Zdroj: http://racianskacasovka.rajce.idnes.cz/Racianska_casovka_01.05.2011/

A je dobojované. Prvý ročník Račianskej časovky, ktorý bol zároveň aj druhým kolom župného pohára Na bicykli deťom, sa konal v nedeľu 1. 5. 2011 v kopcoch nad bratislavskou Račou.

Túto akciu som očakával tak netrpezlivo, že som si až pomýlil dátum konania a prišiel som na štart o deň skôr, teda už v sobotu. " title=" Zdalo sa mi zvláštne, že som v priestore račianskeho amfiteátra nenašiel ani stopy po tom, že odtiaľto štartovali pretekári v ústrety náročnej trati so sklonom miestami cez 20%, ale keďže som prišiel neskoro, tak som si povedal, že možno už organizátori zbalili vybavenie a všetkých nájdem v cieli hore na Bielom kríži. A tak som si prešiel trať prvý raz už v sobotu. Kto nemá v hlave... :lol:" title=":lol: Vlastne to bolo aj dobre – zistil som, na ktorých miestach je vhodné spraviť nejakú tú fotku a tiež som zistil, že na cesťáku s najľahším prevodom 39/26 to teda pre mňa nie je ani náhodou prechádzka ružovou záhradou a rozhodne je vhodnejšie zobrať MTB s ľahšími prevodmi, než trápiť nohy silovým šliapaním, ktorého kadenciu by bolo občas snáď aj ťažko zmerať. " title="
Racianska Casovka
No a tak v nedeľu, poučený z vlastných chýb, som už vyrazil na štart na MTB bajku. Síce opäť neskoro, ale to je u mňa v podstate bežné. " title=" Aj tak som po včerajšom prevetraní cesťáka na trati časovky a aj na následnom neplánovanom výjazde v teréne vedel, že nohy už nebudú poslúchať a teda nemá význam sa trápiť aj tak nevyhrateľným súbojom s časomierou – ona vyhrá vlastne vždy a nad každým, otázkou je len to, za aký čas. " title=" Ako som prichádzal do Rače, bolo miestami nad hrebeňom Karpát vidno zlovestné olovené oblaky. Bolo jasné, že tentoraz sa nedá spoliehať na to, že meteorológom predpoveď prehánok/dažďa nevyjde. Naštastie som rátal aj s touto možnosťou a tak som mal dobrý pocit z toho, že som zbalil do CamelBaku okrem statívu a foťáku aj bundu. Tesne pred amfiteátrom som minul bratislavského župana Pavla Freša, ktorý sa prišiel pozrieť na štart a ktorý sa snaží presadzovať záujmy cyklistov v celom bratislavskom kraji. Rozvoj cyklodopravy a cyklotrás je síce beh na dlhú trať, ale je veľmi dôležité, že bol odštartovaný. Hneď ako som dorazil k štartovému oblúku, stretol som viacero známych, čo ma potešilo. Všetci okrem Ivana štartovali a tak som sa po prehodení pár slov rozlúčil a vyrazil s Ivanom na trať s cieľom niečo pofotiť a aj trochu povzbudiť v najťažších miestach. Vybrali sme si najstrmší úsek (vraj 22% sklon) a strávili sme tam nejaký čas – ja fotením, Ivan oduševneným povzbudzovaním. Aj sme si trochu kvôli fotkám a povzbudzovaniu vytrpeli – nepríjemné štípajúce mušky nás považovali za chutné desiatové sústo. " title=" Medzi fotením, oháňaním sa a povbudzovaním, sa práve tu pri nás cestou hore stavil na chvíľu aj Laco Findl (spoluorganizátor), ktorého by sme pokojne mohli nazvať aj tieňovým ministrom bratislavskej cyklistiky. " title=" Robí pre ňu naozaj dosť a na viacerých frontoch súčasne, takže mu aspoň takouto formou chcem za nás všetkých poďakovať. Laco sa pobral ďalej a my s Ivanom sme sa potom postupne presúvali po trati až do cieľa. Cestou hore spadlo prvých pár kvapiek, ale to bola skutočne len miniprehánka na osvieženie.

Keď som prišiel do cieľa, bolo tam plno. Všade živé skupinkové diskusie, úsmevy, dobrá nálada. A o tom to je – zvíťazil každý, kto sa odhodlal a prišiel. Čas, za aký to zvládol, vôbec nie je podstatný. Okrem toho, takmer 300 € z vyzbieraného štartovného poputuje na dobrú vec – pomoc detskej onkológii vo forme príspevku pre OZ Deťom pre život. Po nejakom čase strávenom motaním sa pomedzi ľudí a po dojazde posledného pretekára sa začalo vyhlasovanie výsledkov, ktoré však bolo neplánovane urýchlené. Totižto voda tam hore si povedala, že už ju nebaví lietať si v povetrí vo forme oblakov a pozerať sa na nás z výšky ako sa dobre bavíme bez nej. Rozhodla sa, že príde pozrieť dole na tú zábavu aj ona. " title=" Naštastie to nebol intenzívny dážď, ale len trochu hustejšie mrholenie, takže bolo možné vyhlasovanie dokončiť. Aj tak to však ukončilo túto “sešlost“ skôr, ako bolo v pláne. Pritom dole pod kopcami v Rači svietilo slnko. Nevadí, vzhľadom na predpoveď počasia to aj tak dopadlo nad očakávanie dobre a až do vyhodnotenia bolo veľmi príjemne.

Ak vás zaujíma najlepší dosiahnutý čas, alebo umiestnenie vaše či niekoho z vašich známych, nájdete tieto údaje vo výsledkoch. A ak ste sa zúčastnili a vaše štartové číslo bolo väčšie ako 50, tak sa možno aj nájdete na niektorej z mojich fotiek (ospravedlňte prosím ich kvalitu, zrkadlovka to proste nie je).

Tak možno zase o rok. " title="

[Foto na úvode: http://racianskacasovka.rajce.idnes.cz/Racianska_casovka_01.05.2011/]

Račianska časovka 2011

calendar_today 01.05.2011
format_list_numbered 2. kolo - Na bicykli deťom
label Časovka
place Bratislava - Rača (Slovensko)