Eurobike 2013 – novinky, trendy, zaujímavosti

Ani v roku 2013 nechýbal MTBiker na najväčšej európskej výstave bicyklov Eurobike, v nemeckom Friedrichshafene, kde svoje novinky a vízie prezentovalo viac ako 1200 vystavovateľov. V niekoľkých článkoch vám predstavíme to najzaujímavejšie čo tento rok ponúkol


Prevodovka Pinion P1.18

Viac ako 6 rokov vývoja a testovania stojí za touto 18 rýchlostnou prevodovkou z nemeckej produkcie. Kompaktný, ľahký, odolný a prakticky bezúdržbový systém je integrovaný do špeciálne upraveného rámu bicykla. Výhodou oproti prevodovkám umiestneným v zadnom náboji je lepšie umiestnenie ťažiska a nižší odpor. 18 rýchlostí je rovnomerne odstupňovaných po 11,5%. Celkový prevodový pomer je 636% čo je viac než akýkoľvek iný radiaci systém. Radenie je možné o ľubovoľný počet stupňov a v akejkoľvek situácii. Keďže prevodovka pracuje v olejovom kúpeli odpadá akákoľvek údržba. „Servisný interval“ predstavuje podľa testov najmenej 60000km!. Hmotnosť samotnej prevodovky je 2698g. Keďže bola predstavená v roku 2012 nejde o zásadnú novinku no Eurobike 2013 bol miestom kde bolo predstavených niekoľko modelov osadených touto vychytávkou, ktorá možno už čoskoro obmedzí počet zlámaných a ohnutých prehadzovačiek.


Canyon 2014

Ďalší z nemeckých výrobcov ktorý mal na domácej pôde čo ukázať. Značka ako taká je u nás pomerne známa a dostupná. Do sezóny 2014 Canyon zachytil narastajúci boom 27,5“ kolies a kategórie Trail / Enduro.
Odpoveďou na stále narastajúce požiadavky v tejto kategórii je úplne nový model Spectral. Ten nahrádza osvedčenú modelovú radu Nerve Al a je dostupný vo verzii s 27,5 alebo 29“ kolesami. Rám v 27,5“ verzii disponuje zdvihom 140mm, na 29“ modeloch pracuje 130mm zdvihu. Samozrejmosťou je tapered hlavová trubka, 12mm zadná os, vnútorné vedenie kabeláže ale tiež príprava pre vnútorné vedenie ovládania teleskopickej sedlovky. Táto novinka bude už čoskoro dostupná v 11 rôznych konfiguráciách takže si vyberie naozaj každý.
V roku 2014 sa nezabúda ani na výkonnostne zameraných jazdcov pre ktorých si značka pripravila inovovaný model Grand Canyon CF SLX ale tiež novinku v podobe maratónskej 29“ rakety Lux CF 29.


Salsa Beargrease Carbon

Fat biky alebo inak povedané bicykle so širokými plášťami určené najmä pre jazdu po snehu alebo piesku naberajú na popularite. Do svojej ponuky ich pre sezónu 2014 zaradilo mnoho veľkých výrobcov. Medzi tie najzaujímavejšie nepochybne patrí Salsa Beargrease Carbon. Model Beargrease predstavený v minulom roku bude úplne nahradený svojím novým uhlíkovým bratom. Karbónový model na fotke je osadený len tým najlepším čo súčasný trh ponúka, okrem iného kompletnou sadou XX1, 65mm širokými ráfikmi Surly a pevnou karbónovou vidlicou s hmotnosťou 700g. Zaujímavosťou je predná os s rozmerom 142×15 a zadná 177×12. Hmotnosť najvyššieho modelu so sadou XX1 je približne 11,9kg! Povráva sa tiež o spolupráci a vývoji novej odpruženej vidlice pre fatbiky ale aj celoodpruženého rámu.


Sandwich bikes

Dôkaz toho že bike nemusí byť iba z konvenčných materiálov. Prvý koncept vznikol v roku 2006 a bol inšpirovaný plochým balením istej nábytkárskej spoločnosti. Po niekoľkých svetových premiérach a prezentáciách začali v roku 2011 práce ktoré umožnili preniesť koncept do výroby.
Rámový trojuholník tvorí konštrukcia z vrstvenej preglejky. O pevné spojenie všetkých komponentov a častí Sandwich biku sa starajú „inteligentné“ valce. Hotový celok je tak veľmi odolný a atraktívny kus technológie.
Sandwichbike sa zmestí do malého, plochého balenia takže je možné ho zaslať poštou. Skutočná zábava teda začína vo chvíli, keď zazvoní poštár. Všetko potrebné na zloženie tohto stroja vrátane nástrojov je súčasťou balenia, montáž teda môže začať okamžite. Celkovo je to menej ako 50 dielov. Ak teda zvládnete urobiť sendvič, dokážete postaviť aj Sandwichbike.


Lapierre Zesty 2014

Nie je tomu tak dávno čo naším redakčným testom prešiel trail bike Lapierre Zesty. Ani francúzsky veľkovýrobca nezaváhal a prispôsobil sa novým požiadavkám trhu. Inovovaný model Zesty dostal do budúceho roka dva nové rozmery kolies – 27,5“ AllMountain verziu a 29“ Trail verziu. 29“ verzia pracuje na overenom systéme OST+ so zdvihom 120mm. Allmountain verzia je vybavená zdvihom 150mm. Ďalšou zmenou oproti súčasným modelom je upravená geometria a tvar rámu. Vybrané modely budú mocť byť vybavené inteligentným ovládaním tlmiča e:i Shock.
report_problem Našiel si v texte chybu?
mathosh 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Eurobike 2023 - čo nového v cyklosvete (3. časť)

Eurobike 2023 - čo nového v cyklosvete (3. časť)

Finálna časť série o Eurobiku sa povenuje najmä dvojkolesovým tátošom – či už na vlastný alebo elektrický pohon.
Eurobike 2023 - čo nového v cyklosvete (2. časť)

Eurobike 2023 - čo nového v cyklosvete (2. časť)

Najväčšia cyklistická exhibícia na svete priniesla množstvo noviniek – medzi iným aj na poli rôznych komponentov a doplnkov.
Gravel, bikepacking a elektro - hlavné témy Eurobiku 2023

Gravel, bikepacking a elektro - hlavné témy Eurobiku 2023

Ak by som mal tromi slovami opísať tohtoročný Eurobike, tak samotný nadpis článku všetko pekne vystihol.
keyboard_arrow_up