Zdroj: Wikipedia.org

Luxemburský cyklista Fränk Schleck končí na tohtoročných pretekoch Tour de France pre pozitívny dopingový nález. Potvrdil to Schleckov tím RadioShack-Nissan. V moči 32-ročného jazdca našli po súťažnom teste 14. júla stopy po diuretiku xipamide. Medzinárodná cyklistická únia vo svojom utorňajšom stanovisku potvrdila výsledky z laboratória Svetovej antidopingovej agentúry v Chatenay-Malabry.

Schleckovi patrila v hodnotení Tour pred záverečnými piatimi etapami 12. priečka.

"Informovali sme luxemburského cyklistu Schlecka, že vo vzorke moču zo 14. júla našli zakázanú látku," uvádza sa v stanovisku UCI. Mladší brat Andyho Schlecka môže požiadať o B-vzorku. Ak aj pri nej zistia kontrolóri rovnaký výsledok, pôjde o dopingový prehrešok a Luxemburčanovi hrozí trest.

Fränka Schlecka nevyšetrujú v súvislosti s dopingom prvýkrát. V roku 2008 musel vyšetrovateľom vysvetľovať, prečo urobil platbu lekárovi Eufemianovi Fuentesovi, ktorý bol v strede kauzy okolo distribúcie dopingu Puerto.

Na tohtoročnej Tour doplatil na porušenie dopingových predpisov už Rémy Di Gregorio, ktorého spolu s dvoma ďalšími mužmi zatkla v súvislosti s vyšetrovaním staršieho prípadu francúzska polícia. Francúza podmienečne jeho tím Cofidis prepustil a prokurátor ho obžaloval z trestného činu držania zakázaných látok.

F. Schlecka po dopingu vypočúvala polícia
Luxemburského cyklistu Fränka Schlecka vypočúvala polícia po tom, ako mu našli po súťažnom teste 14. júla počas Tour de France stopy po diuretiku xipamide. Informoval o tom zamestnávateľ 32-ročného jazdca - tím RadioShack-Nissan.

Mladší brat Andyho Schlecka, ktorý medzičasom odstúpil z TdF, išiel na policajnú stanicu z vlastnej vôle po prijatí predvolania k výsluchu. Medzinárodná cyklistická únia vo svojom utorňajšom stanovisku potvrdila výsledky z laboratória Svetovej antidopingovej agentúry v Chatenay-Malabry.

Fränk Schleck požiadal o analýzu B-vzorky
Luxemburský cyklista Fränk Schleck požiadal o analýzu B-vzorky dúfajúc, že sa takto očistí od obvinenia z dopingu na tohtoročnej Tour de France. Pri kontrole zo soboty 14. júla, keď bola na programe 13. etapa zo Saint-Paul-Trois-Châteaux do Le Cap d"Agde, našli v Schleckovom moči stopy po zakázanom diuretiku xipamide. Vedenie tímu RadioShack jazdca okamžite po zverejnení výsledku stiahlo z pelotónu. "Lekár z Medzinárodnej cyklistickej únie mi večer oznámil, že v mojej močovej vzorke bola zakázaná látka. Kategoricky odmietam, že by som bral doping. Neviem si výsledok testu vysvetliť, preto verím, že analýza B-vzorky dopadne v môj prospech. Ak sa výsledok potvrdí, potom mi musel niekto látku podstrčiť," reagoval Schleck pre cyclingnews.com.

Tretieho muža Tour de France 2011 už vypočula polícia, v stredu by sa mal vrátiť do vlasti.

Riaditeľ pretekov Christian Prudhomme vyzdvihol prístup tímu RadioShack. "Podľa pravidiel UCI Fränk Schleck mohol nastúpiť na štart dnešnej etapy. Ale po dohode s tímom sme sa rozhodli, že bude lepšie, ak jazdec nebude pokračovať. Je to dobré a jediné správne rozhodnutie," uviedol v stredu Prudhomme.

Fränk Schleck má relatívne vysokú šancu preukázať svoju nevinu. Xipamid eviduje Svetová antidopingová agentúra (WADA) medzi špecifickými látkami. Podľa Kódexu WADA "športovec môže dokázať, že užívanie tohto druhu látky neslúžilo na zvýšenie jeho výkonnosti" a v tom prípade vyviazne s napomenutím alebo najviac ročným zastavením činnosti. Druhý priestupok tohto druhu sa štandardne trestá dvojročným dištancom, až tretí doživotným.

Diuretikum môže pomôcť zlepšiť výkonnosť iba nepriamo, napríklad stratou hmotnosti, čo je u cyklistov vítaný efekt. Má však tiež schopnosť kryť užívanie iných zakázaných látok tým, že podnecuje močenie.

[Foto na úvode: Wikipedia.org]

SITA
© 2024, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry.
Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.