Zdroj: Facebook - Peter Sagan

Slovenský cyklista Peter Sagan sa v čase 4:33:41 h stal víťazom utorňajšej úvodnej etapy pretekov VDK-Driedaagse De Panne-Koksijde, ktorá viedla z Middelkerke do Oudenaarde a merala 201,6 km. Jazdec tímu Liquigas-Cannondale zdolal v záverečnom šprinte Jacopa Guarnieriho (Astana) a svojho tímového kolegu, ďalšieho Taliana Fabia Sabatiniho. V stredu je na programe etapa z Zottegemu do Koksijde (216 km), podujatie vyvrcholí vo štvrtok.

,,Vôbec som nečakal, že dnes môžem zvíťaziť,“ vyslovil sa bezprostredne po pretekoch slovenský jazdec Peter Sagan, ktorý vzápätí objasnil dnešný triumf v Belgicku. ,,Pred pretekmi sme mali v tíme poradu s vedením. Skonštatovali nám, aby sme súčasné preteky len ,,obišli“ a dodali, že ak by sa niečo vyskytlo, tak aby sme v závere išli na Sabatiniho. Mne sa dnes išlo akosi dobre, kedže som sa počas pretekov šetril, v závere som mal dostatok síl na špurt. V poslednom kopci sme išli do úniku, ale tri kilometre pred cieľom nás pohltili. Keď prichádzal záverečný špurt, kolega Fabio Sabatini mi povedal – buď v tesnom závese za mnou a špurtuj aj ty! Nakoniec to aj tak vypálilo. Ja som pred páskou ešte trhol aj Guarnieriho, takže som spokojný, podobne aj vedenie tímu. Zvyšné dve etapy však pôjdeme na Sabatiniho a Bodnára, aby som sa zbytočne ,,nezodral“, pretože pre mňa sú tieto preteky tréningom na nedelňajšie veľké podujatie Ronde Van Vlaanderen,“ dodal 22-ročný Peter Sagan, ktorý získal oba dresy – zelený a biely!

Informoval manažér Jozef Korbel

Výsledky utorňajšej 1. etapy cyklistických pretekov VDK-Driedaagse De Panne-Koksijde:

Middelkerke - Oudenaarde (201,6 km): 1. Peter Sagan (SR) Liquigas-Cannondale 4:33:41 h, 2. Jacopo Guarnieri (Tal.) Astana, 3. Fabio Sabatini (Tal.) Liquigas-Cannondale, 4. Maciej Bodnar (Poľ.) Liquigas-Cannondale, 5. Alexander Kristoff (Nór.) Kaťuša, 6. Elia Favilli (Tal.) Farense Vini-Selle Italia - všetci čas ako víťaz

Poradie po 1. etape: 1. Peter Sagan (SR) Liquigas-Cannondale 4:33:41 h, 2. Jacopo Guarnieri (Tal.) Astana +4 s, 3. Fabio Sabatini (Tal.) Liquigas-Cannondale +6, 4. Maciej Bodnar (Poľ.) Liquigas-Cannondale +7, 5. Alexander Kristoff (Nór.) Kaťuša, 6. Elia Favilli (Tal.) Farense Vini-Selle Italia - obaja +10

[Foto na úvode: Facebook - Peter Sagan]

SITA
© 2024, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry.
Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Rok s WeLoveCycling PR článok

Rok s WeLoveCycling

WeLoveCycling v ničom nezaostáva za svojím názvom a neúnavne prináša zaujímavé články z oblasti cyklistiky. Pravidelná dávka noviniek zo sveta profesionálov, rozhovory na aktuálne témy či so zaujímavými ľuďmi.
Reportáž: Detská Tour Petra Sagana v Topoľčiankach - keď sa počasie nad nami zľutovalo

V sobotu to ešte nevyzeralo, že by sa v dostihovom areáli mali konať cyklistické preteky. Veď dokonca aj obľúbený Cyklomaratón Topolčianky museli organizátori pre lokálne búrky a nezjazdnú trať zrušiť.
Zaujímavosti z cyklistiky – slovenská výhra, slopestyle a iné

Týždeň je opäť za nami. Dokonca aj v týchto horúčavách nebol svet cyklistiky skúpy na nové podujatia, či výsledky, ktoré pre niektorých znamenali radosť, pre iných možnosť zlepšiť sa do budúcnosti.