Zdroj: Mathosh

Cyklista tímu Omega Pharma-QuickStep Peter Velits potvrdil v domácom prostredí v Púchove pozíciu jedného z favoritov a stal sa na spoločných majstrovstvách SR a ČR víťazom štvrtkovej časovky elitnej kategórie mužov. Velits si v elite vybojoval prvýkrát dres majstra Slovenska, na svojom konte má štyri zlaté medaily z M-SR v kategóriách juniorov a do 23 rokov. Máme 100 fotiek.

Trať dlhú 39 km na okruhu medzi Púchovom cez Nimnicu do Udiče a späť, ktorý cyklisti absolvovali dvakrát, zvládol za 47:36 min. O 13 sekúnd zdolal Čecha Jana Bártu, ktorý sa stal majstrom ČR. Tretí skončil ďalší domáci jazdec Martin Velits s odstupom 14 sekúnd. Bronz v slovenskom šampionáte si vybojoval Matej Jurčo, ktorého klasifikovali v celkovom hodnotení spoločných pretekov na 10. priečke. Obhajca slovenského titulu Pavol Polievka tentoraz v národnom šampionáte skončil siedmy.

Peter Velits si na Považí rozložil výborne sily. Po prvej polovici bol druhý s odstupom 3 sekúnd na Bartu. V druhej časti časovky mu namerali rovnako druhý najlepší čas, druhý okruh mal lepší o 3 sekundy jeho brat Martin. "Nebolo to úplne ideálne. Čakal som, že budem mať lepšie nohy. Som rád, že sa mi podarilo vyhrať najmä kvôli domácim fanúšikom a divákom pri trati. Keď štartujete vo vlastnom meste, potom máte o motiváciu navyše. Bolo tu veľa známych, v cieli množstvo ľudí. Ak by sa mne alebo Martinovi nepodarilo vyhrať, bola by to asi dnes hanba. Vôbec som nevnímal medzičas v polovici trate, netušil som, že na Bártu strácam 3 sekundy. Išiel som v podstate naslepo. V závere som si hovoril, že musím ísť, čo to dá. Do posledného úseku som dal úplne všetko," povedal v cieli Peter Velits.

V kategórii mužov do 23 rokov bol najrýchlejší Čech Jakub Novák, zo Slovákov skončil najvyššie Jakub Schwabik z Interu Bratislava. Rodák zo Spiša obhájil vlaňajšie prvenstvo zo slovenského šampionátu zo Šumperka, rovnako ako pred rokom aj tentoraz zdolal Filipa Tarageľa.

Vo štvrtok v Púchove neštartoval Peter Sagan, ktorý sa sústredí na nedeľňajšie preteky s hromadným štartom. V piatok je na spoločnom šampionáte voľný deň a cez víkend vyvrcholí podujatie pretekmi jednotlivcov.

Výsledky - spoločné majstrovstvá SR a ČR v cyklistike v Púchove:

Muži-elite: 1. (1. v M-SR) Peter Velits (Omega Pharma-QuickStep) 47:36 min, 2. Jan Bárta (ČR/NetApp) 47:49, 3. (2. v M-SR) Martin Velits (Omega Pharma-QuickStep) 47:50, 4. Zdeněk Štybar (ČR/Omega Pharma-QuickStep) 48:15, 5. František Raboň (ČR/Omega Pharma-QuickStep) 48:22, 6. Milan Kadlec (ČR/Dukla Praha) 48:29, ... 10. (3. v M-SR) Matej Jurčo (Whirlpool-Author) 49:24, 12. (4. v M-SR) Róbert Nagy (Arbö Denzel cliff Viedeň) 49:32, 16. (5. v M-SR) Roman Broniš (Dukla Trenčín Trek) 50:15, 17. (6. v M-SR) Pavol Polievka (Trek KCK Oslany) 50:18, 22. (7. v M-SR) Maroš Kováč (Dukla Trenčín Trek) 51:01, 23. (8. v M-SR) Patrik Tybor (Dukla Trenčín Trek) 51:17

Muži do 23 rokov: 1. Jakub Novák (ČR/Trevigiani Dynamon Bottoli) 49:35 min, 2. Josef Hošek (ČR/Whirlpool-Author) 49:50, 3. Daniel Turek (ČR/Favorit Brno) 50:17, ... 5. (1. v M-SR) Johann Schwabik (AŠK Inter Bratislava) 50:55, 6. (2. v M-SR) Filip Tarageľ (Dukla Trenčín Trek) 51:14, 14. (3. v M-SR) Michael Kolář (ČR/Dukla Trenčín Trek) 52:51, 16. (4. v M-SR) Ján Gállik (KHC Kaktus Bike Bratislava) 53:08, 17. (5. v M-SR) Michal Habera 53:21, 18. (6. v M-SR) Stanislav Béreš (obaja Dukla Trenčín Trek) 53:24

[Foto na úvode: Mathosh]

SITA
© 2024, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry.
Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.