Ultramaratón Craft 1000 Miles Adventure 2013 štartuje už túto nedeľu

V nedeľu 30. júna 2013 o 15:00 odštartuje v najvýchodnejšej obci Slovenska tretí ročník závodu pre bikerov, bežcov a kolobežkárov, ultramaratón Craft 1000 Miles Adventure. O čom tento pretek je sa môžete dočítať v článku Tvrďasi a tvrďasky.

Mathosh a Latanka vám na MTBiker.sk sprostredkujú dianie od štartu do cieľa tohto mimoriadneho ťažkého závodu. Mathosh hlavne ako redaktor - fotograf, Latanka ako redaktor - pretekár.

Na trati naprieč bývalým Československom o dĺžke 1700km s prevýšením 39km bude bojovať 122 pretekárov a pretekárok zo siedmych štátov. Tento rok bude na štarte chýbať víťaz predchádzajúcich ročníkov Zdeněk Kříž, pribudli však iní borci, ktorí si brúsia zuby na popredné miesta. Väčšina však má len jeden cieľ - dojsť do cieľa. A to samo o sebe garantuje úžasné zážitky, ale tiež boj s traťou, počasím, únavou, so sebou samým.

Latanka a ultramaratón

Budem sa snažiť písať viac o druhých ako o sebe, dovoľte však, aby som sa vám predstavil. Vek 47, cítim sa na 37, vyzerám na 57. Doma mám svoju Nezábudku a dva puky.

Zatiaľ som podobný závod nešiel, neskúšal som ani 24-hodinovku. Súťažne som nikdy nešportoval, ale na prihlásenie som mal dva veľké dôvody.

Keď dieťaťu dáte k niečomu pričuchnúť, môže sa stať, že mu to veľmi zavonia a tá chuť v ňom ostane. Či už sa jedná o dobré, alebo zlé veci, je to podobné. Tak sa stalo, že po treťom ročníku na strednej som sa v roku 1984 s bratom vybral na bicykloch k Čiernemu moru. Vyštartovali sme jedno júnové ráno z nášho mestečka, ktoré leží 19 km od poľskej hranice. Večer sme boli pri maďarskom Miškolci a na druhý deň v Rumunsku za Oradeou. Spali sme kde nás zastihla tma -v lese, v kukurici, v žite, raz v kempingu. Na siedmy deň sme boli pri mori medzi Varnou a Burgasom. Bol to taký krásny zážitok, že o rok sme obišli celú Juhosláviu. Za 20 dní 3000 km, až k albánskej hranici. Moja najkrajšia dovolenka. Potom prišla vojna, po nej som sa oženil a predal cesťáčik. Zážitky z týchto čundrov vo mne driemali takmer 30 rokov, až som sa rozhodol si to zopakovať na tomto preteku. Nejdem však na výlet. Mojou úlohou je cez deň jazdiť a v noci písať. Ak sa však druhú noc neozvem, asi som zaspal. Ak ani tretiu, spomínajte v dobrom, mal som to tu rád.

Druhý dôvod je, že rád papkám. Žeriem ako sviňa. Po Salzke v roku 2010 som za 10 mesiacov pribral 20 kíl. Prepchával som sa už ako mladý, ale vtedy som bol stále ako prútik. Dnes moje telo funguje ináč, pohybu mám menej a každé kilo ide dole veľmi, veľmi ťažko. Potreboval som silný motív aby som to dokázal. Dokázal som to. Za 10 mesiacov do štartu som pri tréningu zhodil 17 kíl. Aj keby som 1000 míľ nedokončil, ja som vyhral už teraz. Ale budem sa veľmi snažiť, aby som sa mohol prihlásiť aj z cieľa.

Výbava

Na nej som si dal záležať. Priorita bola nízka váha, odolné a rýchle plášte, minimum vecí okrem tých predpísaných, plus smartfón s pripojením na internet a kompaktný fotoaparát.
Bike mám nový, podľa vlastného výberu. Z niekoľkých svetových značiek som si na tento pretek vybral Canyon. Štartujem na zapožičanom testovacom biku Canyon 29“ Grand Canyon AL 2013. Je to 11-kilová raketa s XT výbavou, ktorú mi pripravil a poslal obchodný manažér Canyon pre Čechy a Slovensko, Ing. Tomáš Glabazňa.
Po veľkej dileme s kapsami, keďže bike nemá úchyty na nosiče, som oslovil plzenských chlapcov z everbike.cz a ochotne mi zapožičali na testovanie špeciálne beznosičové kapsy na riadítka a pod sedlo.
Z ponuky firmy SK-PROFI BIKE, s. r. o. som si mohol vybrať obutie na kolesá od firmy Vredestein. Rozhodol som sa pre univerzálne plášte Black Panther. Od tejto firmy som dostal aj náhradné brzdové platničky.
Poháňať ma bude výživa od Agave #9.

Rozpočet mám vlastný, neobmedzený, zlatú kreditku. Predpokladám, že 10€ na Slovensku a 250Czk za hranicami by mi mali na deň stačiť. Možno plus nejaký nocľah, ale na taký luxus moc míňať nemienim.

Sledujte priebeh ultramaratónu Craft 1000 Miles Adventure na http://www.mtbiker.sk. Prinesieme vám čerstvé informácie, foto, predstavíme niektorých účastníkov, posvietime si na ženy v štartovom poli.