Zdroj: Facebook - Peter Sagan

Írsky cyklista Nicholas Roche (Ag2r) sa stal víťazom 3. etapy cyklistických pretekov Okolo Pekingu, ktorá viedla z Men Tchou Kou do Jong Ningu a merala 162 km. Roche sa presadil pred krajanom Philipom Deignanom (RadioShack) a Britom Chrisom Froomom (Sky). Lídrom pretekov ostal aj naďalej Nemec v službách HTC - Highroad Tony Martin. Trio Roche, Deignan a Froome sa dostalo pred pelotón v záverečnom stúpaní asi 15 km pred cieľom a svoj mierny náskok si udržalo až do cieľa.

Slovenskí cyklisti v piatok zaostali a v celkovom poradí klesli. Peter Velits prišiel v 3. etape do cieľa s odstupom 3:28 min na víťaza na 70. mieste, bratia Peter a Juraj Saganovci boli v skupine, ktorá zaostala o vyše 13 minút. V celkovom poradí je Peter Velits momentálne 62. Slováci už nemôžu pomýšľať na umiestnenie medzi najlepšími, za ktoré by si vybojovali body do klasifikácie krajín. Tá je dôležitá pre rozdelenie miesteniek na olympijské hry 2012 do Londýna.

"Rozhodne sme z pretekov, ale i okolia trochu rozladení a nepáči sa mi to tu... Dnešná etapa bola v prvej polovici celkom v pohode, držali sme sa v hlavnom pelotóne, avšak v predposlednom kopci nás utrhli a spolu s bratom sme došli v grupette s trinásťminútovou stratou. Akosi nám to dnes nevyšlo, navyše som mal ešte aj defekt, takže som musel doháňať stratu, čo ma tiež stálo množstvo síl. Pred nami sú ešte dve etapy, tak som sám zvedavý, ako sa s tým popasujeme," povedal pre saganpeter.com Peter Sagan.

Výsledky - Okolo Pekingu:

3. etapa (Men Tchou Kou - Jong Ning, 162 km): 1. Nicolas Roche (Ír.) AG2R La Mondiale 3:53:15 h, 2. Philip Deignan (Ír.) RadioShack rovnaký čas, 3. Christopher Froome (V. Brit.) Sky, 4. Francesco Gavazzi (Tal.) Lampre - ISD, 5. Nick Nuyens (Belg.) Saxo Bank SunGard, 6. Paul Martens (Nem.) Rabobank všetci +1 s, ... 70. Peter Velits (SR) HTC - Highroad +3:28 min, 126. Juraj Sagan (SR) Liquigas-Cannondale, 128. Peter Sagan (SR) Liquigas-Cannondale obaja +13:29

Poradie po 3. etape: 1. Tony Martin (Nem.) HTC - Highroad 7:10:19 h, 2. David Millar (V. Brit.) Garmin - Cervelo +17 s, 3. Christopher Froome (V. Brit.) Sky +26, 4. Stephen Cummings (V. Brit.) Sky +35, 5. Olivier Kaisen (Belg.) Omega Pharma - Lotto +39, 6. Luis Leon Sanchez (Šp.) Rabobank +41, ... 62. Peter Velits (SR) HTC - Highroad +4:25 min, 112. Peter Sagan (SR) Liquigas-Cannondale +14:28, 140. Juraj Sagan (SR) Liquigas-Cannondale +15:41

Helikoptéra ohrozila Eijssena, potom ho zrazil motocykel
Nebezpečne nízko letiaca helikoptéra ohrozila počas piatkovej etapy cyklistických pretekov Okolo Pekingu Yannicka Eijssena. Belgického cyklistu po páde zachytil motocykel televíznej spoločnosti, ktorý išiel za pelotónom. Cyklista tímu BMC Racing utrpel pri páde, ku ktorému došlo v klesaní zo záverečného kopca 3. etapy, odreniny tváre. Potvrdilo to vedenie tímu. Piatkovú etapu na Okolo Pekingu vyhral Ír Nicolas Roche, vedenie si aj naďalej udržal Nemec Tony Martin.

[Foto na úvode: Facebook - Peter Sagan]

SITA
© 2024, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry.
Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.