Zdroj: mathosh

Disciplinárna komisia Slovenského zväzu cyklistiky na svojom pondelkovom zasadnutí zastavila za pozitívny dopingový test športovú činnosť na štyri roky Pavlovi Polievkovi.

Štyridsaťštyriročný majster Slovenska v časovke jednotlivcov z roku 2011 mal na pretekoch Grand Prix Chantal Biya v Kamerune 7. októbra 2012 pozitívny test na stanozolol, exogénny testosterón a 19-norandrosterón. "Podľa článku 305 ADR pri viacnásobnom porušení pripadá do úvahy len tento trest. Okrem toho musí zaplatiť pokutu 2500 švajčiarskych frankov na účet Medzinárodnej cyklistickej únie UCI plus náklady na konanie zasadnutia disciplinárnej komisie. Rozhodnutie ešte nenadobudlo právoplatnosť," informoval agentúru SITA predseda disciplinárnej komisie Ladislav Rarkó.

Cyklistický veterán, ktorý sa výraznejšie začal v pelotóne presadzovať až po tridsiatke, sa nedostavil na zasadnutie disciplinárnej komisie. Po oznámení pozitívneho výsledku A-vzorky odmietol B-analýzu, ktorá by mohla vyvrátiť alebo potvrdiť podozrenie o užití zakázaných látok. K záležitosti neposlal disciplinárnej komisii ani písomné vyjadrenie.

Proti pondelkovému rozhodnutiu sa môže Polievka odvolať do pätnástich dní od doručenia rozhodnutia na výkonný výbor Slovenského zväzu cyklistiky.

[Foto na úvode: mathosh]

SITA
© 2024, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry.
Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Froomova deklarovaná nevina vyvolala pochybnosti, Tony Martin zúri

Ubezpečenia britského cyklistu Chrisa Frooma o jeho nevine vyvolali pochybnosti, prečo štvornásobnému víťazovi Tour de France ihneď nepozastavili činnosť po tom, ako neprešiel dopingovým testom.
Kortizón, EPO aj krvné transfúzie, kedysi realita v Rabobanku na TdF

Keď sa v roku 2013 holandský cyklista Michael Boogerd priznal k dopingu a začal detailne popisovať aplikáciu EPO, krvných transfúzií čí kortizónov v posledných desiatich rokoch svojej kariéry, jeho bývalý tímový kolega a zároveň krajan v Rabobanku Thomas Dekker (32) zostal ticho. Maximálne utrúsil: "Môžete sa spýtať čokoľvek, ale ja nič nepoviem." To už ale neplatí.
Van den Driesscheová možno dostane za motor v ráme bicykla doživotie

Podľa belgického denníka Het Nieuwsblad sa Medzinárodná cyklistická únia (UCI) chystá uložiť tvrdé sankcie cyklokrosárke Femke van den Driesscheovej, ktorej na konci januára na majstrovstvách sveta našli v ráme bicykla motorček. Devätnásťročná Belgičanka sa budúci týždeň vo švajčiarskom Aigle bude zodpovedať pred disciplinárnou komisiou UCI. Ak riadiaci orgán svetovej cyklistiky bude konať podľa odporúčaní komisie, bývalá majsterka Európy do 23 rokov môže údajne schytať doživotný zákaz a pokutu 50-tisíc eur.