Zdroj: mathosh

Slovenská reprezentantka Janka Števková skončila v sobotňajšej súťaži v cross country horských cyklistiek na Hrách XXX. olympiády v Londýne na 21. mieste. Poradilo sa jej tak zlepšiť svoje umiestnenie z OH 2008 v Pekingu, kde skončila na 24. pozícii. Od štartu až do cieľa sa 36-ročná členka tímu CK EPIC Dohňany pohybovala v polovici tretej desiatky. Do záverečného kola vstupovala na 23. priečke, no pred cieľom sa jej podarilo predstihnúť Poľku Gorickú aj Slovinku Klemenčičovú.

„Som spokojná, podarilo sa mi splniť si taký veľký životný sen - opäť som štartovala na olympiáde a opäť som sa výsledkovo zlepšila. Škoda, že nebolo viac času na otestovanie trate, mohlo to byť do dvadsiateho miesta, bolo to na dosah. Pred pretekmi som mala trochu strach aj z toho, či som to v posledných dňoch neprehnala s tréningom, ale všetko bolo v poriadku. V prvom kole som začala opatrne, pohybovala som sa niekde okolo 25. - 26. miesta. Potom som sa posunula až na osemnástu priečku, ale do tretieho okruhu som už zase vchádzala o niekoľko priečok vzadu. Záver mi potom vyšiel. Celkovo môžem svoje vystúpenie hodnotiť pozitívne, konečné dvadsiate prvé miesto zodpovedá mojim očakávaniam,“ povedal v rozhovore pre SITA Janka Števková.

Zlatú medailu získala francúzska reprezentantka Julie Bressetová, ktorá sa hneď v úvode dostala na čelo pretekov a postupne zvyšovala svoj náskok pred prenasledovateľkami Sabine Spitzovou z Nemecka a Američankou Georgiou Gouldovou. Dvadsaťtriročná Francúzka si bez väčších problémov ustrážila prvé miesto až do cieľa. Do posledného kola vchádzali bok po boku obhajkyňa zlata Spitzová s Gouldovou, skúsená 40-ročná Nemka však ušla svojej súperke a vyjazdila si striebornú medailu, bronz putuje do USA zásluhou spomenutej Gouldovej. Sklamaním je až 9. miesto líderky rebríčka Medzinárodnej cyklistickej únie (UCI) Kanaďanky Catharine Pendrelovej.

"Som veľmi šťastná. Dnes som dosiahla vynikajúci výsledok. Verila som v zisk medaily, zlato je však neuveriteľné. Vydaril sa mi štart a na čele sa mi jazdilo dobre. Venujem tento triumf mojej rodine, najmä rodičom. Posielam veľký bozk všetkým, ktorí ma sledovali," povedala po pretekoch Julie Bresseová, ktorá pre Francúzsko získala vôbec prvú medailu v cross country horských cyklistiek.

Strieborná z Pekingu 2008 Poľka Wloszczowská neštartovala pre zranenie, bronzovú z Číny Rusku Irinu Kalantievovú v sobotu klasifikovali na 4. priečke.

Bressetová je dvojnásobnou majsterkou sveta zo Champéry 2011 (štafeta, ženy do 23 rokov) aj Európy z Dohnian 2011 (štafeta, ženy do 23 rokov).

Ženy - cross country horských cyklistiek:

1. Julie Bressetová (Fr.) 1:30:52 h, 2. Sabine Spitzová (Nem.) 1:31:54, 3. Georgia Gouldová (USA) 1:32:00, 4. Irina Kalantievová (Rus.) 1:32:33, 5. Esther Süssová (Švaj.) 1:32:46, 6. Alexandra Engenová (Švéd.) 1:33:08, 7. Aleksandra Dawidowiczová (Poľ.) 1:33:20, 8. Annie Lastová (V. Brit.) 1:33:47,... 21. Janka Števková (SR) 1:39:05

[Foto na úvode: mathosh]

SITA
© 2024, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry.
Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.