Michal Lami v TOP 10 na Majstrovstvách Európy MTB XCO

Vynikajúci výsledok dosiahol slovenský reprezentant Michal Lami, keď sa na Majstrovstvách Európy v švajčiarskom hlavnom meste Berne umiestnil v najprestížnejšej kategórii Muži Elite na 10. mieste. Na pretekoch, kde s výnimkou Jaroslava Kulhavého,(cestné majstrovstvá Slovenska a Česka v Dubnici), štartovala kompletná európska špička, dokázal predstihnúť množstvo pretekárov zvučných mien a dosiahol doteraz svoj najväčší športový úspech.

Trať situovaná v rekreačnej oblasti na vrchu Gurten nad Bernom bola dotvorená umelými technickými prekážkami, ktoré boli počas nedeľňajších pretekov vyhľadávanými stanovištami divákov. Drevená lávka s tromi po sebe nasledujcimi skokmi pokračujúca terénnym zlomom s dopadom na spleť koreňov, metrový zoskok z betónového múrika a bikrosová sekcia s umelo zhotovenou sériou množstva vĺn preverili schopnosti a sily pretekárov. Michal ťažil nielen zo svojej aktuálnej výbornej formy (34. miesto SP Nové Mesto na Morave, 26. miesto SP Val di Sole), ale aj so svojej bikrosovej minulosti. Tam, kde mnohí súperi strácali sily bojom s prekážkami si Michal trať užíval. Diváci odmieňali potleskom jeho čisté skoky a prejazdy prekážok.
Preteky začali 3 zavádzacími kolami po lúke, ktoré nič neriešili. Štartovné pole sa nenatiahlo, v nervóznej atmosfére pretekári bojovali o svoje pozície a v prudkých zákrutách hrozili kolízie a pády. Michal sa pohyboval počas zavádzacích kôl okolo 40. miesta. V prvom kole v teréne v prudkom stúpaní pretekári vzadu strácali na čelo pelotónu, keď museli zostúpiť z bicyklov a kopec vybehnúť. Každým ďalšim so 7. kôl Michal zlepšoval svoju pozíciu a do cieľa prišiel so stratou 3 minúty a 5 sekúnd na víťaza Juliena Absalona na 10. mieste a pripísal si ďalších 70 bodov do rebríčka UCI.
Nestratili sa ani ostatní slovenskí pretekári. Martin Haring (rovnako v kategórii Muži Elite) si napravil náladu po minulotýždňových pretekoch SP vo Val di Sole a do cieľa prišiel na 35. mieste s plným počtom kôl so stratou len 8 minút 35 sekúnd na víťaza a zaznamenal zisk 9 bodov do UCI rebríčka.
V kategóri Muži U23 sme mali dvoch zástupcov: Františka Lamiho a Jozefa Bebčáka. Odštartovali už o 8:30 za vytrvalého slabého dažďa. Preteky mali vypísané na 3 zavádzacie okruhy plus 6 kôl. Po zavádzacích okruhoch sa obaja naši pretekári pohybovali v druhej polovici štartovného
našich reprezentantov. V ďalšom priebehu pretekov sa viac darilo Františkovi. V poslednom kole sa dokázal prebojovať až na 17. miesto, ale po páde v poslednej zákrute prešiel cieľom na výslednom 22. mieste so stratou necelých 4 minút na majstra Európy. Jozef Bebčák dokončil preteky na 43. mieste. Naša reprezentacia sa najbližšie predstaví na Majstrovstvách sveta v maratone v Rakúsku spoločne so sestrami Juhásovými. Ďalší závodný program bude pokračovať na Slovensku vo Valči a v Košiciach 20.07.-21. 07. Majstrovstvami Slovenska na ktoré Vás spoločne s partnermi Slovenskej reprezentácie MTB, SHOPPIE SK, Finančným centrom a.s. a HQBC pozývame.