Župný pohár v cyklistike chce pomôcť deťom s onkologickými ochoreniami

Bratislavský samosprávny kraj organizuje 1. ročník charitatívneho športového podujatia – Župný
pohár „Na bicykli deťom“, z ktorého výťažok bude venovaný na pomoc onkologicky chorým
deťom. Do Župného pohára je zahrnutých štvoro cyklistických pretekov. „Podpora športových
aktivít a rozvoj cykloturistiky patria medzi priority Bratislavskej župy, preto ma veľmi teší, že organizujeme tieto preteky. Výťažok z podujatia je navyše venovaný na pomoc onkologicky
chorým deťom, čo z tejto šnúry štyroch pretekov robí nesmierne cenné podujatie. Verím, že sa
dočkáme veľkého počtu nasledujúcich ročníkov,“
povedal bratislavský župan Pavol Frešo.

Záštitu nad celou sériou pretekov prevzal bratislavský župan Pavol Frešo. Pretekov sa zúčastnia
i známe osobnosti, napr. tenista Dominik Hrbatý, operný spevák Martin Babjak a olympionik
a dráhový cyklista Jozef Žabka. „Teší ma, že svojou zvýšenou pohybovou aktivitou môžem
pomôcť a podporiť tých, ktorí pre zdravotné problémy nemôžu takto športovať,“
uviedol Martin
Babjak. Účasť a podporu prisľúbili aj bratia Peter a Martin Velitsovci aj bratia Pavol a Peter
Hochschornerovci.

Už túto sobotu sa uskutočnia prvé preteky v Svätom Jure - Kaktus Svätojurský MTB maratón,
na dvoch tratiach. Samozrejmosťou všetkých pretekov Župného pohára „Na bicykli deťom“ je,
že organizátori pripravia i preteky pre deti a mládež. Ďalšie preteky Župného pohára budú v
Bratislave - Rači, v Kuchyni na Záhorí a finále župného pohára bude v auguste na Partizánskej lúke v Bratislave. Jednotlivých pretekov župného pohára sa zúčastní od 500 do 1000 účastníkov. Zo štartovného každého pretekára pôjdu 2 € na pomoc onkologicky chorým deťom, zároveň bude na
každom podujatí i finančná zbierka. Účastník, ktorý sa zúčastní minimálne troch podujatí Župného pohára bude zaradený do žrebovania o osobný automobil, ktorý výherca získa na 6 mesiacov. Žrebovanie sa uskutoční na konci seriálu, na podujatí Kellys Green bike Tour 2011. Viac informácií aj na web stránke http://www.nabicyklidetom.sk.

Termíny jednotlivých pretekov Župného pohára "Na bicykli deťom" sú:
• 16.4.2011 - Kaktus Svätojurský MTB maratón, štart 9:00 (dlhá trať)a 10:00 (krátka trať) - na
námestí vo Svätom Jure.
• 1.5.2011 - Račianska časovka, intervalový štart - 10:00 hod. - amfiteáter Knižkova dolina,
Bratislava - Rača.
• 25.6.2011 - BIKE JAM Kuchyňa, trojdňový festival horskej cyklistiky, štart: 10:00 (dlhá trať),
10:30 (krátka trať), dom kultúry Kuchyňa.
• 20.8.2011 - Kellys Green bike Tour 2011, finále Župného pohára "Na bicykli deťom", štart:
10:00 (dlhá trať), 10:30 (krátka trať), Partizánska lúka, Bratislava.

Ďalšie podujatia podujatie, ktoré podporuje pomoc detským pacientom je medzinárodná
charitatívna Cyklotour „Na bicykli deťom“, ktorého cieľom je zozbieranie finančných prostriedkov
na zorganizovanie regeneračno-rekondičného pobytu detských onkologických pacientov po
náročnej liečbe. Trasa Cyklotour povedie zo západočeského Ašu do najvýchodnejšej slovenskej
obce - Novej Sedlice. Organizátormi tohto podujatia sú OZ Deťom pre život (SR) a OZ HIG BIC (ČR).

Kaktus bike Svätojurský MTB maratón

calendar_today 16.04.2011
format_list_numbered 1. kolo - Cyklomaratónska séria
format_list_numbered 1. kolo - Slovenský pohár XCM
format_list_numbered 1. kolo - Na bicykli deťom
place Svätý Jur - futbalový štadión (Slovensko)