Terénne novinky od Pinarella
Inovatívne vízie a technológie z F1 – kľúčové vlastnosti ktoré v skratke opisujú nové Pinarello Dogma XM9.9, prvé celoodpružené MTB z dielne tohto talianskeho výrobcu. Filozofia XM9.9 je rovnaká ako pri predstavení modelu Dogma XC – inovovať.
Dogma XM9.9 je výsledkom veľmi silnej túžby dostať na trh tradičný systém s revolučnými myšlienkami vo svete celoodpružených modelov.Pri vývoji XM9.9 boli zužitkované skúsenosti vyplývajúce z histórie značky Pinarello v cestnej cyklistike, spolu so skúsenosťami z horskej cyklistiky, ktoré prinášajú noví zamestnanci Pinarello LAB. Nový personál sa pozerá do budúcnosti a orientuje sa na inovácie a nové riešenia.
29“ raketa využíva systém Monolink. Zvláštnosťou a strojárskym skvostom je asymetrické zavesenie tlmiča, ktorý je uchytený pomocou samostatnej CNC obrábanej konzoly pripevnenej k stredovej časti rámu
Dogma XC7.7
Dogma XC, ako prvý MTB model od Pinarella, so sebou priniesla mnoho nových riešení, agresívny design a revolučné technológie. Výsledky sa dostavili už čoskoro v podobe víťazstva Yolande Speedy na Cape Epic 2013
Úspechy tohto 29“ modelu inšpirovali Pinarello Lab k vytvoreniu mladšej a menšej sestry – nová Dogma XC 7.7 využíva všetky technológie staršej sestry no v spolupráci s 27,5“ kolesami.
Geometria rámu a všetky uhly boli samozrejme špeciálne navrhnuté pre menšie 27,5“ kolesá. Zaujímavosťou je cieľ prispôsobiť tento nový model pre východné trhy, najmä Japonsko. Tento zámer potvrdzuje aj fakt, že novinka je dostupná vo veľkostiach XS, S a M.
Okrem geometrie sa zmenil aj zdvih prednej vidlice, ktorý narástol oproti pôvodným 90mm na Dogme XC, na 100mm v prípade novej XC7.7.
Obe novinky majú niekoľko spoločných prvkov akými sú napríklad rámový trojuholník s maximálnou tuhosťou, samozrejmosťou je vnútorné vedenie kabeláže. Príjemným detailom je tiež „nárazník“ na spodnej rámovej trubke, ktorý chráni rám pred stretom s vidlicou v prípade pádu alebo nepozornosti.
Ďalším spoločným znakom je sedlová objímka XPower, ktorá znižuje namáhanie v tejto oblasti približne o 50%.
Oba rámy sú navrhnuté asymetricky, pre maximálny prenos sily. V jednoduchosti povedané je pravá strana zosilnená tak, aby sa čo najlepšie vyrovnala s pôsobením sily od pohonu.
Viac informácii o jednotlivých modeloch nájdete na pinarellobikes.sk
Komentáre Zobraziť komentáre (2)