Zdroj: Guardian.co.uk

Historický týždeň britskej cyklistiky môže v sobotu v Londýne na olympijských pretekoch vyšperkovať Mark Cavendish. Pred týždňom v Paríži oslavoval triumf na slávnej Tour de France ako prvý Brit Bradley Wiggins, na ceste za úspechom mu výrazne pomáhal v tíme Sky aj Cavendish.

Úradujúci majster sveta navyše vyhral záverečnú etapu na Elyzejských poliach a v sobotu bude veľkým favoritom. Tentoraz sa v jeho prospech obetuje Wiggins. Briti pripravili okruh na mieru Cavendishovi, aj keď pôvodne chceli ešte väčšiu rovinu. Napokon však na trať zaradili aj krátke, ale ostré stúpanie na Box Hill, ktoré pelotón absolvuje deväťkrát.

Cavendish považuje olympijské preteky za najdôležitejšie v sezóne. Okrem Wigginsa sa môže spoľahnúť aj na Christophera Frooma, Davida Millara a Iana Stannarda. "Toto je azda najsilnejší britský olympijský tím v cestnej cyklistike v celej histórii," priznal pre Sky Sports Wiggins. "Nie je žiadnym tajomstvom, že Cav chce veľmi vyhrať. Bude mať k tomu štyroch výnimočných pomocníkov. Týmito pretekmi žije takmer celý rok. Je najlepšie pripravený, čo ho poznám. V našich mysliach nie je iný scenár, určite tam bude vo veľkom finále. Posledný mesiac mi pomáhal, teraz prišiel čas otočiť list."

Okrem Cavendisha sú hlavnými ašpirantmi na medailu aj Nemec André Greipel, Austrálčan Matthew Goss, Američan Tyler Farrar, Belgičania Tom Boonen či Philippe Gilbert, Španiel Luis León Sánchez a Alejandro Valverde, Nór Edvald Boasson Hagen. Cavendish sa však obáva aj Slováka Petra Sagana. Ten je síce v pelotóne v slovenskom drese osamotený, ale aj na TdF ukázal, že dokáže vyhrať aj bez výraznejšej podpory tímu v závere. "Ak príde k šprintu, Cavendish je najväčším favoritom. Sagan ho však môže poriadne preveriť. Na olympiáde sú však možné rôzne scenáre, nemôžete nič predpovedať. Pokojne nemusí prísť k hromadnému šprintu. Pelotón nie je kompaktný a národné tímy majú maximálne päť jazdcov," upozorňuje pre Gazzetta dello Sport Talian a tímový kolega Sagana v Liquigas-Cannondale Vincenzo Nibali.

Cavendish môže očakávať množstvo útokov najmä v stúpaní na Box Hill. Pelotón sa môže pokojne roztrhať a nemusí prísť k hromadnému šprintu. "Ak sa bude šprintovať, potom som asi najrýchlejší. Ale nie som dobrý v kopcoch, tam potrebujem výraznú podporu. Môže sa stať čokoľvek. Posledný týždeň som bol veľmi nervózny, snažil som sa upokojovať najmä na tréningoch," uviedol pre cyclingnews.com Mark Cavendish.

[Foto na úvode: Guardian.co.uk]

SITA
© 2024, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry.
Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Poznáme nové legendy – Majstrovstvá sveta v cestnej cyklistike 2019

Napínavé súboje, neoblomné počasie a nikdy nekončiace prekvapenia do značnej miery charakterizujú uplynulé majstrovstvá sveta. Aj keď sa predpoklady možno nepotvrdili, noví šampióni si svoje dresy rozhodne zaslúžia.
Pripravte sa, prichádzajú – Majstrovstvá sveta v cestnej cyklistike 2019

Počas celého týždňa sa tí najlepší z najlepších budú uchádzať o jedno z najprestížnejších ocenení, ktoré môže cyklista či športovec vo všeobecnosti získať. Hovoríme teda o zlatej medaile z Majstrovstiev sveta, ktoré sa v tomto roku konajú v Yorkshire, Veľkej Británii.
Spor medzi Bora-Hansgrohe a UCI sa skončil - minulosť je zabudnutá, tvrdí Peter Sagan

Sagan, tím Bora-Hansgrohe a Medzinárodná cyklistická únia (UCI) sa ešte pred vypočutím na Športovom arbitrážnom súde (CAS) dohodli na ukončení právneho sporu v súvislosti s kontroverzným vylúčením z tohtoročnej Tour de France po zrážke s britským súperom Markom Cavendishom.