Bývalý pilot formuly 1 Alessandro Zanardi získal na paralympijských hrách v Londýne dve zlaté medaily. Po triumfe v cyklistickej časovke sa 45-ročný Talian presadil aj v pretekoch s hromadným štartom na 64 km v kategórii H4.

Na juhovýchode Anglicka na okruhu Brands Hatch triumfoval o sekundu pred Ernstom van Dykom z JAR. Zanardi v F1 jazdil za tímy Minardi a Lotus, štartoval aj v seriály Indy car a v šampionáte cestovných automobilov. V roku 2001 mu po hororovej havárii museli amputovať obe nohy. Aj napriek postihnutiu sa vrátil k športu, najskôr pretekal v špeciálne upravenom automobile a potom sa zameral na cyklistiku na handbikoch.

"Víťazstvo po šprintérskej koncovke ma urobilo veľmi hrdým. Ukázalo, že som kompletným jazdcom, aj keď mi chýbajú nohy. Snažil som sa počas pretekov šetriť sily, vedel som, že mám dobrý finiš. Bolo to však veľmi náročné, stratil som veľa síl," priznal Zanardi, ktorého v sobotu čakajú preteky stíhacie preteky družstiev.
SITA
© 2024, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry.
Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Jozef Metelka vybojoval v Mexiku tri medaily

Slovenský reprezentant Jozef Metelka zavŕšil svoje úspešné vystúpenie na paracyklistických majstrovstvách sveta na dráhe v mexickom Aguascalientes ziskom striebornej medaily v disciplíne scratch bez rozdielu kategórií.
Medailová žatva slovenských cyklistov na EP v Prahe

Slovenskí zdravotne postihnutí cyklisti potvrdili svoju kvalitu aj na pretekoch Európskeho pohára v Prahe, odkiaľ si priviezli deväť medailí.

Dvakrát na najvyšší stupienok vystúpili zrakovo postihnutý Vladislav Janovjak s navádzačom Róbertom Mitošinkom, ktorí triumfovali v časovke aj v cestných pretekoch s hromadným štartom, ktoré sa išli ako mestské kritérium v okolí štadióna na Strahove. Bronzoví medailisti z paralympiády v Londýne v pretekoch s hromadným štartom nastúpili už v treťom okruhu do samostatného úniku, ktorý dotiahli až do konca. V cieli mali náskok pred súpermi viac ako jeden a pol minúty.

Bronz pre Janovjaka s Mitošinkom v cestných pretekoch

Slovenský zrakovo postihnutý cyklista Vladislav Janovjak s navádzačom Róbertom Mitošinkom obsadili v sobotňajších cestných pretekoch s hromadným štartom na 104 km na XIV. paralympijských hrách v Londýne v bývalom motoristickom areáli Brands Hatch skvelé tretie miesto a vybojovali si prvú medailu v kariére. Pre slovenskú výpravu v britskej metropole je to šiesty vzácny kov (2 - 1 - 3).