Zdroj: Flickr.com

Pád a zlomenina stehennej kosti v nedeľňajšej 9. etape Tour de France by mohli znamenať predčasný koniec kariéry cyklistu Alexandra Vinokurova. Líder tímu Astana sa ako viacero ďalších jazdcov ocitol v nedeľu na zemi pri zjazde z Col du Pas de Peyrol, teda približne v polovici etapy, keď narazil do stromov pri ceste.

Na nohy mu museli pomôcť jeho kolegovia a lekár pretekov. Vyšetrenia v neďalekej nemocnici v Aurillacu odhalili fraktúru hornej časti stehennej kosti pravej nohy. Na operáciu do parížskej la Pitie-Salpetriere ho mali previezť vrtuľníkom. "Nikdy som si nepomyslel, že by sa pre mňa Tour mohla skončiť takto dramaticky. Som z toho veľmi sklamaný. Cítim sa mizerne, povzbudzuje ma iba myšlienka, že sa to mohlo skončiť ešte horšie," povedal 37-ročný Kazach, pre ktorého mala byť ôsma Tour de France jeho poslednou.

Klöden bude pokračovať v Tour
Skúsený nemecký cyklista Andreas Klöden sa napriek zraneniu chrbta z nedeľňajšieho pádu postaví v utorok na štart 10. etapy Tour de France. Jeho tím RadioShack dúfa, že deň voľna a dve mierne členité etapy budú stačiť na to, aby sa dal do poriadku pred vstupom do Pyrenejí. Klöden v nedeľu doplatil na kolíziu, po ktorej museli z pretekov odstúpiť Kazach Alexander Vinokurov a Belgičan Jürgen Van den Broeck. Podarilo sa mu však dohnať stratu a do cieľa prišiel v hlavnom balíku. "Dnes ráno si bol na hodinu a štvrť zajazdiť. Necítil sa lepšie ako včera, ale ani horšie. Problém mu robí vysadnúť na bicykel a zosadnúť z neho, ťažké sú tiež stúpania. Zajtra bude na štarte. Čakajú nás ľahšie etapy, snáď sa pod dohľadom našich lekárov zotaví," uviedol počas prvého voľného dňa hovorca amerického zoskupenia Philippe Maertens.

Van den Broecka ešte ponechajú v nemocnici
Belgický cyklista Jürgen van den Broeck zostane najbližšie dva až tri dni na pozorovaní na jednotke intenzívnej starostlivosti, kde ho hospitalizovali po páde v zjazde počas nedeľňajšej 9. etapy pretekov Tour de France. Jeden z ašpirantov na prvenstvo na 98. ročníku musel zo "starej dámy" odstúpiť pre viaceré zranenia. Líder tímu Omega Pharma-Lotto si zlomil tri rebrá a lopatku a utrpel aj vážne poranenia pľúc. Po páde chcel najskôr pokračovať v jazde, ale bolesť bola priveľká a lekári sa obávali prasknutia sleziny alebo pečene.

"Jürgen potrebuje ešte dva alebo tri dni na jednotke intenzívnej starostlivosti. Musíme sa uistiť, že jeho problémy z dýchaním sa nezhoršia. Mali sme obavy, keďže mal bolesti brucha, či nejde o prasknutú slezinu alebo pečeň, ale to sme vylúčili. Všetko máme teraz pod kontrolou," povedal pre Belgickú televíziu lekár tímu Els Lemmens.

Tímy Sky a Vacansoleil zvažujú právne kroky
Cyklistický tím Sky zvažuje právne kroky v súvislosti s nedeľňajšou nehodou na Tour de France. Počas 9. etapy nešetrným manévrom poslal Španiela Juana-Antonia Flechu na vozovku automobil Francúzskej televízie, ktorá sa už ospravedlnila za tento incident. Vodiča medzičasom vylúčili z podujatia.

"Pokúšame sa spolu s organizátormi podujatia pomenovať fakty. Považujeme to za prvý krok na stanovenie najlepšej možnej reakcie a posúdenie prípadných právnych krokov. ASO si počína pohotovo a primerane, pracujeme za zavretými dverami," povedal manažér zoskupenia Sky Dave Brailsford počas pondelňajšieho voľného dňa. Dodal, že Flecha má zranený lakeť: "Dnes namiesto prípravy bol v nemocnici a vyšetrenia vylúčili prípadnú zlomeninu. Ranu mu zošili a uvidíme, či v utorok bude môcť pokračovať."

Cez Flechu preletel Holanďan Johnny Hoogerland z formácie Vacansoleil, ktorá takisto uvažuje o právnych krokoch. Obaja po páde pokračovali napriek zraneniam. Na tohtoročnej TdF išlo už o druhú kolíziu tohto typu, v stredu spadol po kontakte so sprievodným motocyklom Nicki Sörensen zo Saxo Banku.

Ďalšia rana pre RadioShack, Popovyč odstúpil
Cyklistický tím RadioShack utrpel na Tour de France ďalšiu ranu, na štart utorňajšej 10. etapy sa nepostaví kapitán zoskupenia Jaroslav Popovyč. Ukrajinský cyklista mal od nedele horúčky. "Počas voľného dňa nenastalo žiadne zlepšenie, preto sa tím rozhodol nepostaviť ho na štart v Aurillacu," píše sa v stanovisku RadioShacku, ktorý už skôr prišiel o zranených Janeza Brajkoviča a Chrisa Hornera.

Lídrom RadioShacku na pretekoch je Nemec Andreas Klöden, ktorému patrí v celkovej klasifikácii 8. miesto. Aj on však do 10. pokračovania z Aurillacu do Carmaux (158 km) nastúpi s boľavým chrbtom.

[Foto na úvode: Flickr.com]

SITA
© 2024, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry.
Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.