Reportáž z 1. kola Sp MTB XCO v Turčianských Tepliciach

V nedeľu 13.4.2014 bol odštartovaný Slovenský pohár v Cross Country akciou GORE BIKEWEAR TURIECKAP. Tento pretek sa konal tak, ako tradične, v Turčianských Tepliciach, konkrétne v lesoparku Bôr, ktorý ponúka pre bikerov hravé zjazdy, náročné korenisté výšľapy, ale aj široké spevnené lesné cesty, na ktorých sa dá počas preteku oddýchnuť.

Do miesta diania som dorazil okolo 11:30, keďže štart mojej kategórie bol naplánovaný na 14:00. Na parkovisku to už žilo a borci vedľa sa rozjazďovali na valcoch. Tak som si z toho hluku valcov išiel radšej obzrieť nové úseky trate, za ktoré dávam organizátorom palec hore - znova o niečo viac techniky a výživného dupania. Po pohodovom prejdení trate som sa šiel zaprezentovať do centra pretekov, kde už vládla pretekárska atmosféra. Pri prezentácii mi dali organizátori pokyny, a to aby som o nich pekne napísal " title=" . Ale nenechám sa ovplyvňovať a napíšem tak, ako aj bolo.

Štart
A bolo výborne, až do chvíle, pokiaľ som nepočul odpočítavanie posledných sekúnd do štartu. 5, 4, 3, 2, 1... Štart! A tu sa pohodička skončila a začalo sa utrpenie typické pre XCO. U mňa ešte o to väčšie, keďže moje nohy neboli po sobotnom maratóne vo Svätom Juri moc v pohode. Už v prvých krátkych stúpaniach som vedel, že dnes to bude kruté, a že nohy asi nepresvedčím k nejakým výkonom " title=" .

Na trati
Myslel som, že je to so mnou zlé, ale po prvom kole zo štyroch som náhle zistil, že to môže byť ešte horšie. Unavené nohy začali k tomu všetkému tvrdnúť. Ale povedal som si, že niesom tu na dovolenke, a tak som poctivo drel a v každom kopci som sa tešil na ďalší rýchly zjazd. Na bolesť som si už zvykol a pri prejazde depom do posledného kola do seba vytláčam energetický gél, ktorý mi aj tak už nestihol pomôcť " title=". Do cieľa som si za sebou doviedol podľa komentátora priebežne prvého muža v kategórii Elite, ktorého ešte čakalo jedno kolo. Našťastie mňa už čakal len teplý čaj v aute...

Z akcie si odnášam príjemné spomienky, aj napriek drine na trati. Ale o tom je cyklistika. Rád sa sem o rok vrátim, no škoda, že nie ako junior, ale už v kategórii U23. Prajem organizátorom veľa chuti do práce, lebo to čo robia, robia dobre a oplatí sa to " title=".

Autor fotografií - Marek Tyniec Jr. (xouted.com)

1. kolo Sp MTB XCO

calendar_today 13.04.2014
format_list_numbered 1. kolo - Slovenský pohár XCO
place Turčianske Teplice (Slovensko)

Lubo_mamo_carbon

Reportáž: Slovenský pohár v zjazde - začiatok súťažného pretekania vo Veľkej Rači

Keď som si pozeral počasie na prvé kolo SPDH vo Veľkej Rači, ani vo sne by ma nenapadlo, že si po teplej a slnečnej sobote v nedeľnej finálovej jazde ešte zablatím bicykel.
Reportáž: Koniec sezóny vo veľkom štýle – SPDH vo Vrátnej

Piate a konečné kolo Slovenského pohára v zjazde sa uskutočnilo v stredisku Vrátna v Malej Fatre. To znamenalo, že výsledky z neho rozhodnú o nových víťazoch v celkovom poradí. Aj z tohto dôvodu sme mali možnosť vidieť parádne výkony.
Reportáž: Prvé kolo SP v Endure na Veľkej Rači – veľký test morálky

Uplynulý víkend sa uskutočnilo prvé kolo slovenského pohára v disciplíne enduro. Radikálna zmena počasia preverila jazdecké schopnosti aj morálku pretekárov.