Zdroj: Mathosh

Peter Sagan obhájil titul majstra Slovenska v pretekoch s hromadným štartom a v sobotu 30. júna sa v Liége postaví na štart Tour de France v drese národného šampióna. V spoločných slovenských a českých pretekoch na 190 km na okruhu v okolí Lednických Rovní prišiel Sagan do cieľa na 4. mieste.

Dvadsaťdvaročný cyklista tímu Liquigas-Cannondale zdolal v boji o slovenský titul Petra Velitsa z družstva Omega Pharma-QuickStep a Patrika Tybora z Dukly Trenčín Trek. Celé preteky vyhral Milan Kadlec z Dukly Praha, ktorý uspel v záverečnom špurte trojčlennej skupiny pred Františkom Raboňom z Omega Pharma-QuickStep a Jiřím Polnickým z Whirlpool-Author. Slovenský titul do 23 rokov patrí Michalovi Haberovi z Dukly Trenčín Trek, ktorého v absolútnom poradí klasifikovali na 29. pozícii.

"Som rád, že sa mi podarilo obhájiť slovenský titul. Ak by sa mi podarilo uspieť aj v celkovom poradí pretekov, radosť by bola väčšia. Človek však nemôže mať všetko. Chýbala mi dnes väčšia tímová podpora, pomáhal mi iba brat Juraj. V iných pretekoch je nás v tíme deväť, dnes tých sedem jazdcov naozaj chýbalo. Takticky sme to však zvládli z pohľadu slovenského šampionátu s Jurajom dobre. Išlo mi najmä o slovenský titul. Skupina troch Čechov, ktorá ušla v predposlednom okruhu, sa už nedala bez väčšej podpory dobehnúť. V závere sa veľmi neútočilo, ja som si strážil svoju pozíciu a pred cieľom vyštartoval," povedal Peter Sagan.

Po triumfe v časovke túžil v domácom prostredí uspieť Peter Velits. Aj on sa predstaví na Tour de France a túžil po majstrovskom drese. Keď sa schyľovalo k hromadnému špurtu, všetkým bolo jasné, že proti Petrovi Saganovi nemá veľkú šancu. "Myslím si, že to boli veľmi dobré preteky. Vpredu však zostávala stále veľká skupina, aby sa z nej dalo bez problémov odísť. Aj keď sa to niekomu na chvíľu podarilo, okamžite sa to zišlo. S podobným scenárom sme počítali. Tieto majstrovské preteky sú zvláštne, sú to vlastne štyri preteky v jedných a každý má inú taktiku. Za svoj výkon sa nemusím hanbiť," pridal postreh Peter Velits.

Na štart spoločných pretekov mužov - elite a mužov do 23 rokov sa v Púchove postavilo 188 cyklistov. Od úvodu sa favoriti strážili a ovládli čelo pelotónu. V druhom z desiatich 18,2 km dlhých okruhov v okolí Lednických Rovní unikol Martin Mahďar z Dukly Trenčín Trek, ktorý mal veľmi rýchlo vyše minútový náskok. Neskôr sa k nemu pridal Ondřej Pávek zo Sparty Praha, spoločne sa vzdialili hlavnej skupine na rozdiel maximálne 6 minút. V 7. kole (135 km) pelotón zlikvidoval manko a následne sa rozdelil na viacero skupín. Vpredu zostala asi štyridsiatka cyklistov so všetkými favoritmi. V predposlednom okruhu unikla trojica Čechov František Raboň, Milan Kadlec a Jiří Polnický, ktorá mala pri vjazde do záverečného kola náskok 1:45 min. Slovenskí jazdci triu nevenovali pozornosť, sústredili sa na vlastný súboj o národný titul. Skupinu tak museli ťahať predovšetkým Česi, Slováci sa už zameriavali na svoje taktické zámery. Trio si mierny náskok pred pelotónom udržalo až do cieľovej roviny a bojovalo o český majstrovský titul, ktorý si vyšpurtoval Kadlec. Mohutne finišujúcu ďalšiu skupinu priviedol do cieľa s minimálnym odstupom Peter Sagan, ktorý si strážil predovšetkým slovenských jazdcov a udrel až v závere.

Oficiálne výsledky - spoločné majstrovstvá SR a ČR v cyklistike:

Spoločné preteky (190 km): 1. Milan Kadlec (ČR) Dukla Praha 4:32:08 h, 2. František Raboň (ČR) Omega Pharma-QuickStep, 3. Jiří Polnický (ČR) Whirlpool-Author, 4. Peter Sagan (SR) Liquigas-Cannondale, 5. Jiří Hochmann (ČR) Dukla Praha, 6. Zdeněk Štybar (ČR) OmegaPharma-QuickStep, 7. Roman Kreuziger (ČR) Astana, 8. Karel Hník (ČR) Sunweb-Revor, 9. Peter Velits (SR) Omega Pharma-QuickStep, 10. Martin Boubal (ČR) VC Ratisbona Regensburg, ... 15. Patrik Tybor (SR) Dukla Trenčín Trek, 16. Roman Broniš (SR) Dukla Trenčín Trek, 21. Martin Velits (SR) Omega Pharma-QuickStep - všetci rovnaký čas ako víťaz, 24. Juraj Sagan (SR) Liquigas-Cannondale +15 s, 29. Michal Habera (SR) Dukla Trenčín Trek, 35. Matej Vyšňa (SR) Dukla Trenčín Trek, 36. Maroš Kováč (SR) Dukla Trenčín Trek všetci +2:10 min, 41. Marek Čanecký (SR) Salcano +6:13

Majstrovstvá SR:

Muži-elite: 1. Peter Sagan (Liquigas Cannondale) 4:32:08 h, 2. Peter Velits (Omega Pharma-QuickStep), 3. Patrik Tybor (Dukla Trenčín Trek), 4. Roman Broniš (Dukla Trenčín Trek), 5. Martin Velits (Omega Pharma-QuickStep) všetci rovnaký čas ako víťaz, 6. Juraj Sagan (Liquigas-Cannondale) +15 s, 7. Matej Vyšňa (Dukla Trenčín Trek), 8. Maroš Kováč (Dukla Trenčín Trek) obaja +2:10 min

Muži do 23 rokov: 1. Michal Habera 4:34:19 h, 2. Filip Tarageľ (obaja Dukla Trenčín Trek), 3. Róbert Malik (Inter Bratislava) obaja +7:00 min

Majstrovstvá ČR:

Muži-elite: 1. Milan Kadlec (Dukla Praha) 4:32:08 h, 2. František Raboň (Omega Pharma-QuickStep), 3. Jiří Polnický (Whirlpool-Author) - obaja rovnaký čas ako víťaz

Muži do 23 rokov: 1. Karel Hník (Sunweb-Revor) 4:32:08, 2. Michael Boroš (ČEZ Cyklo Team Tábor), 3. Petr Vakoč (CC Etupes) - obaja rovnaký čas ako víťaz.

[Foto na úvode: Mathosh]

SITA
© 2024, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry.
Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.