Zdroj: Facebook - Peter Sagan

Slovenský cyklista Peter Sagan sa statočne držal aj v 4. etape (Livemore – San José 131 km)
pretekov Okolo Kalifornie, ktorá mala záver v prudkom kopci... Zvíťazil Chris Horner z tímu
RadioShack pred Andy Schleckom (Leopard-Trek), jazdec tímu Liquigas-Cannondale Peter Sagan
prišiel do cieľa na 16. priečke.

Na margo dnešnej 4. etapy sa Peter Sagan vyjadril pre svoju stránku www.saganpeter.com, keď
prezradil: ,,Dnešná krátka etapa bola dosť ťažká, pretože od štartu sa išlo veľmi rýchlo a
tempo ani na chvíľku nezvoľnilo. Dokonca aj kopce sa išli rýchlo, takže to bolo náročné a do
cieľa sme prišli unavení.
“ Ukázalo sa, že sa rozhodovalo napokon v samom závere, v prudkom
kopci... ,,Bol to ťažký strmý kopec a skutočne sa išlo rýchlo. Držal som sa na čele balíka, ale nešlo sa mi úplne dobre a nie som typ pretekára, ktorý by mohol vyhrať takúto etapu, keď
je dojazd do kopca. Myslím si , že som odviedol maximum, čo bolo v mojich silách a uvidíme,
čo sa ešte udeje vo zvyšných etapách. Biely dres som síce stratil, ale zelený som si udržal a
budem bojovať, aby mi zostal až do konca pretekov.
“ Z vášho pohľadu, čo môžeme očakávať
v posledných etapách... ,,Najbližšia etapa Paso Robles (223 km) je najdlhšia, v úvode veľký
kopec a potom v závere nejaké ďalšie. V piatok nasleduje časovka (24 km) a cez víkend dve
kratšie (120 km) záverečné etapy, ale náročné asi ako dnešná. Nuž, ešte sa bude načo pozerať
a bude to zaujímavé,
“ dodal 21-ročný cyklista Peter Sagan.
(kor)

Výsledky - Okolo Kalifornie: (Zdroj: SITA)
4. etapa (Modesto - San Jose, 131,6 km): 1. Christopher Horner (USA) Team RadioShack 3:27:51 h, 2. Andy Schleck (Lux.) Leopard Trek, 3. Rory Sutherland (Aus.) UnitedHealthcare Pro Cycling, 4. Levi Leipheimer (USA) Team RadioShack - všetci +1:15 min, 5. Thomas Danielson (USA) Team Garmin-Cervelo +1:22, 6. Christian Vande Velde (USA) Team Garmin-Cervelo +1:29,... 16. Peter Sagan (SR) Liquigas-Cannondale +2:50, 42. Peter Velits (SR) HTC-Highroad +8:14, 102. Martin Velits (SR) HTC-Highroad +24:43.
Poradie po 4. etape: 1. Christopher Horner (USA) Team RadioShack 11:29:32 h, 2. Levi Leipheimer (USA) Team RadioShack +1:15 min, 3. Thomas Danielson (USA) Team Garmin-Cervelo +1:22, 4. Christian Vande Velde (USA) Team Garmin-Cervelo +1:29, 5. Rory Sutherland (Aus.) UnitedHealthcare Pro Cycling, 6. Andy Schleck (Lux.) Leopard Trek - obaja +1:30, 16. Peter Sagan Liquigas-Cannondale +2:44, 40. Peter Velits HTC-Highroad +8:14, 124. Martin Velits (všetci SR) HTC-Highroad +26:46.