Zdroj: Facebook - Peter Sagan

Slovenský cyklista Peter Sagan začal svoje účinkovanie na úvodných pretekoch Svetového kalendára UCI v Európe Paríž - Nice štvrtým miestom v nedeľňajšej prvej etape. Víťazom a premiérovým držiteľom dresu lídra v tomto ročníku sa sal Belgičan Thomas De Gendt. Jazdec tímu Vacansoleil sa prekvapujúco presadil v záverečnej koncovke, keď pelotón až v závere dokázal zlikvidovať stratu na vedúcu trojčlennú skupinu...

De Gendt spoločne s Francúzom Jérémym Royom a Jensom Voigtom ušli na 39. kilometri, pelotón sa k nim priblížil až pred páskou, cez ktorú zvyšok štartového poľa previedol Peter Sagan.

"Počasie bolo slnečné, ale zima a fúkal silný vietor. Prvých osemdesiat kilometrov bol jeden veľký okruh a potom nasledovali tri menšie. Asi štyridsať kilometrov pred cieľom ušla skupina troch jazdcov Voigt, Roy a Gendt a dvom to vyšlo až do cieľa. Jazdca Voigta však pelotón pohltil a veľa nechýbalo, aby sme dotiahli aj Gentda s Royom... V balíku som prišiel druhý, prešpurtoval ma v závere Haussler, takže celkovo som prefrčal cieľovou páskou na štvrtej pozícii. Cítim sa dobre, zajtra sa ide znova po rovine, avšak rozhodovať sa bude neskôr v kopcoch, kde to bude oveľa ťažšie," skonštatoval 21-ročný cyklista tímu Liquigas-Cannondale Peter Sagan pre svoju web stránku http://www.saganpeter.com.

Výsledky:
Poradie - 1. etapa Houdan – Houdan 154,5 km:
1. DE GENDT Thomas, VACANSOLEIL-DCM (4h 05" 06")
2. ROY Jérémy, FDJ (4h 05" 07" + 00" 01")
3. HAUSSLER Heinrich, TEAM GARMIN - CERVELO (4h 05" 07" + 00" 01´´)
4. SAGAN Peter, LIQUIGAS-CANNONDALE (4h 05" 07" + 00" 01")
5. HENDERSON Gregory, SKY PROCYCLING (4h 05" 07" + 00" 01")
6. VOIGT Jens, TEAM LEOPARD-TREK (4h 05" 07" + 00" 01").

Celkové poradie:
1. DE GENDT Thomas, VACANSOLEIL-DCM (4h 04" 53")
2. ROY Jérémy, FDJ (4h 05" 00" + 00" 07´´)
3. HAUSSLER Heinrich, TEAM GARMIN - CERVELO (4h 05" 03" + 00" 10")
4. VOIGT Jens, TEAM LEOPARD-TREK (4h 05" 05" + 00" 12")
5. FEILLU Romain, VACANSOLEIL-DCM (4h 05" 06" + 00" 13")
6. SAGAN Peter, LIQUIGAS-CANNONDALE (4h 05" 07" + 00" 14").

[Foto na úvode: Facebook - Peter Sagan]

SITA
© 2024, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry.
Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.