Zdroj: CyclingLife.com

Taliansky cyklista Riccardo Ricco mohol aj zomrieť, keď niekoľko dní vykonával transfúziu vlastnej krvi a napokon skončil vo vážnom stave hospitalizovaný v nemocnici. "Riskoval, že už neuvidí denné svetlo," uviedol utajený taliansky zdroj s dôvetkom, že lekári v Modene už informovali miestnych vyšetrovateľov o tomto špecifickom prípade.

Ako je známe Riccarda Ricca hospitalizovali ešte v nedeľu s nešpecifikovanou chorobou. Podľa slov lekárov bol jeho stav kritický, keď mu zlyhávali obličky, črevá aj pľúca. Neskôr sa dostal z najhoršieho, ale prognózy o jeho ďalšom zdravotnom stave sú zatiaľ opatrné. Podľa talianskych zdrojov sa 27-ročný Ricco rozhodol aplikovať injekcie so svojou vlastnou krvou a vykonával to po dobu až 25 dní. Príslušné miesta ihneď proti nemu začali disciplinárne konanie. "Antidopingoví komisári už začali vyšetrovanie proti Riccovi," píše sa vo vyhlásení Talianskeho olympijského výboru. Cyklista a jeho tím Vacansoleil zatiaľ prípad nekomentujú.
Druhý muž Giro d´Italia spred troch rokov Ricco sa vrátil pred rokom v marci opäť do pelotónu po odpykaní si 20-mesačného trestu za dopingový prehrešok na Tour de France 2008. Talianska polícia v jeho dome v septembri vykonala raziu zameranú na nepovolené látky a hoci zabavila bližšie nešpecifikované tabletky, Ricco nečelil žiadnemu vyšetrovaniu ani trestu.

Riccov prípad vyšetruje prokurátor aj CONI
Taliansky olympijský výbor (CONI) začal vyšetrovať podozrenia, že cyklista Riccardo Ricco sa ocitol v ohrození života vinou "svojpomocnej" transfúzie krvi. Jazdcov otec Rubinho Ricco uviedol, že jeho syna hospitalizovali v Modene so zlyhávajúcimi obličkami. Podľa denníka Gazzetta dello Sport však samotný cyklista naznačil, že do kritického stavu sa dostal po tom, ako si tri týždne vykonával transfúziu krvi bez cudzej pomoci, aby sa o tom nik nedozvedel. Vyplýva to z výpovede nemenovaného lekára nemocnice Pavullo. Prípadu sa preto začal venovať aj úrad prokuratúry v Modene, ktorý teraz čaká na výsledky lekárskych testov. "Až keď ich budeme mať v rukách, môžeme vysloviť nejakú hypotézu," povedal štátny žalobca Vito Zincani a potvrdil Riccove vyjadrenia svedčiace o transfúzii.
Na základe informácií z tlače začal konať tiež CONI. Stanovisko k celej záležitosti zaujal už aj Riccov tím Vacansoleil: "Zachytili sme chýry o tom, že Riccardo Ricco si sám robil transfúziu krvi. Zatiaľ nemáme dostatok informácií, takže v tejto chvíli je predčasné robiť nejaké závery. Nebudeme však tolerovať žiadne formy dopingu a keď sa podozrenia potvrdia, s jazdcom rozviažeme zmluvu."
Druhý muž Giro d´Italia spred troch rokov Ricco sa vrátil pred rokom v marci opäť do pelotónu po odpykaní 20-mesačného trestu za užívanie CERA na Tour de France 2008. Talianska polícia v jeho dome v septembri vykonala raziu zameranú na nepovolené látky a hoci zabavila bližšie nešpecifikované tabletky, Ricco nečelil žiadnemu vyšetrovaniu ani trestu.

Taliansky zväz žiada pre Ricca doživotný dištanc
Šokujúci prípad tranfúzie vlastnej krvi v podaní talianskeho cyklistu Ricarda Ricca našiel jednoznačne negatívnu odozvu u predstaviteľov národného cyklistického zväzu (FCI). Tí striktne požadujú doživotný dištanc pre tohto experimentátora s vlastnou krvou. "Neexistuje žiadne ospravedlnenie toho, čo predviedol Ricco. Pre cyklistu, jeho rodinu aj celú svetovú cykllistiku bude najlepšie, ak sa už nikdy neposadí do sedla pretekárskeho bicykla. Čím skôr sa dostane z tejto strašnej situácie a nájde sám seba ako človek, tým lepšie pre neho," uvádza sa v stanovisku prezidenta FCI Renata di Rocca.
Taliansky olympijský výbor (CONI) už začal vyšetrovať reálne podozrenia, že cyklista Riccardo Ricco sa ocitol v ohrození života vinou "svojpomocnej" transfúzie krvi. Jazdcov otec Rubinho Ricco uviedol, že jeho syna hospitalizovali v Modene so zlyhávajúcimi obličkami. Podľa denníka Gazzetta dello Sport však samotný cyklista naznačil, že do kritického stavu sa dostal po tom, ako si tri týždne vykonával transfúziu krvi bez cudzej pomoci, aby sa o tom nik nedozvedel. Vyplýva to z výpovede nemenovaného lekára nemocnice Pavullo. Prípadu sa preto začal venovať aj úrad prokuratúry v Modene, ktorý teraz čaká na výsledky lekárskych testov. "Až keď ich budeme mať v rukách, môžeme vysloviť nejakú hypotézu," povedal štátny žalobca Vito Zincani a potvrdil Riccove vyjadrenia svedčiace o transfúzii.

[Foto na úvode: CyclingLife.com]

SITA
© 2024, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry.
Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Froomova deklarovaná nevina vyvolala pochybnosti, Tony Martin zúri

Ubezpečenia britského cyklistu Chrisa Frooma o jeho nevine vyvolali pochybnosti, prečo štvornásobnému víťazovi Tour de France ihneď nepozastavili činnosť po tom, ako neprešiel dopingovým testom.
Kortizón, EPO aj krvné transfúzie, kedysi realita v Rabobanku na TdF

Keď sa v roku 2013 holandský cyklista Michael Boogerd priznal k dopingu a začal detailne popisovať aplikáciu EPO, krvných transfúzií čí kortizónov v posledných desiatich rokoch svojej kariéry, jeho bývalý tímový kolega a zároveň krajan v Rabobanku Thomas Dekker (32) zostal ticho. Maximálne utrúsil: "Môžete sa spýtať čokoľvek, ale ja nič nepoviem." To už ale neplatí.
Van den Driesscheová možno dostane za motor v ráme bicykla doživotie

Podľa belgického denníka Het Nieuwsblad sa Medzinárodná cyklistická únia (UCI) chystá uložiť tvrdé sankcie cyklokrosárke Femke van den Driesscheovej, ktorej na konci januára na majstrovstvách sveta našli v ráme bicykla motorček. Devätnásťročná Belgičanka sa budúci týždeň vo švajčiarskom Aigle bude zodpovedať pred disciplinárnou komisiou UCI. Ak riadiaci orgán svetovej cyklistiky bude konať podľa odporúčaní komisie, bývalá majsterka Európy do 23 rokov môže údajne schytať doživotný zákaz a pokutu 50-tisíc eur.