Druhý etapový triumf pre Hushovda, Velits 15.

Nór Thor Hushovd dosiahol na cyklistickej Tour de France 2011 druhé víťazstvo, keď triumfoval v utorňajšej 16. etape zo Saint Paul Trois Chateaux do Gapu (162,5 km). Cyklista tímu Garmin-Cervelo zopakoval svoj triumf z 13. etapy do Lúrd. Úradujúci majster sveta, ktorý už tento rok viezol na Tour aj žltý dres lídra, dosiahol celkovo desiaty etapový úspech na najslávnejších pretekoch.

V závere veľmi rýchlej etapy sa presadil pred krajanom Edvaldom Boassonom Hagenom, tretí skončil Hushovdov tímový kolega Ryder Hesjedal. Žltý dres lídra 98. ročníka si aj na úpätí Álp udržal Thomas Voeckler. Francúz v službách tímu Europcar mierne stratil v súboji s Cadelom Evansom, Austrálčan momentálne zaostáva o 1:45 min. Tretí je zatiaľ Luxemburčan Fränk Schleck, ktorý stráca 1:49 min. V utorok po dni voľna v záverečnom zjazde zaostal Andy Schleck, ktorý figuruje na štvrtom mieste s odstupom 3:03 min. Obhajca prvenstva Alberto Contador si mierne polepšil a posunul sa po absolvovaní 2803,5 km na 6. priečku (+3:42 min).

Slovák Peter Velits jazdil v skupine s najlepšími, do cieľa prišiel na 17. mieste s odstupom 4:44 min na Hushovda a v celkovom poradí si polepšil o jednu priečku na 15. pozíciu. Na Voecklera naďalej stráca 10:01 min.

Tempo bolo od úvodu veľmi ostré. Približne po 90 km sa pelotón začal trhať. V hustom daždi unikla desaťčlenná skupina, ktorá si veľmi rýchlo vypracovala šesťminútový náskok. Z nej sa pokúsil o nástup Michail Ignatiev, ktorého rýchlo dorazil Hesjedal a neskôr aj Hushovd s Boassonom Hagenom. Rus nasadené tempo nevydržal, trojica pokračovala úspešne až do cieľa. V pelotóne sa jazdilo naplno. Pätnásť kilometrov pred cieľom nastúpil Alberto Contador, Španiela si však najskôr súperi ubránili. Obhajca sa nevzdal a jeho ďalší útok už vyšiel, nasadené tempo s ním dokázali držať len Cadel Evans a Samuel Sanchez a spoločne odišli Voecklerovi i bratom Schleckovcom.

Hushovd napokon vybojoval pre Garmin-Cervelo štvrtý etapový triumf na tohtoročnej Tour. Po daždivej etape bol spokojný. "Záver bol akoby majstrovstvami Nórska. Trocha som nad tým rozmýšľal, mojou výhodou bolo, že som sa mohol spoľahnúť na pomoc Hesjedala. Víťazstvo je nádherné. Nečakal som, že vyhrám práve tieto dve etapy na Tour. Skôr som očakával, že uspejem v iných," povedal v cieli v prvej reakcii Hushovd.

Výsledky - Tour de France 2011:

16. etapa (Saint Paul Trois Chateaux - Gap, 163 km): 1. Thor Hushovd (Nór.) Garmin-Cervelo 3:31:38 h, 2. Edvald Boasson Hagen (Nór.) Sky rovnaký čas, 3. Ryder Hesjedal (Kan.) Garmin-Cervelo +2 s, 4. Tony Martin (Nem.) HTC-Highroad +38, 5. Michail Ignatiev (Rus.) Kaťuša +52, 6. Alan Perez Lezaun (Šp.) Euskaltel-Euskadi +1:25 min, 7. Jérémy Roy (Fr.) FDJ +1:25, 8. Marco Marcato (Tal.) Vacansoleil-DCM +1:55, 9. Dries Devenyns (Belg.) Quickstep +1:55, 10. Andrej Grivko (Ukr.) +1:58, ... 17. Peter Velits (SR) HTC-Highroad +4:44

Poradie po 16. etape: 1. Thomas Voeckler (Fr.) Europcar 69:00:56 h, 2. Cadel Evans (Aus.) BMC +1:45 min, 3. Fränk Schleck (Lux.) Leopard Trek +1:49, 4. Andy Schleck (Lux.) Leopard Trek +3:03, 5. Samuel Sánchez (Šp.) Euskaltel-Euskadi +3:26, 6. Alberto Contador (Šp.) Saxo Bank Sungard +3:42, 7. Ivan Basso (Tal.) Liquigas-Cannondale +3:49, 8. Damiano Cunego (Tal.) Lampre - ISD +4:01, 9. Thomas Danielson (USA) Garmin-Cervelo +6:04, 10. Rigoberto Uran (Kol.) Sky +7:55, ... 15. Peter Velits (SR) HTC-Highroad +10:01.

V cieli 16. etapy zomrel technik Patrick Guay
Cyklistické preteky Tour de France poznačila správa o úmrtí technika Patricka Guaya, ktorého našli ráno mŕtveho neďaleko jeho karavanu v priestore cieľa utorkovej 16. etapy v Gape. Päťdesiatdeväťročný Guay absolvoval svoju 27. Tour. V 70. rokoch minulého storočia bol aktívnym jazdcom, podľa organizátorov ide o strýka cyklistu tímu Quick Step Jéroma Pineaua. "Úrady začali vyšetrovať možnú príčinu smrti. Tour de France vyjadruje hlbokú sústrasť Jéromovi, ako aj ďalšej Patrickovej rodine a kolegom," uviedli organizátori pretekov.

Schleckovci varujú pred zjazdom z Pramartina
Za "smrteľne nebezpečný" označili záverečný zjazd v stredajšej 17. etape cyklistickej Tour de France z Gap do Pinerola favoriti na celkové prvenstvo Andy a Fränk Schleckovci. "Posledné klesanie z priesmyku Pramartino je smiešne. Nič iné ako lesná cesta. Záver v Pinerole je jednoducho hrozivý," povedal mladší z luxemburskej dvojice Andy ešte v pondelok, keď mal pelotón posledný deň voľna. "V tréningu som sa spustil dolu trikrát a zistil som, aké je to riskantné. Smrteľne nebezpečné. Keď bude pršať, zopár jazdcov znova skončí v nemocnici," varoval Andy Schleck.
SITA
© 2024, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry.
Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.