Zdroj: Ilustračné foto

Novovznikajúci poloprofesionálny cyklistický tím v Banskej Bystrici má ambíciu porovnávať sa v budúcnosti s profesionálnym zoskupením Dukla Trenčín. Do novej sezóny vstupujú Banskobystričania s hlavným generálnym partnerom Merida, ktorý vlani ukončil spoluprácu práve s trenčianskou Duklou.

"Rozišli sme sa v dobrom. Trenčianska Dukla získala nového partnera, takže naše záujmy sa presunuli do Banskej Bystrice. Chceme tu utvoriť druhý silný cyklistický klub na Slovensku na porovnateľnej úrovni, ako je profesionálny trenčiansky," uviedol na stredajšej tlačovej konferencii v meste pod Urpínom zástupca Meridy na Slovensku Jaroslav Štefánik.

Cyklistický klub v Banskej Bystrici má v súčasnosti v elitnom poloprofesionálnom seniorskom tíme deväť mužov a dve ženy. Po skvelých výsledkoch na Okolo Kamerunu si v tejto sezóne trúfa aj na ďalšie úspechy. "Chceme sa výraznejšie presadiť v novovytvorenom Slovenskom pohári, teda v ňom zvíťaziť. Zúčastniť sa chceme aj na pretekoch Okolo Slovenska. Máme ambície získať čo najviac medailí a titulov majstrov Slovenska. V pláne je aj účasť na niekoľkých medzinárodných podujatiach, konkrétne vo Francúzsku a dvoch v Rumunsku, na ktorých chceme získať body do medzinárodného rebríčka pre Slovensko," prezradil pre SITA tréner a manažér CK Banská Bystrica Martin Fraňo.

Banskobystričania si trúfajú najmä na domáce majstrovské tituly v cyklokrose, cross country a MTB maratóne. Elitný tím bude trénersky viesť jedenásťnásobný majster Slovenska Róbert Glajza, ktorý v tejto sezóne zároveň ukončí svoju profesionálnu kariéru aktívneho cyklistu.

Cyklistický klub v Banskej Bystrici sa púšťa aj do odvážneho projektu organizovania nových medzinárodných pretekov. Pôjde o prvý ročník cyklomaratónu s názvom Tour de Vulcano - Poľana, ktorý sa uskutoční už v tejto sezóne 1. júla. "Štart i cieľ jednoetapových pretekov bude v Banskej Bystrici. Očakávame aj účasť širokej cyklistickej verejnosti, nepôjde čisto o profesionálne podujatie. Trať bude mať dĺžku 140 kilometrov a pôjde okolo vyhasnutej sopky pohoria Poľana. Organizátori v meste Banská Bystrica majú skúsenosti z podujatí - napríklad z Pretekov mieru či Okolo Slovenska, ale aj majstrovstiev Československa. Verím, že zorganizujeme kvalitné podujatie s pevnou tradíciou," predostrel smelé plány jeden z hlavných organizátorov Ladislav Longauer.

[Foto na úvode: Ilustračné foto]

SITA
© 2024, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry.
Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.