Zdroj: Facebook - Juraj Sagan

Rakúšan Werner Riebenbauer sa v uliciach Veľkého Krtíša presadil v hromadnom špurte pelotónu v 3. etape cyklistických pretekov Okolo Slovenska, ktorá sa začínala v Liptovskom Hrádku a merala 184,6 km. Tridsaťsedemročný cyklista tímu RC Arbö Wels Gourmetfein sa v závere etapy presadil pred Nemcom Benjaminom Edmüllerom a Rusom Sergejom Rudaškovom. Hneď za touto trojicou finišoval Robert Gavenda z Dukly Trenčín Trek.

„Dnes to bola najťažšia etapa z doterajšieho priebehu pretekov, aj keď profilovo možno vyzerala včerajšia náročnejšie. Od začiatku sa išlo naplno, jazdci Meridiany si strážili špicu pelotónu. V závere som si už príliš neveril, chcel som pomôcť predovšetkým Marošovi Kováčovi, ale napokon nechýbalo veľa a mohol som byť na stupňoch. Škoda, že mi to nevyšlo. Som rád, že sa mi podaril tento výsledok,“ povedal Róbert Gavenda.

Lídrom 56. ročníka je i naďalej Talian Enrico Rossi, ktorý si žltý dres udržal aj vďaka pomoci kolegov z tímu Meridiana Kamen. Pred Rusom Alexandrom Prišpetným má aj naďalej náskok 43 sekúnd, tretí je jeho krajan a tímový kolega Davide Rebellin. Zo Slovákov je v celkovom poradí najvyššie Maroš Kováč, ktorý je momentálne siedmy a vo štvrtok si udržal dres lídra bodovacej súťaže. „Neustále sa išlo v tempe, čo mi vyhovuje. Taliani si výborne kontrolujú špicu pelotónu. Dnes sa mi išlo zatiaľ na týchto pretekoch najlepšie,“ priznal Maroš Kováč.

Štvrtková etapa najmä vo svojej prvej časti poriadne preverila pelotón. Na prvých 118 km bolo šesť horských prémií. Už v stúpaní na úvodnú na Čertovici (23,5 km) sa z pelotónu odtrhla sedmička jazdcov, ku ktorým sa pridali ešte ďalší dvaja pretekári. Z deviatky v úniku bol vo výsledkovej listine najvyššie Dán Daniel Foder, ktorému pred etapou patrila 11. pozícia s odstupom 4:22 min za lídrom. Čelo pelotónu kontrolovali jazdci družstva Meridiana Kamen, ktorí skupine nedovolili väčší ako trojminútový náskok. Pred rýchlostnou prémiou v Brezne bola vpredu už len sedmička jazdcov, po vrchárskej prémii na 49,1. km sa začínalo prakticky odznova. Na horských prémiách aktívne pracoval predovšetkým Poliak Adrian Honkisz a vybojoval si dres lídra vrchárskej súťaže. Po prémii za Kokavou nad Rimavicou (91,3 km) sa dopredu vydalo duo Dries Hollanders, ktorý bol aj v prvom úniku, a Frederik Willmann, aj ich však pelotón pu
stil na rozdiel maximálne 2,5 minúty. V závere sa aktivita pelotónu zvýšila, zlikvidoval aj tento pokus a rozhodovalo sa v etapovej koncovke, ktorá bola mierne do kopca.

„Bola to veľmi náročná etapa. Najmä prvé dve stúpania boli veľmi dlhé a poriadne nás preverili. Celý tím dnes pracoval pre mňa, dojazd sme poznali. V závere sme si kontrolovali pozície a bolo to už iba na mne. Stúpanie do cieľa nás neprekvapilo, o tomto kopčeku sme vedeli. Ja osobne som ho však neabsolvoval, ale vo Veľkom Krtíši som už špurtoval pred dvoma rokmi, vtedy však bol dojazd na rovine,“ uviedol Riebenbauer.

Preteky Okolo Slovenska pokračujú v piatok 4. etapou z Dudiniec do Bratislavy, ktorá meria 231,8 km a je najdlhšou v novodobej ére podujatia. Štart je o 11.00 h, pelotón príde do slovenskej metropoly po 16.30 h.

Výsledky - Okolo Slovenska:

3. etapa (Liptovský Hrádok - Veľký Krtíš, 184,6 km): 1. Werner Riebenbauer (Rak.) RC Arbö Wels 4:36:11 h, 2. Benjamin Edmüller (Nem.) Arbö Gebruder Weiss-Oberndor rovnaký čas, 3. Sergej Rudaskov (Rus.) Itera-Kaťuša, 4. Róbert Gavenda (SR) Dukla Trenčín Trek, 5. Willem Wauters (Belg.) Lotto Belisol, 6. Ricardo Zoidl (Rak.) RC Arbö Wels, 7. Mouhssine Lahsaini (Mar.) reprezentácia Maroka, 8. Stefan Ganser (Nem.) Team Eddy Merckx, 9. Stanislav Kozubek (ČR) Whirlpool-Author, 10. Sylwester Janiszewski (Poľ.) CCC Polsat Polkowice všetci +1 s, ... 13. Matej Jurčo (SR) Whirlpool-Author +6, 18. Marek Čanecký (SR) Salcano Arnavutkoy, 19. Maroš Kováč (SR) Dukla Trenčín Trek obaja +10.

Poradie po 3. etape: 1. Enrico Rossi (Tal.) Meridiana Kamen 12:12:51 h, 2. Alexander Prišpetnyj (Rus.) Itera-Kaťuša +43 s, 3. Davide Rebellin (Tal.) Meridiana Kamen +3:20 min, 4. Sergej Rudaskov (Rus.) Itera-Kaťuša +3:27, 5. Jan Hirt (ČR) Česko "23" +3:42, 6. Ricardo Zoidl (Rak.) RC Arbö Wels +3:49, 7. Maroš Kováč (SR) Dukla Trenčín Trek +4:06, 8. Stanislav Kozubek (ČR) Whirlpool-Author +4:13, 9. Stig Broeckx (Belg.) Lotto Belisol, 10. Daniel Foder (Dán.) Christina Watches obaja +4:19, ... 17. Juraj Sagan (SR) reprezentácia SR, 20. Marek Čanecký (SR) Salcano Arnavutkoy, 21. Pavol Polievka (SR) reprezentácia SR všetci +4:31.

Bodovacia súťaž: 1. Maroš Kováč (SR) 17 bodov, 2. Sergej Rudaskov (Rus.) 17, 3. Werner Riebenbauer (Rak.) 16

Súťaž vrchárov: 1. Adrian Honkisz (Poľ.) 18 bodov, 2. Alexander Prišpetnyj (Rus.) 10, 3. Maroš Kováč (SR) 9.

Súťaž jazdcov do 23 rokov: 1. Jan Hirt (ČR) 12:16:33 h, 2. Stig Broeckx (Belg.) +37 s, 3. Lukasz Owsian (Poľ.) +49.

[Foto na úvode: Facebook - Juraj Sagan]

SITA
© 2024, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry.
Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.