Vidlice RockShox 2005 - doplnené

Vidlice RockShox 2005 - doplnené

Mihi

RockShox pod krídlami spoločnosti SRAM pripravil pre modelový rok 2005 na poli predného odpruženia okrem množstva zmien aj dve úplne nové modelové rady (REBA, PIKE), pri ktorých použil hneď niekoľko nových technológií. doplnené o ďalšie modely a cenník

Doplnené sú modely a ceny vidlíc, ktoré sa k nám budú dovážať. Podľa vyjadrenia distribútora (Eximo s.r.o.) by sa mali vidlice dostať k predajcom na prelome novembra a decembra. Takže Vám už teraz prajeme pekné vianoce.

REBA

Je nový model pre použitie do všetkých horských terénoch. Zdvih vidlice je 85mm až 115mm. V ponuke sú dva varianty v troch prevedeniach (Team, Race, SL). Jeden s U-TurnAir systémom, ktorý umožňuje takmer plynulú zmenu zdvihu (v šietich krokoch) priamo ovládacím prvkom na nohe vidlice. Druhý variant je s DualAir systémom, známym predovšetkým z vidlíc SID. Tu je možné zdvih meniť v troch dľžkach - 85,100 a 115 mm pomocu podložiek, čo však vyžaduje odborný zásah servismana. Váha vidlíc s DualAir systémom je približne o 95g nižšia. Spodné nohy sú vyrobené z magnézia a sú výhradne prispôsobené na montáž kotúčových bŕzd. Horné, hliníkové nohy majú 32mm. Samozrejmosťou sú úchyty na vedenie bovdenov a hadičiek. Tlmenie zabezpečuje nový systém Motion Control s veľmi bohatými možnosťami nastavenia, medzi ktoré patrí aj systém FloodGate. FloodGate umožňuje nastaviť silu, pri ktorej sa vidlica aktivuje zo zamknutej pozície (napr. pri prejazde skaly). Novinkou sú aj systémy PopLock a PopLock Adjust, ktoré umožňujú uzamknutie vidlice a zmenu zdvihu priamo z riaditiek, tie sú však za príplatok.

Reba Team, U-Turn Reba Race, U-Turn Reba SL, U-Turn

Zdvih: 85/100/115 mm 85/100/115 mm 85/100/115 mm
Nastavenie: Podložkami, U-Turn ovládaním Podložkami, U-Turn ovládaním Podložkami, U-Turn ovládaním
Váha: Dual Air: 1565 g / 3.45 lb, Dual Air: 1602 g / 3.53 lb, Dual Air: 1602 g / 3.53 lb,
U-Turn Air: 1660 g / 3.66 lb U-Turn Air: 1698 g / 3.74 lb U-Turn Air: 1698 g / 3.74 lb
Pružina: Dual Air, U-Turn AIR Dual Air, U-Turn AIR Dual Air, U-Turn AIR
Nastavenie: Tlaku v pozitívnej a negatívnej komore Tlaku v pozitívnej a negatívnej komore Tlaku v pozitívnej a negatívnej komore
Tlmenie: Motion Control Motion Control Motion Control
Nastavenie: External Rebound, Floodgate, External Rebound, Floodgate, External Rebound, Floodgate,

Compression Adjust, Compression Adjust, Compression Adjust,
Lock PopLoc Remote Option Lock PopLoc Remote Option Lock PopLoc Remote Option

Spodné nohy: magnesium magnesium magnesium
Korunka: 7050 Aluninium 6061 Aluminium, Black 6061 Aluminium, Black
Krk: Butted Aluminum Butted Aluminum Butted Aluminum
Horné nohy: 32mm EA70 32mm EA70 32mm EA70
Farby:
Citrus, Čierna, Strieborná Červená, Čierna, Strieborná Čierna, Strieborná

Modely dovážané do SR s cenami:
Reba Team 100mm s Motion Control, Poplock & nastavenie kompresie ovládačom, čierna 20.000,- SK
Reba Team 100mm s Motion Control, Poplock & nastavenie kompresie ovládačom, citrus 20.000,- SK
Reba Team Air U-Turn 85-115mm s Motion Control & nastavenie kompresie ovládačom,čierna 21.500,- SK
Reba Team Air U-Turn 85-115mm s Motion Control, Poplock & nastavenie kompresie ovládačom,čierna 23.000,- SK
Reba Team Air U-Turn 85-115mm s Motion Control, Poplock & nastavenie kompresie ovládačom,citrus 23.000,- SK

Reba Race 115mm s Motion Control & nastavenie kompresie ovládačom, čierna 16.800,- SK
Reba Race 115mm s Motion Control, PopLock & nastavenie kompresie ovládačom, čierna 18.600,- SK
Reba Race Air U-Turn 85-115mm s Motion Control & nastavenie kompresie ovládačom, červená 23.000,- SK

Reba SL 100mm s Motion Control & nastavenie kompresie ovládačom, čierna 15.500,- SK
Reba SL 1Air U-Turn 85-115mm s Motion Control & nastavenie kompresie ovládačom, čierna 18.600,- SK

PIKE

Je druhý nový model pre použitie do všetkých horských terénoch - trošku drsnejších. Zdvih vidlice je 95mm až 140mm a je možné ho plynule meniť pomocou U-Turn systému. Pruženie využíva vinutú pružinu. Spodné nohy sú vyrobené z magnézia a sú vybavené pevnou 20mm osou. Aj Pike je výhradne prispôsobený na montáž kotúčových bŕzd. Horné, hliníkové nohy majú 32mm. Tlmenie zabezpečuje nový systém Motion Control. Systémy PopLock a PopLock Adjust umožňujú uzamknutie vidlice a zmenu zdvihu priamo z riaditiek, sú však za príplatok.

Pike Team Pike Race Pike SL

Zdvih: 95-140 mm 95-140 mm 95-140 mm
Nastavenie: U-Turn ovládaním U-Turn ovládaním U-Turn ovládaním
Váha: 2155g / 4.75 lb 2245 g / 4,95 lb 2245 g / 4.95 lb
Pružina: U-Turn U-Turn U-Turn
Nastavenie: U-Turn ovládaním U-Turn ovládaním U-Turn ovládaním
Tlmenie: Motion Control Motion Control Motion Control
Nastavenie: External Rebound, Floodgate, External Rebound, Floodgate, External Rebound, Internal Floodgate,

Compression Adjust, Compression Adjust, Compression Adjust,
Lock PopLoc Remote Option Lock PopLoc Remote Option Lock PopLoc Remote Option

Spodné nohy: magnesium, 20mm osa magnesium, 20mm osa magnesium, 20mm osa
Korunka: 6061 Aluninium, čierna 6061 Aluminium, Black 6061 Aluminium, Black
Krk: Aluminum 4130 CrMo Ocel 4130 CrMo Ocel
Horné nohy: 32mm EA70 32mm EA70 ; 32mm EA70
Farby:
Ocelovo modrá,čierna,strieborná Červená, Čierna, Strieborná Čierna, Strieborná

Modely dovážané do SR s cenami:
Pike Team Air U-Turn 95-140mm s Motion Control & nastavenie kompresie ovládačom,modrá 18.000,- SK
Pike Team Air U-Turn 95-140mm s Motion Control, Poplock & nastavenie kompresie ovládačom,modrá 19.600,- SK

Pike Race Air U-Turn 95-140mm s Motion Control & nastavenie kompresie ovládačom, čierna 17.000,- SK
Pike Race Air U-Turn 95-140mm s Motion Control & nastavenie kompresie ovládačom, červená 17.000,- SK

Pike SL Air U-Turn 95-140mm s Motion Control & nastavenie kompresie kľúčom, čierna 15.800,- SK
Pike SL Air U-Turn 95-140mm s Motion Control & nastavenie kompresie kľúčom, strieborná 15.800,- SK

SID

Top model pre XC doznal v tomto roku len menších zmien. Zdvih je od výroby nastavený na 80mm. Stále však zostáva možnosť zníženia zdvihu na 63mm pomocou podložiek. O pruženie sa stará DualAir systém a o tlmenie Pure a Pure Delite (Race). Spodné nohy sú vyrobené z magnézia. Na prevedení WorldCup a Team je možné použiť systém PopLock umožňujúci uzamknutie vidlice priamo z riaditiek. U modelu Team je však za príplatok. SID trochu pribral na váhe, čo by sa mohlo prejaviť na jeho tuhosti.

Modely dovážané do SR s cenami:
SID World Cup 80mm Platinum s PopLock, limitovaná séria
SID Team 80mm s PopLock, čierna 20.900,- SK
SID Team 80mm, čierna 19.900,- SK
SID Race 80mm, čierna 16.900,- SK
SID Race 80mm, červená 16.900,- SK

Duke

Z modelovej rady Duke zostal len jediný model - Duke XC so 100mm zdvihom bez U-Turn systému.O pruženie sa stará kombinácia vzduchu a vinutej pružiny Tlmenie zabezpečuje HydraCoil2 systém s možnosťou externého nastavenia. Spodné nohy sú vyrobené z magnézia, horné hliníkové sú 30mm. Korunka je hliníková s riadiacou trubkou vyrobenou z CrMo. Váha je 1802g a robí sa len v čiernej farbe. Podľa posledných informácií sa však bude robiť aj model Duke SL so zdvihom 100mm, s Motion Control tlmením a nastavením kompresie pomocou kľúča.

Modely dovážané do SR s cenami:
Duke SL 100mm s Motion Control & nastavenie kompresie kľúčom, čierna 14.900,- SK
Duke XC 100mm, čierna 11.500,- SK

Pilot

V modelovej rade Pilot sú tri modely - Pilot SL, XC a C. Všetky vidlice majú zdvih 80 alebo 100mm. U modelov SL a XC je možné zdvih meniť pomocou podložiek, model C je potrebné si objednať s požadovaným pevným zdvihom. O pruženie modelov SL a XC sa stará vinutá pružina s podporou vzduchu, u modelu C je to len pružina. Tlmenie je na každom modely iné - SL/Motion Control, XC/Rebound, C/HydraCoil. Spodné nohy sú z magnézia, horné z pochrómovanej oceli.

Modely dovážané do SR s cenami:
Pilot SL 80mm s Motion Control, PopLock & nastavenie kompresie kľúčom, čierna 9.800,- SK
Pilot SL 80mm s Motion Control & nastavenie kompresie kľúčom, červená 9.600,- SK
Pilot SL 80mm s Motion Control & nastavenie kompresie kľúčom, čierna 9.600,- SK
Pilot XC 100mm, čierna 7.700,- SK
Pilot XC 100mm, strieborná 7.700,- SK

Judy

K minuloročným modelom pribudol nový s označením C. Je to najľahšia vidlica rady Judy (1930g). Najvyšší model XC je vybavený U-Turn systémom s plynule meniteľným zdvihom od 70 do 115mm. Ostatné modely majú zdvih 80 alebo 100mm. Pruženie u XC je na báze vinutej pružiny s U-Turn systémom, u ostatných je to pružina s elastomerom. Modely XC a SL majú HydraCoil tlmič, C a TT tlmiacu jednotku nemajú vôbec.Spodné nohy sú z magnézia, horné z pochrómovanej oceli. Vyrábajú sa v čiernom, červenom a striebornom prevedení.

Modely dovážané do SR s cenami:
Judy SL U-Turn 75-115mm, čierna 7.700,- SK
Judy XC 80mm, strieborná 5.800,- SK
Judy TT 80mm, čierna 3.999,- SK

BoXXer Ride

Vidlica určená pre Freeride. Zdvih vidlice je 133-178mm, ktorý je možné plynule meniť U-Turn systémom. Nové sú tuhšie, odolnejšie spodné nohy vyrobené z magnézia. Nová je aj konštrukcia koruniek, ktoré zväčšujú uhol otáčania o 22 stupňov. O tlmenie sa stará HydraCoil2 systém s možnosťou nastavenia rýchlosti odskoku. Horné 32 milimetrové nohy sú vyrobené z hliníku. Váha vidlice je 3265g a robí sa v dymovej farbe.

BoXXer Ride

Zdvih: 133-178 mm
Nastavenie: U-Turn ovládaním
Váha: 3256g / 7.2 lb
Pružina: U-Turn
Nastavenie: U-Turn ovládaním
Tlmenie: HydraCoil2
Nastavenie: External Rebound Speed

Spodné nohy: magnesium
Korunka: kovaný hliník
Krk: Aluminum
Horné nohy: 32mm EA70
Farby: Dymová
Cena: 25.200,- SK

BoXXer

A nakoniec niečo pre vyznavačov downhillu. Zdvih všetkých vidlíc sa zvýšil na 200mm. U modelu Race je však možné zdvih znížiť na 170mm. Najvyšší model WorldCup je vybavený titánovými pružinami, ostatné majú klasickú oceľovú. Tlmenie je na báze systému HydraCoil2 s možnosťou vonkajšieho nastavenia odskoku a u modelov WC a Team aj s možnosťou nastavenia kompresie. Horné 32 milimetrové nohy sú vyrobené z hliníku.

Modely dovážané do SR s cenami:
BoXXer World Cup 200mm, Platinum 45.500,- SK
BoXXer Team 200mm, čierna 35.000,- SK
BoXXer Race 200mm, strieborná 23.500,- SK


Kompletný prehľad modelov 2005 si môžete pozrieť na týchto stránkach: http://www.sram.com/en/rockshox/mountainforks/index.php

report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up0thumb_down report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Momentálne sa tu nenachádza žiaden komentár. Môžeš však zanechať Tvoj komentár.

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

RockShox Reverb 1x Remote – nová kapitola v oblasti ergonómie ovládania teleskopickej sedlovky

RockShox Reverb 1x Remote – nová kapitola v oblasti ergonómie ovládania teleskopickej sedlovky

Vnútorne vedená kabeláž ovládania teleskopickej sedlovky je niečo, na čo sme si už stihli všetci zvyknúť.
Kráľ je mŕtvy, nech žije kráľ! - Nový Rock Shox SID 2017

Kráľ je mŕtvy, nech žije kráľ! - Nový Rock Shox SID 2017

Nie je tomu tak dávno, čo Fox predstavil svoju inovovanú verziu závodného XC náčinia pod označením F32 SC (stepcast) a už tu máme odpoveď amerického koncernu SRAM, v podobe novej generácie vidlice SID, ktorá rozhodne nemieni v rámci pretekov svetového pohára hrať druhé husle. RockShox SID bol po prvýkrát predstavený v roku 1997 a za ten čas neexistuje snáď jediné podujatie, kde by táto táto vidlica nebola súčasťou pódiového umiestnenia. Poďme sa ale pozrieť bližšie na jednotlivé vylepšenia, ktoré nezasiahli len vonkajšiu, ale aj vnútornú konštrukciu vidlice.
Tlmiče SRAM RockShox 2005!

Tlmiče SRAM RockShox 2005!

V ponuke RockShox pre rok 2005 zatiaľ nájdete dva modely tlmičov - BAR a ARIO. Na niektorých bikoch 2005 sa však už objavil nástupca DualAir tlmiča SID s menom MC3.
keyboard_arrow_up