Slovensko v Top 10 UCI Olympic Qualification Ranking

UCI na svojej stránke zverejnila 1. priebežné poradie krajín v olympijskej kvalifikácii na LOH 2016 v Brazílii. Slovenskí muži sa v ňom nachádzajú na vynikajúcom 10. mieste. Túto pozíciu dosiahli najmä vďaka výborným výsledkom zo zahraničných pretekov C1 a C2 zaradených do kalendára UCI.

Do olympijského rankingu sa počítajú výsledky z pretekov zaradených do kalendára UCI od 25.5.2014, kedy kvalifikačný cyklus začal. Body krajiny sú súčtom bodov troch najúspešnejších pretekárov z každej krajiny. Za Slovensko sú to Michal Lami, Martin Haring a František Lami.

Slovenské ženy sú priebežne na 15. mieste, pričom sú počítané len výsledky dvoch pretekárok (Janka Keseg Števková a Michaela Maláriková), iná slovenská pretekárka body dosiaľ nezískala.

Na OH v Brazílii postúpia pretekári krajín, ktoré sa počas kvalifikácie trvajúcej dva ročné cykly (25.5.2014-24.5.2015 a 25.5.2015-24.5.2016) v súčte bodov umiestnia u mužov do 23. miesta, u žien do 17. miesta.

U mužov za krajiny na 1.-5. mieste môžu štartovať 3 pretekári, na 6.-13. mieste 2 pretekári a za krajiny na 17.-23. mieste 1 pretekár, to je spolu 41 pretekárov. 8 pretekárov sa kvalifikuje z kontinentálnych šampionátov Afriky, Ameriky, Ázie a Oceánie, 1 miesto je vyhradené pre Brazíliu ako usporiadateľskú krajinu. Spolu sa na OH predstaví 50 mužov.

U žien sa za krajiny na 1.-8. mieste môžu zúčastniť 2 pretekárky, za krajiny na 9.-17. mieste 1 pretekárka, to je spolu 25. 4 ženy sa kvalifikujú z kontinentálnych šampionátov Afriky, Ameriky, Ázie a Oceánie, 1 miesto je vyhradené pre Brazíliu ako usporiadateľskú krajinu. Spolu sa na OH predstaví 30 žien.

Na predchádzajúcich OH v Číne 2008 a v Londýne 2012 slovenskú horskú cyklistiku reprezentovala len Janka Števková. Z mužov sa za Slovensko naposledy na OH v MTB XCO zúčastnil Ľuboš Kondis na OH v 2004 v Aténach. Slovenskí reprezentanti majú veľkú šancu bilanciu účasti (a výsledkov) našich horských cyklistov na OH v roku 2016 vylepšiť.

Viac informácií:
Lamiova

Vrchy, hrady a iné zákutia regiónu Šariš – 3. časť

Po dlhšej dobe tu máme tretiu časť môjho seriálu, v ktorej sa zameriam na menej navštevované pohorie Bachureň.
Tri roky so Slovakia Divide a jeho víťazi

Podarilo sa nám úspešne zorganizovať už tri ročníky nášho cyklistického podujatia. Myšlienka splnila účel: nájsť „neokukanú“ trasu zo západu na východ Slovenska, po čo najväčšej divočine bez civilizácie.
Rozhovor: Kristína Madarásová - bojovníčka na trati, v ringu aj v živote

BMX. Väčšina z nás si vybaví detstvo a prvý bicykel. Pritom sa na nich súťaží aj na olympijských hrách. A my na Slovensku máme skutočnú šampiónku práve v tejto disciplíne.