Zdroj: Cyclingweekly.co.uk

Nemec Andre Greipel sa stal víťazom 10. etapy cyklistických pretekov Tour de France, ktorá viedla z Aurillacu do Carmauxu a merala 158 km. Po dni voľna na zvlnenej trase so štyrmi horskými prémiami si žltý dres lídra pretekov udržal Francúz Thomas Voeckler. O víťazovi etapy sa rozhodovalo podľa očakávania v hromadnom špurte, v ktorom Greipel z tímu Omega Pharma-Lotto prešpurtoval svojho bývalého tímového kolegu z HTC-Highroad Marka Cavendisha. Tretí prišiel do cieľa Španiel José Joaquín Rojas.

Pelotón prišiel do cieľa pohromade, poradie na popredných priečkach sa nemenilo. Voeckler vedie s náskokom 1:49 min pred Španielom Luisom Leónom Sánchezom, tretí je s odstupom 2:26 min Austrálčan Cadel Evans. Slovák Peter Velits, ktorý prišiel v utorok do cieľa na 49. pozícii, je s odstupom 2:38 min naďalej siedmy.

Už po desiatich kilometroch unikla šesťčlenná skupina, v ktorej boli piati Francúzi (Arthur Vichot, Anthony Delaplace, Sebastien Minard, Remy di Gregorio, Julien El Fares) a jeden Talian (Marco Marcato). Pelotón, na čele ktorého pracoval tím Europcar žltého Thomasa Voecklera, ich nechal odskočiť na rozdiel 4 minút na 49,5. km. Prvá hodina utorňajšej etapy bola zatiaľ najrýchlejšia na 98. ročníku, cyklisti počas nej absolvovali 51 km. Už na 16. km zažil ďalší pád Juan Antonio Flecha. Len 45 hodín po zrážke s automobilom sa zaplietol do pádu, v ktorom bol aj Švajčiar Fabian Cancellara.

Atak šestice sa definitívne skončil 16 km pred cieľom v stúpaní na poslednú horskú prémiu, ktorú nečakane vyhral Voeckler. V stúpaní vyprovokoval atak tím Omega Pharma-Lotto a do popredia sa dostal Philippe Gilbert, ktorého nasledovali Tony Gallopin, Voeckler, Dries Devenyns a Tony Martin. Zdalo sa, že pätica dotiahne svoju snahu do úspešného konca, ale 7 km pred páskou prestala spolupracovať. Aktívne pracoval iba najúspešnejší muž sezón Gilbert, ktorý sa dostal do sólovej jazdy, ale aj jeho snaha sa 4,4 km pred cieľom skončila. Rozhodovalo sa v záverečnom špurte, zdalo sa, že Cavendish už bude oslavovať tretí triumf na Tour 2011, ale v posledných metroch ho prešpurtoval Greipel, ktorý dosiahol premiérové víťazstvo na „starej dáme“ v kariére.

Výsledky - Tour de France:

10. etapa (Aurillac - Carmaux, 161 km): 1. André Greipel (Nem.) Omega Pharma-Lotto 3:31:21 h, 2. Mark Cavendish (V. Brit.) HTC-Highroad, 3. José Joaquín Rojas Gil (Šp.) Movistar Team, 4. Thor Hushovd (Nór.) Garmin-Cervelo, 5. Romain Feillu (Fr.) Vacansoleil-DCM, 6. Daniel Oss (Tal.) Liquigas-Cannondale, 7. Sébastien Hinault (Fr.) AG2R La Mondiale, 8. Borut Božič (Slovin.) Vacansoleil-DCM, 9. Geraint Thomas (V. Brit.) Sky, 10. Samuel Dumoulin (Fr.) Cofidis, Le Credit En Ligne, ... 49. Peter Velits (SR) HTC-Highroad všetci čas ako víťaz

Poradie po 10. etape: 1. Thomas Voeckler (Fr.) Europcar 42:06:32 h, 2. Luis León Sánchez (Šp.) Rabobank +1:49 min, 3. Cadel Evans (Aus.) BMC +2:26, 4. Fränk Schleck (Lux.) Leopard Trek +2:29, 5. Andy Schleck (Lux.) Leopard Trek +2:37, 6. Tony Martin (Nem.) HTC-Highroad +2:38, 7. Peter Velits (SR) HTC-Highroad +2:38, 8. Andreas Klöden (Nem.) RadioShack +2:43, 9. Philippe Gilbert (Belg.) Omega Pharma-Lotto +2:55, 10. Jakob Fuglsang (Dán.) Leopard Trek +3:08

Voeckler neočakáva, že si udrží žltý dres
Cyklista Thomas Voeckler neočakáva, že si udrží žltý dres počas etáp v Pyrenejách v rámci tohtoročnej Tour de France. "Idem deň za dňom. Nemyslím si, že si udržím žltý dres desať dní," povedal Francúz na margo desaťdňovej vedúcej pozície na Tour v roku 2004. Tridsaťdvaročný jazdec z tímu Europcar skončil v desiatej etape na 36. mieste, no s rovnakým časom ako prvý André Gripel. Športový riaditeľ spomenutej stajne Dominique Arnould dúfa, že Voeckler zostane na prvej priečke aj po štvrtkovej horskej etape Luz Ardiden. "Bolo úžasné sledovať všetkých tých ľudí, ako sa na vás usmievajú na konci trate, ale nemám ilúzie o tom, že by sme mohli nejako výraznejšie bojovať proti tímom zo svetovej špičky. Sme tím z druhej divízie a traja kolegovia sú na Tour po prvýkrát. Posnažíme sa udržať si naše pozície, ale nie je to také ľahké, ako to vyzerá," doplnil Voeckler.

Contador vyvrátil fámy o odstúpení z Tour
Španielsky cyklista Alberto Contador vyvrátil špekulácie o tom, že pre bolesť kolena odstúpi z pretekov Tour de France. Trojnásobný víťaz "Le Tour" trpí bolesťami pravého kolena od pádu v piatej etape a po jeho páde aj v deviatej etape sa objavili názory o jeho skorom odstúpení. "Nemyslím si, že pôjdem domov. Nie pred koncom Tour. Urobím všetko pre to, aby som dosiahol svoj cieľ, čo je víťazstvo v Paríži," uviedol jazdec stajne Saxo Bank. "Výstup som zvládol celkom dobre. Teraz si poriadne oddýchnem a budem myslieť na zajtrajšok. Je veľmi vzácne, že máme čas vyliečiť si malé zranenia," doplnil 28-ročný rodák z Madridu. "Testy boli dobré. Má ešte bolesti, ale to je normálne po takom páde. V noci to mal trošku opuchnuté, no ráno ešte menej. To je väčšinou dobré znamenie," vyjadril sa športový riaditeľ Saxo Bank Philippe Mauduit. Po desiatej etape Contador
stráca na vedúceho Francúza Voecklera 4:07 min a je na 16. mieste.

[Foto na úvode: Cyclingweekly.co.uk]

SITA
© 2024, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry.
Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.