MTBIKER magazín - Všetky články a videá

Kolenný kĺb a príčiny ťažkostí s kolenným kĺbom

Kolenný kĺb patrí do skupiny najčastejšie poranených kĺbov v ľudskom tele. Poranenie menisku, skrížených väzov, či opotrebovanie chrupavky môžu vzniknúť z viacerých príčin.
Septembrová Cyklistická doprava PR článok

Septembrová Cyklistická doprava

Jesenné číslo cyklistickej dopravy vám prináša aktuálne správy zo sveta cyklodopravy. Informácie o plánoch budovania cykloinfraštruktúry ale aj porovnanie cyklodopravy na Slovensku a v Rakúsku
Medailová žatva slovenských cyklistov na EP v Prahe

Slovenskí zdravotne postihnutí cyklisti potvrdili svoju kvalitu aj na pretekoch Európskeho pohára v Prahe, odkiaľ si priviezli deväť medailí.

Dvakrát na najvyšší stupienok vystúpili zrakovo postihnutý Vladislav Janovjak s navádzačom Róbertom Mitošinkom, ktorí triumfovali v časovke aj v cestných pretekoch s hromadným štartom, ktoré sa išli ako mestské kritérium v okolí štadióna na Strahove. Bronzoví medailisti z paralympiády v Londýne v pretekoch s hromadným štartom nastúpili už v treťom okruhu do samostatného úniku, ktorý dotiahli až do konca. V cieli mali náskok pred súpermi viac ako jeden a pol minúty.

Svet cyklokrosu očami maratónca – Cyklokros C2, Udiča

Je trochu zamračené sobotné ráno v Udiči. Na provizórnom parkovisku na veľkej lúke je už od piatka odstavených niekoľko karavanov, z jedného z nich s poznávacou značkou Belgicka vykukne pán v rokoch a zapáli si svoju rannú cigaretu. O chvíľu vyjde von aj jeho syn a spoločne pozorujú s veľkým záujmom práve prebiehajúce práce na dokončovaní vyznačenej trate. Takto cestujú takmer každý týždeň už od konca septembra aby syn získal čo najviac tak potrebných UCI bodov. Parkovisko sa zapĺňa čoraz viacej, nechýbajú Poliaci, Maďari, na trati sa už rozjazďuje chlapík v majstrovskom nemeckom drese ale národnostiam kraľujú Slováci a Česi. Ľudia prechádzajúci okolo, ktorí nevedia, čo sa tu bude diať nechápu. Človek, ktorý ešte nikdy nevidel „táborisko“ cyklokrosárov si musí myslieť, že sa vrátil do minulosti, je rok 1990, práve otvorili hranice a nachádza sa niekde v Rakúsku.
Epilóg Cyklomaratónskej MTB série v Brezne

Dňa 29.09.2012 sa skončila Cyklomaratónska MTB séria. Posledný 14. závod sa konal, ako minulý rok, v naozaj peknom meste Brezno. JAKI KELLYS biketour Brezno dáva bodku za slovenskými cyklomaratónmi v tomto roku. Teda, hor sa na úpätie Nízkych Tatier s noblesou a to tak, ako sa patrí. Tieto maratóny mi dávajú neopakovateľnú a jedinečnú šancu spoznať nové oblasti rodnej vlasti, však len vďaka cyklistike som spoznal pol Slovenska.
SP B-kategórie v cyklokrose+hobby pretek– Udiča

Fotogaléria z druhého kola Slovenského pohára v cyklokrose ktoré sa uskutočnilo posledný septembrový víkend v Udiči. Elitnú kategóriu ovládli český reprezentanti na čele s Martinom Bínom ktorý tak potvrdil výhru zo sobotného prvého kola.
P. Sagan je aj naďalej v najlepšej desiatke rebríčka UCI

Slovenský cyklista Peter Sagan je v najnovšom vydaní rebríčka WorldTour na 8. mieste. Poradie v renkingu sa menilo po sobotňajších pretekoch Okolo Lombardie v Taliansku. Na prvú pozíciu rebríčka sa posunul ich víťaz Joaquín Rodríguez zo Španielska, ktorý predstihol Bradleyho Wigginsa. Tretí je aj naďalej Tom Boonen. Dvadsaťdvaročný Žilinčan v službách Liquigas-Cannondale Peter Sagan má na svojom konte zatiaľ 351 bodov. Vo svetovom renkingu je zo Slovákov aj Peter Velits, ktorý s 10 bodmi z Tour de France figuruje na 157. priečke.

Slovák Varga 12. v Jokohame, triumfoval Joao Silva

Slovenský olympionik Richard Varga obsadil 12. miesto v sobotňajších pretekoch 8. kola seriálu majstrovstiev sveta v triatlone v japonskej Jokohame a po nedávnom štarte v Štokholme (tam skončil deviaty, pozn.) dosiahol ďalší veľmi dobrý výsledok. Dvadsaťtriročný Bratislavčan v kvalitnej konkurencii už tradične najlepšie zvládol plaveckú časť a potvrdil, že v tejto čiastkovej disciplíne triatlonu je absolútnym lídrom.
Storočný cyklista Marchand prekonal rekord na 100 km

Francúz Robert Marchand sa stal najrýchlejším storočným cyklistom na 100 km, ktorú zvládol v čase 4 hodiny, 17 minút a 27 sekúnd. Po tom, ako prišiel do cieľa, s úsmevom na tvári povedal, že prekonal vlastné očakávania.
Veletrh Bike Brno – již popatnácté a v novém termínu PR článok

Veletrh Bike Brno – již popatnácté a v novém termínu

Mezinárodní cyklistický veletrh Bike Brno obsadí svou nabídkou tradičně pavilony V, F a G1. Mimoto proběhne v dalších výstavních halách a na volných plochách celá řada jedinečných doprovodných akcí. Již od 4. do 7. října čeká na brněnském výstavišti na návštěvníky tisíce jízdních kol a doplňků pro cyklistiku včetně velmi populárních elektrokol. Po roční přestávce navíc nabídne veletrh venkovní testování kol v přilehlém areálu Riviéra.
MTB Tour v Kremnici, teda na Skalke

Sezóna nám už pomaly končí a ja sa chystám na dva posledné maratóny. Najskôr som zašiel na MTB Tour v Kremnici, ktorý sa konal 22.09.2012. Nedá mi na úvod nespomenúť počasie. Ďalší môj maratón, kde nepečie slnko. To akoby naschvál, vždy som riešil, či bude pršať alebo nie a vždy to vyšlo len tak tak, teraz k tomu je ešte aj zima. Aj tak je to asi stále lepšie, ako keby som mal dostať úpal. Týmto maratónom taktiež končí aj malá séria Slovenského pohára XCM.
Púchovský MTB MARATÓN 2012- report

Po absolvovaní púchovského maratónu v roku 2011 bol dátum konania 2.- ročníka CMS Púchovského MTB maratónu zapísaný v mojom kalendári od začiatku roka červenými písmenami. Vývin počasia od začiatku týždňa sľuboval na víkend ideálne bikerské podmienky, tak som sa nevedel dočkať soboty – 22.9.2012.