Reportáž z Downhill Race Banská Štiavnica

Dážď, dážď, dážď … posledné dva dni pred pretekmi stále výdatne pršalo. Deň pred pretekmi to
vyzeralo všelijako, len nie najlepšie, trať pripomínala sveťák u protinožcov v Cairns. Po
poobediach sa pomedzi jemné mrholenie dala pripravovať trať na preteky, dúfajúc, že v nedeľu sa počasie umúdri a trať ako-tak vyschne.

V nedeľu ráno (27.4.2014) bolo pod mrakom, trať bola kvalitne premočená, podľa slov riderov, to pekne kĺzalo a blato lietalo na všetky strany. Po pár pádoch sme museli pripevniť na niektoré drevené prekážky aspoň koberce a časť pletiva, ktoré nám neukradli cigáni.

To, že sa na trati dosť šmýka, potvrdzovalo ohnuté predné koleso, množstvo pádov, škrabancov a
odrenín, ktoré sprevádzali celé doobedie. Niekedy to vyzeralo veľmi zaujímavo.
Okolo obeda začalo vychádzať slnko, bolo teplejšie, trať začala pomaly schnúť a vyjazďovali sa
rôzne stopy a drážky, miestami rolety.

Skok
Z registrovaných 54 pretekárov, prišlo 42, čo je skvelé a dosiahli sme najvyšší počet doteraz.
Tréning bol spočiatku chaotický, keďže nastávali strety tých, ktorí tlačili traťou hore a tých, ktorí jazdili smerom dolu. (nie je iná - reálna možnosť, dostať sa hore)
Preto sme organizovali spúšťanie postupne. Najprv všetci dole a potom zase všetci hore. Takto to celkom fungovalo. Do 13:00, kedy bol ohlásený štart 1. pretekára, vyšlo slnko, trať nebola až tak klzká a mokrá ako ráno.

Štart
Najprv štartovala kategória mladších do 15 rokov. Po nich starší od 15 rokov.
V prvej jazde bolo pár pádov, hlavne v kategórii mladších, a tak si každý svoj čas chcel v druhej jazde polepšiť. V mladších sa väčšine podarilo ukrojiť zo svojho času pár sekúnd. V starších si viacerí svoj čas v druhej jazde o pár stotiniek pohoršili. Vyberal sa však lepší čas z oboch jázd.
Po odjazdení oboch jázd, nasledovalo vyhodnotenie.
Kategória mladších: Samo Kovalik, Ondrej Solivarský, Erik Jakuš
Kategória starších: Lukáš. Paštrnák, Adam Ľupták, Matúš Buocik

Víťaz
Na záver sa chceme poďakovať všetkým zúčastneným, dúfame, že pretek sa im páčil a trať
vyhovovala. Nesmieme zabudnúť ani na ľudí, čo pomáhali s organizáciou pretekov, stavaním trate, a pomocou pri pretekoch alebo čímkoľvek pomohli.
Najhlavnejšiu časť organizácie tvorili dvaja 18 roční chalani za podpory jazdcov z tímu. Sme veľmi radi, že pretekov sa zúčastnili okrem domácich aj chalani zo Žarnovice, B. Bystrice, Detvy, Martina, Kežmarku, Brezovice, Prešova...

Všetci čo neboli, môžu ľutovať. Vrátane pani z červeného kríža, ktorá odišla po hodine tréningu.

Downhill race BS

calendar_today 27.04.2014
label Downhill
place Banská Štiavnica (Slovensko)

Markolus

Reportáž: Finálové kolo SPDH na Košútke - konečne na suchu

Posledné kolo SPDH 2020 sa konalo na Košútke pri Hriňovej. Boli to jediné preteky, na ktorých počas troch dní nepadla ani jedna kvapka dažďa.
Reportáž: 3. kolo SPDH vo Vrátnej – v peknom tempe pokračujeme v sezóne ďalej

Tento víkend sa konalo už 3. kolo Slovenského pohára v zjazde, na ktoré som sa veľmi tešil, pretože som tu ešte nebol a bol som zvedavý, aká trať na nás čaká.
Reportáž: Slovenský pohár v zjazde - začiatok súťažného pretekania vo Veľkej Rači

Keď som si pozeral počasie na prvé kolo SPDH vo Veľkej Rači, ani vo sne by ma nenapadlo, že si po teplej a slnečnej sobote v nedeľnej finálovej jazde ešte zablatím bicykel.