Aero budúcnosť od Giantu

Aero budúcnosť od Giantu

04 komentáre

PR článok 25.01.2013   Technika Novinky Giant Cestna Cyklistika

Aerodynamické tvarovanie cestných rámov je zdá sa budúcnosťou a trendom do ďalších sezón. Obrí výrobca neostáva v ničom pozadu a dvoma novými modelmi určite zamieša karty v tejto kategórii

 

Giant ako jeden z technologických lídrov predstavil nový model Propel Advanced SL. Propel Advanced SL je výsledkom dlhoročnej spolupráce inžinierov, vývojárov a špičkových jazdcov akými sú napríklad Theo Bos alebo Mark Renshaw. Ide o najrozsiahlejší projekt v histórii značky. Nízka hmotnosť a tuhosť v porovnaní s legendárnym TCR Advanced Sl boli doplnené o aerodynamický dizajn ktorý je potrebný a poskytuje výhodu pri sólo jazde a šprintoch.



Na testovanie vo veternom tuneli táto značka dokonca vyvinula novú dynamickú figurínu, ktorá na rozdiel od štandardných testov ponúka možnosť presnej simulácie šliapania a umožňuje tak detailne skúmať vplyv aerodynamiky na jazdca.
Zaujímavosťou a dôkazom náskoku pred ostatnými výrobcami je priame porovnanie vo veternom tuneli. Pri rýchlosti 40km/h na vzdialenosť 40km dosiahol Propel Advanced SL o 12 až 36 sekúnd lepšie časy v porovnaní s konkurenčnými modelmi.
S hmotnosťou 1675g vo veľkosti „M“ ide o najľahší rámový set vo svojej kategórii.



Ďalšou novinkou je model Envie - výnimočný počin keďže ide o prvý dámsky model v tejto kategórii.
Na vývoji sa podieľala olympijská víťazka a svetová šampiónka Marianne Vosová z čoho vyplýva že nejde len o módny doplnok ale o závodný nástroj bez kompromisov pre skutočné pretekárky a triatlonistky.
Ručná výroba, aerodynamické tvarovanie trubiek, testovanie vo veternom tuneli a ďalšie technológie pomáhajú maximalizovať výkon jazdkyne. Geometria je prispôsobená špecifickým ženským potrebám. Výsledkom je rám s kratšou hornou rámovou trubkou a vyššou hlavovou trubkou ktorého vlastnosti a tuhosť dodávajú rýchlosť na rovinách no určite sa nestratí ani vo výjazdoch a zjazdoch.
Spoločným prvkom oboch modelov je nové umiestnenie bŕzd a integrované kombo riadítok s predstavcom.



Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

skywalker594 27.01.2013 (19:41)

0


ten bike je tak vazeny a s takymi komponentami aby to nikto iny tak nevazil a tak mohol byt najlahsi. preco neudaju len vahu ramu pripadne vahu ramu s vidlou a potom sa mozeme bavit o lahkosti. taktiez, porovnavaju aero a vahu s cervelo S5 a nie s top ramom s5 vwd .... dost na smiech

 
martinpav 28.01.2013 (15:28)

0


Ale ved to zase tak nezer , je to len prezentacka firmy, snad necakas ze povedia ze konkurencia je lepsia.

 
skywalker594 28.01.2013 (16:50)

0


nie nie samozrejme to by som ani vo sne necakal ale nech to spravia aspom ferove alebo nech aspom oklamu a povedia ze testli aj henten

 
mishox 29.01.2013 (21:35)

0


a ktorá to že firma udáva tie real váhy? len tak pre zaujímavosť nech sa zasmejem

 
Pridaj komentár