodilo Tomovi Van Steenberge. Našťastie pri pokuse cez takmer 22 metrový kaňon na Red Bull Rampage 2014 bolo kamier viac ako dosť :) a tak sa na jeho veľmi tvrdý dopad môžete pozrieť aj vy. Našťastie sa Tomovi nič vážneho nestalo, aj keď sa to podľa jeho salta pri dopade, zdá nepravdepodobné.
Ako som vyšiel na Pico del Veleta 3 396m v pohorí Sierra Nevada, Španielsko

10.10.2014 5 401 2

Posledný Augustový deň 31.08.2014 prišiel deň , na ktorý som sa dlhšie tešil a na ktorý som sa zodpovednejšie pripravoval. Výstup bicyklom na tretí najvyšší vrch v kontinentálnom  Španielsku, vrch Pico del Veleta, ktorý sa týči do výšky 3 396 m nad morom. Toto majestátne pohorie leží v pohorí Sierra Nevada v Španielskej Andalúzii.

1. Shimano predstavilo nové 12 rýchlostné sady Shimano XT a SLX (11 420)
  2. Ako prežiť na slovenských cestách (7 837)
  3. Video: Kálnica Bikefest Enduro RS4 - keď sa nedarí (6 334)
  4. MTB bicykle do 600 € - na výlety pre nenáročných (5 902)
  5. Reťaze – čo by ste o nich mali vedieť? (5 892)
  6. Video: Sella Ronda Hero alebo ako chutí 84 km s prevýšením 4 000 m v Dolomitoch (4 527)
  7. Čas vymeniť keksíky za správnu výživu (4 525)
  8. Svižné allmountain do 4 000 € - univerzálne modely pre väčšinu terénov (4 334)
  9. Video: Sada Shimano XT M8100 - 12 rýchlostí opäť dostupnejších (4 244)
  10. Uhlík, kevlar či kompozit - alebo karbón? III. diel (4 232)