Zdroj: mathosh

Prekročil som slovensko - českú hranicu v Bielych Karpatoch plný sily a moje plány sú ďalej prejsť 200 km denne. Na tomto preteku sa ale nič podobné plánovať neoplatí. Po moravských brdkách to vyšlo len 130 km za deň a ďalší deň som mal takú krízu, že po stovke som si o siedmej večer ľahol spať. O jedenástej som bol hore a pustil som sa na nočnú jazdu. Hodinu s Jardom z Mladej Boleslavi, potom do rána sám.

Je možno hodina po polnoci. Občas vidím svietiť nejaké oči. Idem vysokou trávou s čelovkou pod prilbou až dovtedy, kým mi natiahnutý drót zachytí tretru a spravím kotrmelec. Neskoršie zídem asfaltkou k akejsi priehrade, o hodinu už som v čiernom lese.


Prvýkrát šľapem sám nocou v neznámom lese. Je to čudný pocit. Nevidím skoro nič, občas počujem divné zvuky. Viem, že poľovník bez pušky u nás v Tatrách nevojde tak hlboko do divočiny ani cez deň. Adrenalín potláča pocit strachu, ale som ako na ihlách. Rád by som zaľahol, no neviem kde. Pôjdem kým budem vládať, alebo kým niečo nenájdem Staré mikrotužky v čelovke pomaly odchádzajú, čoskoro ich budem meniť. Zrazu v diaľke vpravo vidím akoby odraz svetla, ktoré sa pohybuje rovnakým smerom ako ja. Hneď mi napadli Honzove slová o tom, ako ho na Aliaške v noci sledovali vlci. Akoby som dostal elektrický šok, nedýcham. Už i tak vysoký tep sa mi zdvojnásobil. Človek si nemusí sadnúť do rozpálenej panvice, aby zistil, ako sa tam asi cíti smažený rezeň. Pozrem vľavo, a ďalší des. V diaľke medzi stromami vidím niečo podobné, dokonca dva za sebou. Celý bez seba zastanem. Ten zadný spomalil, predný beží ďalej. Určite ma chcú obkľúčiť, napadlo mi. Zachovávam paniku, siaham do kapsy poslednej pomoci. V pravej ruke držím sprej na beštie, nôž, petardy megatresk a la bomba, v ľavej ruke stískam toaletný papier a z úst vypľúvam píšťalku, do ktorej nedokážem fúknuť. Tak poďte! –kričím ako zmyslov zbavený rozkročený v podrepe s roztiahnutými rukami a obzerám sa na všetky strany. Nikde nič, ticho ako v hrobe ma mučí ešte viac. Otočím sa a v tom jeden jednooký beží rovno na mňa. Cúvam až narazím zadkom do stromu, keď zisťujem, že to svetielko nie je oko hladnej vlčice, ale len svätojánska muška. Utrem z čela studený pot a vravím si: Janko, zvládol si to na jedničku, odvahu máš, papier odlož. Nasadnem a pokračujem asi hodinu k otvorenému seníku. Tam zakotvím, no napriek únave, neviem prečo, dlho nedokážem zaspať. Myšlienky sú stále pri svätojánskej muške, ktorú som tak strašne vyľakal. Podopreté dvere mi dávajú chabý pocit bezpečia. Vo dvojici to musí byť oveľa ľahšie, na toto si asi nikdy nezvyknem.


Nemám možnosť z trasy písať, preto sa vám prihlásim asi až po preteku.

Všetky informácie vrátane priebežného poradia sú na http://www.1000miles.cz.

[Foto na úvode: mathosh]

report_problem Našiel si v texte chybu?
Latanka 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Reportáž: Bohemia Divide 2018 - ako prekonať samého seba

Reportáž: Bohemia Divide 2018 - ako prekonať samého seba

Pôvodný plán na júnový bikepacking v Slovinsku mi nevyšiel. Pomaly sa však blížil začiatok ďalšieho semestra na VŠ, a preto som bol viac-menej zmierený, že tento rok žiaden dlhodobý výjazd nebude. Opak bol pravdou.
POMALY, ALE ISTO alebo 1000 MILES ADVENTURE 2015 v mojom podaní (2. časť)

POMALY, ALE ISTO alebo 1000 MILES ADVENTURE 2015 v mojom podaní (2. časť)

Pred týždňom sme zverejnili reportáž z extrémnych pretekov 1000miles od Jána Litavského. Tu je 2. diel reportáže: deň 8 až deň 14 a po 1600 km a 2 týždňoch jazdenia aj cieľ pretekov.
POMALY, ALE ISTO alebo 1000 MILES ADVENTURE 2015 v mojom podaní (1. časť)

POMALY, ALE ISTO alebo 1000 MILES ADVENTURE 2015 v mojom podaní (1. časť)

Predpokladám, že väčšina z vás, ktorá navštevuje aspoň trošku pravidelne stránky MTBIKER, vie, čo sa zhruba skrýva pod názvom „1000 MILES ADVENTURE“. Pre vás ostatných len taká základná informácia: ide o non-stop preteky bez zabezpečenia naprieč Českom a Slovenskom o celkovej dĺžke približne 1000 míľ, tj. niečo málo cez 1600km. Zakladateľ a hlavný organizátor preteku je český extrémny biker Honza Kopka, prvé preteky sa išli v roku 2011. Trasa je vopred daná pomocou GPS a organizátor sa ju snaží viesť čo najväčšou divočinou, ako je len možné, teda prevažne ťažkým terénom - lesmi, horami a dolami a preteku sa môže zúčastniť každý, ktorý sa pohybuje po trati vlastnou silou.
keyboard_arrow_up