Prvý ročník pretekov po Devínskej kobyle pritiahol takmer 400 cyklistov

Kaktus bike Bratislavský MTB maratón sú vytrvalostné preteky horských bicyklov po Malých Karpatoch v oblasti Devínskej Kobyly. Pre cyklistov boli pripravené tri trate – 70-ka s prevýšením 2320 metrov, 40-ka s prevýšením 1370 metrov a 20-ka s prevýšením 480 metrov.

Prvý ročník Kaktus bike Bratislavský MTB maratón pritiahol takmer 400 milovníkov cyklistiky. Podujatie je tretí pretek 3. ročníka charitatívneho športového projektu Župný pohár Na bicykli deťom, ktorý pomáha malým onkologickým pacientom. Cyklisti budú v rámci Župného pohára pretekať ešte tri krát.

Cieľom podujatia je podľa bratislavského župana Pavla Freša vytiahnuť ľudí do prírody, kde môžu tráviť čas aj aktívnym spôsobom. „Napriek tomu, že tu nemáme také kopce ako na strednom Slovensku, tak tí najsilnejší prechádzajú 3-tisíc metrovým prevýšením na Devínskej kobyle. Ide sa po trasách, ktoré minulý rok čerstvo vyznačila Bratislavská župa po Devínskej kobyle,“ povedal Pavol Frešo. Podujatie je podľa neho zároveň dobrá ukážka toho, že v blízkosti nového cyklomosta sú pre tých zdatnejších aj atraktivity takéhoto charakteru, že môžu pestovať horskú cyklistiku a tiež natrénovať výšky.

V rámci tretieho ročníka župného pohára je v Bratislavskom kraji spolu šesť cyklistických podujatí. Séria odštartovala 20. apríla Kaktus bike Svätojurským MTB maratónom, v prvý májový deň pokračovala Račianskou časovkou. Tretím v poradí bolsobotný Kaktus bike Bratislavský MTB maratón. Novomestský pedál - Cross Country Cup pre všetkých príde na rad 2. júna, po ňom sa cyklisti môžu tešiť na Kaktus bike Svätojurský blesk - cykločasovku do vrchu a celý župný pohár vyvrcholí 24. augusta pretekom Green Bike Tour. Na prvom ročníku sa župného pohára sa zúčastnilo 1800 pretekárov, druhý rok si prišlo zmerať sily 2225 cyklistov.

Kaktus bike Bratislavský MTB maratón

calendar_today 25.05.2013
format_list_numbered 3. kolo - Na bicykli deťom
place Bratislava - Devínska Kobyla (Slovensko)