Počet austrálskych športovcov usvedčených z dopingu dosiahol v uplynulom roku rekordné číslo 42. Podľa výkonnej riaditeľky Austrálskej antidopingovej agentúry (ASADA) Aurory Andruskovej ide alarmujúca bilancia najmä na účet "záťahu" proti užívateľom zakázaného stimulantu metylhexanamínu.

Táto látka sa bežne vyskytuje vo výživových doplnkoch a energetických nápojoch. Andrusková tvrdí, že športovci boli na túto skutočnosť upozornení. "Obraz austrálskeho športu by bol ešte horší. Som rada, že naše varovanie sa odrazilo na okamžitom zastavení negatívneho trendu. Stále však musíme byť v strehu, pretože pozitívne testy na metylhexanamín sa naďalej vyskytujú. Treba športovcom pripomínať, aby si dávali pozor na všetko, čo konzumujú," dodala Andrusková.

Desať pozitívnych dopingových prípadov má na konte kulturistika, po sedem zaznamenali v cyklistike a ragby, tri v atletike a po dva v austrálskom futbale, bejzbale a vzpieraní. Metylhexanamín zistili v 19 vzorkách, anaboliká v trinástich. ASADA počas roka vykonala 7090 kontrol doma aj v zahraničí.
SITA
© 2024, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry.
Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Prekvapenie aj splnené očakávania - Majstrovstvá sveta v XC 2018

Horské prostredie švajčiarskeho Lenzerheide prinieslo dramatické preteky v oboch kategóriách, a to u mužov i žien.
Van den Driesscheová sa nebude obhajovať ohľadom jej technického dopingu, končí

Belgičanka Femke van den Driesscheová sa nebude obhajovať na blížiacom sa disciplinárnom konaní ohľadom jej technického dopingu a s okamžitou platnosťou zastavuje svoju cyklokrosársku kariéru.
Van den Driesscheová možno dostane za motor v ráme bicykla doživotie

Podľa belgického denníka Het Nieuwsblad sa Medzinárodná cyklistická únia (UCI) chystá uložiť tvrdé sankcie cyklokrosárke Femke van den Driesscheovej, ktorej na konci januára na majstrovstvách sveta našli v ráme bicykla motorček. Devätnásťročná Belgičanka sa budúci týždeň vo švajčiarskom Aigle bude zodpovedať pred disciplinárnou komisiou UCI. Ak riadiaci orgán svetovej cyklistiky bude konať podľa odporúčaní komisie, bývalá majsterka Európy do 23 rokov môže údajne schytať doživotný zákaz a pokutu 50-tisíc eur.