Froome potvrdil žltý dres aj v časovke

Brit Christopher Froome potvrdil žltý dres aj v stredajšej časovke v rámci 17. etapy cyklistickej Tour de France. Na náročnej kopcovitej 32 km trati z Embrunu do Chorges sa tešil zo štvrtého etapového triumfu v kariére a tretieho na 100. ročníku Tour.

V stredu zdolal Španiela Alberta Contadora o 8,82 s. Dvojnásobný víťaz starej dámy v službách tímu Saxo-Tinkoff sa vďaka výkonu v časovke posunul na 2. miesto celkového poradia. Tretí skončil s odstupom 72 stotín na Contadora ďalší španielsky cyklista Joaquim Rodríguez, ktorý zažil jednu z najlepších časoviek v kariére. V celkovom poradí sa pomenilo poradie v najlepšej desiatke. Froome momentálne vedie o 4:34 min pred Contadorom, na tretie miesto sa posunul Čech Roman Kreuziger s odstupom 4:51 min. V časovke sa prepadol Bauke Mollema, Holanďan spadol z 2. na 4. pozíciu.

Z dvojice slovenských cyklistov absolvoval lepšie časovku Peter Velits. Najmä vďaka zlepšeniu v zjazde z druhého kopca obsadil 23. miesto s mankom 2:49 min na Frooma. Peter Sagan absolvoval trať v pokojnom tempe, zbytočne neplytval silami a skončil na 91. pozícii s odstupom 5:58 min. Aj po 17. etape je suverénnym lídrom bodovacej súťaže o zelený dres. "V dlhých stúpaniach musel človek nájsť rytmus, aby vydržal dobré tempo. Dnes sa mi nešlo zle. Prvý technický zjazd som mal mokrý a nemohol som ísť do veľkého rizika. V druhom zjazde som už mal suchú trať, prehodil som bicykel a záver som mal veľmi dobrý. V kopcoch som zvolil tempo, aby som to zbytočne neprehnal a vládal až do cieľa. Podmienky sa počas celého dňa dosť menili. Výmena bicykla v druhom kopci bola plánovaná. Záver bol zasa veľmi rýchly, na normálnom bicykli, na ktorom som začínal, by som v ňom strácal. Tých pár sekúnd na výmenu som veľmi rýchlo získal, poriadne som to na "špeciáli" roztočil a bolo to dobré," hodnotil pre RTVS časovku Peter Velits, ktorý je v celkovom poradí na 25. mieste. Petrovi Saganovi patrí 75. pozícia.

Cyklisti v stredajšej časovke museli absolvovať dve náročné stúpania. Už na 7. km ich po 6,4 km výstupe so 6 % sklonom čakal Cote de Puy-Sanieres, na 20. km zasa stúpali na Cote de Réallon. Mnohí jazdci preto zvolili klasické bicykle namiesto časovkárskych špeciálov, na ktoré nasadali až po výmene na vrchole druhého kopca. Contador viedol na všetkých medzičasoch, záverečný úsek na špeciálnom bicykli však patril Froomovi.

Výsledky:

17. etapa (Embrun - Chorges, časovka na 32 km): 1. Christopher Froome (V. Brit.) Sky 51:33 min, 2. Alberto Contador (Šp.) Saxo-Tinkoff +9 s, 3. Joaquim Rodríguez Oliver (Šp.) Kaťuša +10, 4. Roman Kreuziger (ČR) Saxo-Tinkoff +23, 5. Alejandro Valverde (Šp.) Movistar +30, 6. Nairo Alexander Quintana (Kol.) Movistar +1:11, 7. Michal Kwiatkowski (Poľ.) Omega Pharma-Quick Step +1:32, 8. Jakob Fuglsang (Dán.) Astana +1:34, 9. Andrew Talansky (USA) Garmin-Sharp +1:41, 10. Tejay van Garderen (USA) BMC Racing +1:51, ... 23. Peter Velits (SR) Omega Pharma-Quick Step +2:49, 91. Peter Sagan (SR) Cannondale +5:58

Poradie po 17. etape: 1. Christopher Froome (V. Brit.) Sky 66:07:09 h, 2. Alberto Contador (Šp.) Saxo-Tinkoff +4:34, 3. Roman Kreuziger (ČR) Saxo-Tinkoff +4:51, 4. Bauke Mollema (Hol.) Belkin +6:23, 5. Nairo Alexander Quintana (Kol.) Movistar +6:58, 6. Joaquim Rodríguez (Šp.) Kaťuša +7:21, 7. Laurens Ten Dam (Hol.) Belkin +8:23, 8. Jakob Fuglsang (Dán.) Astana +8:56, 9. Michal Kwiatkowski (Poľ.) Omega Pharma-Quick Step +11:10, 10. Daniel Martin (Ír.) Garmin - Sharp +12:50, ... 25. Peter Velits (SR) Omega Pharma-Quick Step +37:09, 75. Peter Sagan (SR) Cannondale +1:38:02
SITA
© 2024, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry.
Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.