Zdroj: Facebook - Peter Sagan

S dvanástimi víťazstvami je Peter Sagan v súčasnosti najúspešnejším cyklistom v roku 2012. V rebríčku úspechov vedie o jeden triumf pred Nemcom Andrém Greipelom. Počas minulého týždňa sa Saganovi darilo na pretekoch Okolo Švajčiarska, kde vyhral štyri etapy. Nadviazal na päť etapových úspechov na Okolo Kalifornie. Tento rok už vyhral aj etapy Okolo Ománu, Tirreno - Adriatico, Tri dni De Panne, na jednorazových klasikách bol štvrtý na Miláno - San Remo, druhý na Gent - Wevelgem, piaty na Okolo Flámska a tretí na Amstel Gold Race.

"Sám som prekvapený z toho, ako sa táto sezóna vyvíja. Zo začiatku som sa zameriaval najmä na klasiky, na ktorých som nedosiahol zlé výsledky. Ďalší priebeh sezóny bol nad očakávanie, víťazstvá v Kalifornii a vo Švajčiarsku ma príjemne potešili. Dúfam, že si formu udržím aj naďalej. Čakajú ma ďalšie veľké preteky - Tour de France, olympijské hry či majstrovstvá sveta. Do konca roka by som chcel pridať ešte ďalšie víťazstvá," povedal Peter Sagan, ktorý si v utorok v Bratislave prevzal kľúče od nového automobilu Mercedes. Dvadsaťdvaročný odchovanec žilinskej cyklistiky by nenamietal proti postupke päť výhier na Okolo Kalifornie, štyri na Okolo Švajčiarska a tri na Tour de France. "Dúfam, že sme to teraz nezariekli," uviedol Sagan.

Najbližšie sa momentálne piaty muž svetového renkingu predstaví cez víkend na majstrovstvách Slovenska a Česka v Púchove. Na Považí bude obhajovať vlaňajšie prvenstvo. "Tentoraz to bude oveľa náročnejšie. Konkurencia narástla, prídu Velitsovci, Kreuziger, Raboň, Štybar. Budú to dobrí súperi a verím, že by sa mi mohol podariť ďalší úspech. Bol by som však rád, ak by sa podarilo vyhrať bratovi Jurajovi," priznal Peter Sagan, ktorý zatiaľ okruh majstrovských pretekov nepozná. V pondelok si ho chcel pozrieť s Martinom Mahďarom, ale defekt im prekazil plány. "Ako správni cyklisti sme nemali rezervu a museli sme sa otočiť späť. Boli sme potom tlačení časom. V nedeľu sa môže rozhodovať v hromadnom špurte, ale pokojne môže prísť do cieľa aj samostatná skupina," myslí si obhajca prvenstva.

Týždeň po spoločnom šampionáte čaká na cyklistu tímu Liquigas-Cannondale v belgickom Liége začiatok Tour de France. Na najväčšom etapovom podujatí roka zažije premiéru. So šéfom Liquigasu uzavrel stávku, že vyhrá na Tour dve etapy a zelený dres najaktívnejšieho jazdca. "Tím ma berie na tieto preteky, aby som spravil čiastkový úspech. Na celkové poradie je tu niekto iný. Nechcem to zakríknuť, ale trať úvodného prológu by mi mohla vyhovovať. Rovnako profilom aj ďalšia etapa. Počas prvého týždňa na Tour by som mal urobiť reklamu tímu a potom uvidíme, ako sa vyvinú okolnosti," uviedol Sagan.

Mnohí elitní jazdci, ktorí chcú uspieť na olympijských hrách v Londýne, tento rok Tour vynechávajú. Ďalší absolvujú len jej časť. Sagan by rád prišiel až do cieľa v Paríži. "Dobrí jazdci idú trénovať na Okolo Poľska. Rozprával som sa s Cancellarom, ktorý chce absolvovať dva týždne a potom sa pôjde domov pripravovať na olympijské hry. Je to moja prvá Tour, preto by som ju rád absolvoval celú," doplnil Sagan.

Slovák sa už etabloval vo svetovom pelotóne. V tíme má pozíciu jedného z lídrov, často hovorí aj za svojich kolegov. "Mám síce ešte málo rokov, ale už sa vyjadrujem k dôležitým veciam. Prišiel som ako bažant, ale postupne som sa zapracoval. Mal som šťastie, že som sa mohol vyšvihnúť vďaka výsledkom na súčasnú pozíciu," myslí si Peter Sagan.

Sagan jediným slovenským zástupcom na OH v Londýne
Jediným slovenským cyklistom na olympijských hrách v Londýne bude Peter Sagan, ktorý sa predstaví v cestných pretekoch s hromadným štartom. Vďaka Saganovi získalo Slovensko jednu miestenku na Hry XXX. olympiády, keď ju vyjazdil vlaňajšími výsledkami na pretekoch kalendára WorldTour. Aj vďaka tomu bolo rozhodnutie Slovenského zväzu cyklistiky jednoznačné.

"Vlani sme nemali v rebríčkoch šťastie, chýbalo nám málo bodov, aby sme skončili v kontinentálnom renkingu i vo svetovom rebríčku ProTour ako krajina vyššie. Peter Sagan miestenku vyjazdil a dostal našu dôveru. Ak sa v najbližšom čase na majstrovstvách Slovenska či na Tour de France nezraní, alebo sa nestane niečo nepredvídateľné, bude štartovať v Londýne," povedal prezident Slovenského zväzu cyklistiky Peter Prívara. Prvým náhradníkom na olympijskú účasť je Peter Velits.

Sagan ešte pred olympijskými bojmi v Londýne absolvuje v nedeľu spoločné majstrovstvá SR a ČR v Púchove a následne aj Tour de France. Na najväčšom etapovom podujatí roka by rád prišiel do cieľa v Paríži. Na Tour by chcel vyhrať dve etapy a získať aj zelený dres najaktívnejšieho jazdca. Mnohí jeho súperi práve TdF pre štart v Londýne vynechajú, alebo ju neabsolvujú celú. "Rozprával som sa s Fabianom Cancellarom, ktorý chce absolvovať na Tour dva týždne a potom sa pôjde domov pripravovať na olympijské hry. Je to moja prvá Tour, preto by som ju rád absolvoval celú," uviedol Sagan.

[Foto na úvode: Facebook - Peter Sagan]

SITA
© 2024, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry.
Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.