Slovenská reprezentácia na ME mládeže v Grazi

V Rakúskom meste Graz sa konali v dňoch 12 -16.08.2013 majstrovstvá Európy mládeže. Slovenská reprezentácia nominovala dva tými starších žiakov a jeden tím kadetov.

Bohužiaľ reprezentáciu na prípravnom sústredení v Poprade pred ME postihlo vírusové ochorenie, ktoré nemalo ťažký priebeh, ale chlapci a dievčatá boli dva až tri dni mimo pretekania. Preto aj tím kadetov nevycestoval vzhľadom na to, že tesne pred odchodom ochorela jediná naša kadetka Erika Glajzová. Na ME sa preto predstavili iba dva tímy starších žiakov. Prvý deň boli na pláne šprinty tímov kde náš tým slovakia 1 v zložení Štoček Matúš,Varhaňovský Jakub a Rabatínová Radka obsadili slušné 23.miesto,na štart sa postavilo 47 tímov.

Druhý deň boli na pláne tímové preteky, kde náš tím Slovakia 1 rozbiehal Štoček Matúš a predával štafetu na vynikajúcom druhom mieste Rabatínovej Radke, ktorá klesla iba na 9.miesto, ale Jakub Varhaňovský poznačený vírusovým ochorením, ktoré ho postihlo tesne pred štartom so sebazaprením nastúpil na štart a štafetu dotiahol na peknej 26-tej priečke. Tím Slovakia 2 v zložení Michalička Štefan,Turošík Matúš,Michaličková Lucia došiel na 37.mieste.

Tretí deň bola na pláne kombinácia technická časť + MTB. Technická časť bola veľmi náročná a potrápila pretekárov. Naši pretekári nazbierali veľa trestných sekúnd, čo sa veľmi ťažko dobiehalo v MTB. Jediný Matúš Štoček dokázal ešte urobiť pekný výsledok a došiel na 13.mieste.

Štvrtý deň bol na pláne MTB maratón, kde zas vírusové ochorenie postihlo nášho najlepšieho pretekára Matúša Štočeka, ktorý na štart nenastúpil. Aby toho nebolo málo naša najlepšia pretekárka Radka Rabatínová dostala v zjazde 3 km pred cieľom defekt, ktorý ju odsunul z istého 16.miesta na 27.miesto. Michaličková Lucia skončila na peknom 26.mieste.

Posledný deň bol na pláne MTB cross country pretek ,v ktorom sa výrazné presadila iba Radka Rabatínová na 26.mieste.Chlapci skončili v 5.desiatke z 70 štartujúcich. Na to, že chlapcov a dievčatá postihol nepríjemný vírus sa s tým dobre vysporiadali a v európskom pelotóne sa
nestratili aj vďaka naším partnerom SHOPPIE SK a HQBC.

Rozhovor: Kristína Madarásová - bojovníčka na trati, v ringu aj v živote

BMX. Väčšina z nás si vybaví detstvo a prvý bicykel. Pritom sa na nich súťaží aj na olympijských hrách. A my na Slovensku máme skutočnú šampiónku práve v tejto disciplíne.
Moja dokonalá sezóna

Je tu koniec pretekárskej sezóny a teda čas bilancovania splnených alebo nesplnených cieľov.
Slovensko nominovalo na ME v cyklokrose 11 pretekárov, ďalší sa predstavia v kategóriách masters

Už nastávajúci víkend otvorí talianske Silvelle svoje brány najlepším európskym cyklokrosárom.