Z Čech až na konec světa na kolech Galaxy

Z Čech až na konec světa je název cyklistické expedice dvou zkušených cyklistických veteránů, kteří jedou na kolech Galaxy od firmy CykloŠvec. Název byl převzat z knihy A. Jiráska o putování poselstva krále Jiřího z Poděbrad, vedeného Lvem z Rožmitálu a pánem na Blatné. Bylo to před 540 lety a za tehdejší konec světa,před objevením Ameriky, byl považován mys Finisterre ve Španělsku. Až sem se po stopách poselstva vydají na kolech 18. dubna 2005 z Blatné, přes Rožmitál, Plzeň, Teplou,Cheb, Německo, Belgii, Anglii, západním pobřežím Francie,přes Pyreneje /zde si nechtějí nechat ujít známý průsmyk z TdF Tourmalet/,do Španělska. Ve Španělsku se napojí na historickou trasu tzv. Svatojakubskou cestu, prohlášenou Radou Evropy za „evropskou kulturní trasu“. Ta končí v Santiagu de Compostela. Toto město je po Římu a Jerusalému třetí největší a nejnavštěvovanější poutní místo na světě /s hrobem sv. Jakuba – patrona poutníků a Španělska/. Odtud je už jen kousek na „konec světa“ mys Finisterre. Symbolicky dojedou ještě na severní pobřeží Portugalska. Potom přes Španělsko k Barceloně a nejkratším směrem Francií, Švýcarskem a Německem domů. Přesto, že v průmyslových a turisticky nezajímavých oblastech použijí k přesunu některý z prostředků veřejné dopravy, budou v sedlech kol GALAXY 6 – 6,5 tis. km. Návrat je plánován po více než 2 měsících na konec června , kdy budou v Rožmitále probíhat oslavy 540. výročí cesty jejich rodáka pana Lva z Rožmitálu. Poselství krále Jiřího o míru a sjednocené Evropě, které tehdy šířil, se nyní naplňuje.

Závěrem, dříve, než jim popřejeme šťastnou cestu, minimum problémů a hlavně hodně krásných zážitků, je oba představíme :

František Hejtmánek /63 let/ z Tažovic je skromný, nenápadný , ale zanícený cyklista. Na cestě do zaměstnání v ČZ Strakonice před odchodem do důchodu denně za každého počasí ujel 35 km a za posledních 15 let nepoužil jiný dopravní prostředek. Ročně najede až 15 tis. km a trasa 250 km na Králi Šumavy pro něho není až tak velký problém. Má rád přírodu a převážně sám projel mnoho zajímavých míst doma i v zahraničí.

František Šesták ze Sedlice /64 let/ se věnuje turistice a až do r. 2004 také závodní cyklistice. Vyjmenujeme některé jeho sportovní úspěchy: ve své kategorii je dvojnásobným mistrem Jihočeské amatérské ligy r. 2002 a 2003 v závodu silničních kol, vítěz silničního maratonu Rampušák 2003 a silničního maratonu Beskyd Tour 200 km v r. 2004, účast na MS veteránů v Rakousku, 8x startoval na dlouhých tratích silničního maratonu Král Šumavy atd. V dresu týmu GALAXY CYKLO ŠVEC ANLEN si zpestřuje svoje sportovní aktivity i na maratonech horských kol .Na kole zn. ANLEN vyhrál i horský mataraton Beskyd Tour na 100 km. Má rád hory. Na kole za poslední léta v Alpách projel přes 70 vysokohorských průsmyků z nichž převážná většina byla po trasách TdF a GIRO ve výškách nad 2 tis. m/m.

Tak tedy šťastnou cestu !