Zdroj: Bikeintelligencer.com

Luxemburčan Andy Schleck zvíťazil po samostatnom úniku v 18. etape cyklistickej Tour de France z talianskeho Pinerola na francúzsky alpský vrchol Galibier Serre-Chevalier (200,5 km). Dvadsaťšesťročný člen tímu Leoprad Treck vystúpal do historicky najvyššieho etapového cieľa v celej histórii Tour de France do výšky 2611 m. n. m.

Andy Schleck, druhý muž minuloročného vydania Tour, okrem svojho celkovo tretieho etapového víťazstva útočil aj na žltý dres lídra 98. ročníka Thomasa Voecklera, no Francúz, ktorý došiel do cieľa etapy na piatom mieste, si ho s 15-sekundovým náskokom udržal.

Ako druhý vystúpal do cieľa Andyho brat a tímový spolujazdec Fränk Schleck a tretí bol Austrálčan Cadel Evans z tímu BMC racing. Slovenský cyklista tímu HTC-Highroad Peter Velits došiel do cieľa na 42. pozícii so stratou na 18:25 min na víťaza a v celkovom poradí sa zosunul až do tretej desiatky na celkovo 25. miesto s mankom 28:10 min.

"Je to pre mňa najväčšie víťazstvo v celej mojej kariére. Doteraz všetci len čakali, ja som sa rozhodol nečakať a zaútočil som. Dávam klobúk dole pred mojim spolujazdcom Maximom Monfortom, ktorý mi veľmi pomohol. Je to aj veľký úspech nášho tímu, ktorý tu výborne pracuje. Aj ja svoje dnešné víťazstvo venujem tímu. Chcem bojovať ďalej o žlté tričko. Všetko je otvorené, v piatok nás čaká ťažká etapa a v sobotu ešte ťažšia časovka," poznamenal víťaz kráľovskej etapy Andy Schleck.

Výsledky - Tour de France 2011:

18. etapa (Pinerolo - Galibier Serre-Chevalier, 200,5 km): 1. Andy Schleck (Lux.) Leopard Trek 6:07:56 h, 2. Fränk Schleck (Lux.) Leopard Trek +2:07 min, 3. Cadel Evans (Aus.) BMC +2:15, 4. Ivan Basso (Tal.) Liquigas-Cannondale +2:18, 5. Thomas Voeckler (Fr.) Europcar +2:21, 6. Pierre Rolland (Fr.) Europcar 2:27, 7. Damiano Cunego (Tal.) Lampre - ISD 2:33, 8. Rein Taaramae Cofidis le Credit en Ligne +3:22, 9. Thomas Danielson (USA) Garmin-Cervelo +3:25, 10. Ryder Hesjedal (Kan.) Garmin-Cervel +3:25, ... 42. Peter Velits (SR) HTC-Highroad +18:25

Poradie po 18. etape: 1. Thomas Voeckler (Fr.) Europcar 79:34:06 h, 2. Andy Schleck (Lux.) Leopard Trek +15 s, 3. Fränk Schleck (Lux.) Leopard Trek +1:08 min, 4. Cadel Evans (Aus.) BMC +1:12 min, 5. Damiano Cunego (Tal.) Lampre - ISD +3:46, 6. Ivan Basso (Tal.) Liquigas-Cannondale +3:46, 7. Alberto Contador (Šp.) Saxo Bank Sungard +4:44, 8. Samuel Sánchez (Šp.) Euskaltel-Euskadi +5:20, 9. Thomas Danielson (USA) Garmin-Cervelo +7:08, 10. Jean-Christophe Peraud (Fr.) AG2R La Mondiale +9:27, ... 25. Peter Velits (SR) HTC-Highroad +28:10

Contador: "Víťazstvo na TdF je už nemožné"
Trojnásobný víťaz najväčšieho etapového cyklistického podujatia na svete Tour De France Španiel Alberto Contador sa v tohtoročnej edícii pretekov nebude tešiť zo štvrtého víťazstva. "Víťazstvo je nemožné, mal som dnes zlý deň," lakonicky skonštatoval "pištoľník" Contador po dojazde na vrchol Galibieru, kde v rekordnej výške 2 611 m.n.m. pre dojazd etapy bol cieľ 18. dejstva tohtoročnej Tour. "Nohy mi nešli a trpel som v neuveriteľnom kolapse. Bol to veľmi ťažký deň," poznamenal 28-ročný Španiel, ktorý došiel do cieľa so stratou 3:50 min na víťaza etapy Andyho Schlecka. Tri etapy pred koncom pretekov tak stráca na vedúceho Francúza Thomasa Voecklera 4:44 min. Contador ani jeho tím nedokázal zareagovať na Schleckov útok 60 km pred koncom štvrtkovej etapy. "Andy hral so svojim kartami veľmi inteligentne. Mal tímových spolujazdcov v úniku a dosiahol veľkolepé víťazstvo. Blahoželám mu," športovo zhodnotil výkon súpera, ktorý bol pred rokom jeho najväčším prenasledovateľom a dodal: "takéto niečo som neočakával. Je to pre mňa úplne rozdielna situácia. Musím premýšľať o zvyšku pretekov. Som vyčerpaný a musím premýšľať o tom, čo bude zajtra."

[Foto na úvode: Bikeintelligencer.com]

SITA
© 2024, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry.
Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.