Slováci vo štvrtok trénovali, Peter Sagan prednášal

(od vyslaného redaktora Petra Pašutha) - Štvrtkový voľný deň na majstrovstvách sveta v cyklistike vo Florencii a okolí vyplnili slovenskí reprezentanti tréningom a Peter Sagan i prednáškou a diskusiou na konferencii pre juniorov - účastníkov šampionátu. Slováci majú rozložený svoj stan v hoteli Villa la Reggia v tichom prostredí v Spianate. Z hotela vyrážajú na tréningy po okolitých toskánskych cestách. Vo štvrtok si mohli od 10.00 do 12.30 h vyskúšať aj okruh, na ktorom sa bude od piatka do nedele v jednotlivých kategóriách bojovať o majstrovské tituly.

"Je to ťažký okruh. Išiel som na tréningu štyri kolá a už som ho začínal cítiť v nohách. V nedeľu na nás čakajú náročné preteky. Mojou ambíciou je pomáhať Petrovi Saganovi, budem s ním spolupracovať, ak bude treba, pomôžem mu dostať sa dopredu. Nefandím si, že by som s ním vydržal až do samotného záveru," povedal po návrate z tréningu Matej Jurčo. Juraj Sagan sa po troch tréningových kolách na okruhu vydal na bicykli na vyše 60 km dlhú cestu z Florencie do Spianate.

Jeho brat Peter Sagan bol jedným z prednášajúcich v Montecatini Terme na konferencii UCI pre účastníkov juniorských pretekov. Viac ako 300 chlapcov a dievčat si vypočulo jeho skúsenosti z profesionálnej cyklistiky. Okrem jazdca tímu Cannondale na otázky odpovedala aj Holanďanka Marianne Vosová. Talentovaní jazdci sa dozvedeli aj o antidopingovej politike, o svojom vstupe do sveta cyklistiky im hovorili Songezo Jim, Bob Jungels a Warren Barguil. Účasť na konferencii bola pre juniorov povinná, bez nej by nedostali štartové čísla pre piatkové (juniorky) a sobotňajšie preteky (juniori).

Viacero administratívnych úkonov muselo zvládnuť vo štvrtok aj vedenie slovenskej výpravy. Ráno o 9.00 h sa konala oficiálna porada pre všetky tímy, potom sa potvrdzovali štartové listiny. Do Toskánska prišli vo štvrtok aj Martin Velits a Patrik Tybor, ktorí sa doteraz na šampionát pripravovali individuálne.

Slováci si zatiaľ pochvaľujú ubytovanie v hoteli Villa la Reggia. Zariadenie majú kompletne pre seba, okrem nich v ňom momentálne nikto nebýva. K dispozícii majú aj vonkajší bazén či stan na prípravu bicyklov. Cyklisti bývajú v izbách vo dvojiciach, mladší jazdci aj v trojiciach. "Chodím už dvanásť rokov na majstrovstvá sveta, ale podobne dobré ubytovanie som ešte nezažil," pochvaľoval si vedúci slovenskej výpravy Ladislav Velits. Ani najväčšie mená v tíme Peter Sagan a Peter Velits nemali špeciálne požiadavky. Personál hotela sa snaží vyjsť Slovákom v ústrety aj pri príprave stravy. Pobyt výpravy zabezpečuje Rastislav Zoller, ktorý žije v Brescii a dvanásť rokov sa pohybuje vo svete profesionálnej cyklistiky. V roku 2009 spolupracoval pri zakladaní tímu Kaťuša. "Hotel je pre nás strategicky výhodný, keďže z neho do miesta štartov je len minimálna vzdialenosť," povedal Rastislav Zoller.
report_problem Našiel si v texte chybu?
SITA
© 2024, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry.
Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Okolo slovenských regiónov: Novohrad – západní vítr je krutý...

Okolo slovenských regiónov: Novohrad – západní vítr je krutý...

Novohrad. Človek očakáva rovinu a dostane kopce. Hoci som išiel do tohto regiónu so všakovakými očakávaniami, napokon bolo všetko akosi inak. Veď posúďte sami.
Od základu: Mechanické vs. elektronické radenie na cestnom bicykli - otázka vkusu?

Od základu: Mechanické vs. elektronické radenie na cestnom bicykli - otázka vkusu?

Dnes otvoríme ďalšiu pálčivú tému. Je elektronické radenie nutnosťou alebo radšej „starú" dobrú mechaniku?
Od základu: Cestné kotúčové vs. ráfikové brzdy - výkon, praktickosť, dizajn

Od základu: Cestné kotúčové vs. ráfikové brzdy - výkon, praktickosť, dizajn

Sú kotúčové brzdy to pravé orechové pre cestný bicykel? A ráfikové brzdy už len prežitok?
keyboard_arrow_up