1000miles: Pelotón dlhý takmer 1000 km

Podľa nočných búrok v Jesenických a Orlických horách by sa pomaly dali nastavovať hodinky. Počet jazdcov, ktorí si toto úchvatné divadlo plné hromov, bleskov, hektolitrov vody a silného vetra užili v nadmorských výškach okolo 1000 metrov sa každým dňom zvyšuje. Ich nadšenie však také veľké nie je. Po podobnom nočnom dojazde sa rozlúčil s organizátormi aj Rasťo Žbodák, ktorý sa zo Slovákov držal najlepšie.

Podmienky na trati však neodradili od ďalšieho postupu Vlaďku Vozákovú. Úctyhodný výkon tejto bajkerky vzbudzuje obdiv ostatných jazdcov možno ešte viac ako výkon Zdeňka Kříže. Jeho dnešná SMS avizovala stretnutie s medveďom - jasný znak toho, že Zdeněk je už na Slovensku. Snáď sa mu u nás bude páčiť.

Organizátori sa neustále musia vysporiadavať s novými a novými problémami, kde je roztrhaný reklamný oblúk či utopený foťák v prietrži mračien len špičkou ľadovca. Dnes súbežne fungujú 3 checkpointy vzdialené od seba 700 km. Zatiaľ sa však nikto z organizačného tímu nevzdáva a všetci s Honzom na čele pokračujú do cieľa 1000 míľ.

Aktuálnu polohu jazdcov, ich SMS správy, fotografie a bližšie informácie o závode nájdete na www.1000miles.cz alebo na MTBiker.sk.
Marki007

POMALY, ALE ISTO alebo 1000 MILES ADVENTURE 2015 v mojom podaní (2. časť)

Pred týždňom sme zverejnili reportáž z extrémnych pretekov 1000miles od Jána Litavského. Tu je 2. diel reportáže: deň 8 až deň 14 a po 1600 km a 2 týždňoch jazdenia aj cieľ pretekov.
POMALY, ALE ISTO alebo 1000 MILES ADVENTURE 2015 v mojom podaní (1. časť)

Predpokladám, že väčšina z vás, ktorá navštevuje aspoň trošku pravidelne stránky MTBIKER, vie, čo sa zhruba skrýva pod názvom „1000 MILES ADVENTURE“. Pre vás ostatných len taká základná informácia: ide o non-stop preteky bez zabezpečenia naprieč Českom a Slovenskom o celkovej dĺžke približne 1000 míľ, tj. niečo málo cez 1600km. Zakladateľ a hlavný organizátor preteku je český extrémny biker Honza Kopka, prvé preteky sa išli v roku 2011. Trasa je vopred daná pomocou GPS a organizátor sa ju snaží viesť čo najväčšou divočinou, ako je len možné, teda prevažne ťažkým terénom - lesmi, horami a dolami a preteku sa môže zúčastniť každý, ktorý sa pohybuje po trati vlastnou silou.
Fotogaléria: Ženy na Isoma 1000 Miles Adventure 2015

Víťazkou medzi ženami sa stala Jana Doležalová, ktorá prešla určenú trasu za 10 dní 16 hodín a 28 minút. Na trati nebola jediná žena, pretože na štart sa ich postavilo viacero - presnejšie päť :).