Biky fóristov: Dartmoor Hornet 2011

Medzi návštevníkmi MTBiker.sk sa nájde množstvo zaujímavých a krásnych bikov. Určite stojí za to dozvedieť sa o nich viac a práve to má na cieľ rubrika Biky fóristov. Dosť bolo úvodu a prejdime rovno k tomu, čo napísal o svojom biku Dartmoor...

K cyklistike som mal vzťah už od útleho detstva, bicyklovať som sa naučil ako päťročný a odvtedy sa bicykel stal mojím najobľúbenejším dopravným prostriedkom na ľudský pohon, bicykel som používal počas všetkých štyroch ročných období, pokiaľ bola chuť ísť sa bicyklovať, nebolo sily ktorá by mi v tom zabránila.

MTB
K skutočnej horskej cyklistike som sa dostal keď som mal 17, o rok neskôr som si za všetky úspory kúpil z bazáru svoj prvý skutočný horský bicykel. Už pri prvom pohľade som vedel že bude môj, nasledovalo stretnutie s inzerentom, odskúšanie a zrazu som sa na ňom viezol domov.
Dartmoor hornet 2011, rám ktorý sa preslávil svojou odolnosťou a atraktívnym dizajnom pochádza z poľskej dielne dartmoor, výnimka ktorá potvrdzuje pravidlo že poľské veci sú nekvalitné.

Bike
Ideálna voľba na allmountain, enduro či freeride, tento rám zvládne všetko.
Bike od kúpy postupne prechádzal zmenami, ako prvé som menil spotrebný tovar ako gripy a reťaz. Neskôr keď sa nazbierali peniaze som vymenil vidlicu SR suntour duro fr 20 za marzocchi Z1 sport. Rozdiel zdvihu o 1cm kompenzuje svojím chodom. Medzi posledné upgrady patrí výmena kľúk z pôvodných howitzerov na shimano slx a v zápätí prechod z jednoprevodníka na dvojprevodník.

Ako posledný pribudol napinák shaman commander a zadný náboj novatec D042SB.
Bike je vyskladaný prevažne na shimano komponentoch (brzdy, adaptéry, radenie, kľuky, reťaz, kazeta) a náboje sú oba novatec. Obuté sú plášte SYNCROS-BHT 26x2.5 ktoré zaručujú „prilepenie“ o povrch za sucha, mokra či ľadu. No nič nie je zadarmo a na druhej strane majú väčší valivý odpor a pri jazde po asfalte hučia ako auto " title="
V blízkej budúcnosti sa chystám meniť pedále a riaditka.

Napíš aj ty o svojom biku

V rámci predstavovania bikov fóristov sme už dávnejšie predstavili: Dano5 a Yeti, HELLBOY22 a jeho KGB Fidel a Turbiho Klein.

Ak máš aj ty zaujímavý bike, ktorý stojí za predstavenie, budeme radi ak nám dáš vedieť na redakcia@mtbiker.sk Nemusí to byť iba drahý profi bike, ale kľudne môže mať zaujímavý design, výbavu, netradičnú značku, históriu...
dartmoor

Biky fóristov: Ako sa stavia sen, Dudov sen

Jedného krásneho letného rána som na Bielom Kríži stretol Igora z VeloCity, ktorý sa ma mimochodom spýtal, kedy sa chystám ten svoj historický kus biku vymeniť za nový.
Biky fóristov: Canyon Spectral AL 8.0 EX

Po rokoch nastal čas na zmenu. Môj zadok dlhé roky spoznával stredovek a povedal dosť. Kúpa nového biku je vždy veda, takáto chvíľa predsa len neprichádza často. Každá skúsenosť vtedy môže pomôcť, tak možno nejakú hodnotu prinesú aj tie moje.
Biky fóristov: Bimjeam vs. Kona Process 111 –  jeden bike na všetko

Biky fóristov: Bimjeam vs. Kona Process 111 – jeden bike na všetko

Túžba po novom bicykli je u cyklistu, ako iste poznáte, nekonečný kolobeh a táto diagnóza sa nevyhla ani mne. Po sezóne a pol slintania a laborovania nad novými celoodpruženými rámami zvíťazilo srdce nad rozumom a stal som sa hrdým majiteľom staršej generácie celoodpruženého „light enduro“ trailbiku - Kona Process 111. Tu sa však moja cesta za ideálnym „one for all“ bikom ani zďaleka neskončila a dlhoplánovaným výsledkom je bicykel, ktorý má len málo spoločného s orginálom a na tvári nejdeného bikera vystrúha nechápavý pohľad. Prečo je tomu tak a čo ma viedlo k takejto radikálnej zmene osadenia, sa vám pokúsim ozrejmiť v nasledujúcich odstavcoch.