Zdroj: mathosh

Asi mi dáte za pravdu že v poslednom čase je zima trošku čudná. Každý teda predpokladal, že sa namiesto snehu bude moriť v blate. Ani to ale neodradilo slušný počet bikerov aby si aj v tomto ročnom období zmerali sily. Ako nakoniec vyzeral v poradí 6. ročník tohto netradičného podujatia?

Do Bratislavy prichádzam spolu s Martinom (Mathosh) už okolo 9:00. Časová rezerva prišla nakoniec celkom vhod. Zabudol som si totiž kuknúť pokyny ohľadom parkovania a registrácie, a tak nás výživná prechádzka do centra pretekov na Železnú Studienku celkom prekvapila. Ďalej už všetko beží ako po masle a môže začať tradičná predštartová príprava. Nakoniec so sebou aj tak beriem akurát jednu bombičku na prípadné dofúkanie kolesa. Na tých 29 km a pri tom tempe ktoré sa určite pôjde by sa mi nechcelo riešiť nejaký vážnejší problém. Taktiež môj bike nie je úplne tradičná verzia. V rámci zjednodušenia zimnej údržby som po sezóne nahodil pevnú vidlicu a zhodil prešmyk. Do blata a snehu je to výhodné keďže kolesá majú ďaleko viacej miesta v ráme aj vo vidlici (nie je tam mostík). Ibaže to by aj nejaký ten sneh musel byť

Idem teda trochu pretočiť nohy a pozrieť ako to vyzerá v lese. Zvážnice sú ako inak poriadne mokré. Viac menej som sem cestoval s vedomím, že budem špinavý ako prasa...Počasie je typicky inverzné a keďže som v Bratislave tak to znamená parádnu hmlu. Akurát ma trochu štve vedomie, že na horách je teraz azúrko

Na štarte sa to už začína pomaly hemžiť, komentátor hovorí o 370 štartujúcich. Aj preto som sa sem postavil trošku skôr nech mám dobré miesto. Pri čakaní a debatovaní si všimnem ako nad nami lieta maličká helikoptéra na diaľkové ovládanie. O malú chvíľu je počuť taký ten zvuk ako keď človek kosí trávu a chytí pri tom konár. A už aj vidím ako helikoptérka padá do davu nastúpených bikerov. Všetko v pohode, ešte že majú všetci povinné prilby

Po tomto spestrení už je všetko pripravené a o 11:00 padá výstrel. Pred nami ešte zazmätkuje jeden jazdec ktorý len teraz nasadá a všetci sa valia okolo neho. Začíname okamžite stúpať po strmej asfaltovej ceste. Samozrejme, že sa nechávam okamžite strhnúť a letím ako keby som bol prvý krát na preteku O chvíľu už začínam poriadne tvrdnúť a ťahám skôr do štvorca ako do kruhu... Zopár ľudí sa cezo mňa prevalí kým si nájdem vhodnú skupinu s ktorou vbieham do lesa. Tu čakajú celkom strmé pasáže kde na svojej „socka“ verzii jednoprevodníka (1x9) s najľahším 34z pastorkom to vyslovene lámem Na také domáce jazdenie mimo sezóny OK, ale keď ide človek naplno tak je to trošku iné. Sklon sa postupne mierni a ďalej už s tým problém nemám. Problém je pre zmenu s hmlou ktorá je v zjazde skutočne nepríjemná a viac menej iba sledujem trajektóriu jazdca predo mnou. Na moje prekvapenie nie je až toľko blata ako som čakal, úseky po singloch sú dokonca suché. A keďže som v pomerne rýchlej skupine tak si jazdu na nich skutočne užívam. Mimo nich skôr naopak...Pohľad na zem a snaha udržať sa niekoho predo mnou. Až po Biely Kríž, kde je jediný bufet ,skoro stále stúpame. Tu do seba kopnem za jazdy teplý čaj a hurá do druhej polovice trate. Menší zjazd a pokračovanie ako na húpačke. Hore a dole, stále dokola. Ak som v úvode písal, že ma prekvapilo koľko málo je blata, tak beriem späť Na nekonečných zvážniciach si ho užívam do sýtosti. Našťastie je všade mokro, a tak sa blato nelepí ale skôr fŕka na všetky strany. Začínam mať toho celkom dosť, prepálený úvod si berie svoju daň. Keď sa do toho pridá ešte aj bolesť v chrbte tak som naozaj veľmi rád, že trať má iba 29 km. Čo by som aj čakal od tela keď ho takto prekvapím v januári Prebojujem sa do posledného zjazdu v ktorom si za sebou vediem ešte dvoch chalanov. Prudká zákruta nás vykopne priamo na asfaltku pred cieľom. Po nej ešte cca 1,5 km ale už nemám silu aby som sa ich chytil. Tak si to pekne dobojujem sólo nakoniec za 1:20 hod na 22. mieste.

Z víťazstva sa radoval nakoniec Michal Lami ktorý doslova preletel trať za 1:05 hod a medzi ženami Janka Števková v čase 1:21 hod.
Na tomto podujatí to bola moja tretia účasť a zakaždým som zažil iné podmienky. Sneh a mráz, sucho a mráz a teraz pre zmenu mokro a hmlu. Vždy som si ale dobre zajazdil a prebudil telo zo zimného spánku a lezenia po horách Organizačne je vidieť naozaj veľký posun vpred a okrem menšieho nedorozumenia s vodou vo wapkách (prišla trochu neskôr ako mala) naozaj nemám čo vytknúť. Takže vďaka za super zážitok...