Slovakia Ring 24hod: Aké to je atakovať takmer 800 kilometrov na bicykli za jediný deň?

Slovakia Ring 24hod: Aké to je atakovať takmer 800 kilometrov na bicykli za jediný deň?

Jednou vetou: Náročné Vlastne za obvyklých podmienok mi to ani rozum neberie, nespracuje, za jeden deň by to vzdialenosťou vyšlo z môjho malého mestečka menom Zvolen napríklad do karnevalom a gondolami preslávených Benátok, do severopoľského baltského prístavu Gdánsk či na peknú dovolenku trebárs do chorvátskeho Zadaru. Sčítané, podtrhnuté - zvládol som to, prekonal som sám seba, počet kilometrov sa zastavil na čísle 781, až mám pocit, že sa mi pokazil tachometer

Zaiste ste už všetci presýtení futbalových momentov z práve prebiehajúcich MS, rôznych tímových inkoherentných spiritov a aj hráčov silných na lobde typu Hluk, Kedihrá, Nezmar či Bezmena a možno ste podobne ako ja háklivý na slovo Mundial Ja vám teda dovolím vyfúknuť si a aspoň na okamih nazrieť do sveta amatérskej cyklistiky - Vitajte! Želám Vám príjemné čítanie pri reporte z 24 hodinových cyklistických pretekov na Slovakia Ringu.


Letecký pohľad

Už v marci som sa prihlásil na cyklistické preteky Slovakia ring 24h cycling race s jasným úmyslom otestovať svoje vytrvalostné možnosti a schopnosti. Po minuloročnom úspešnom nultom ročníku organizátori pripravili aj oficiálne prvý. Náš motoristický okruh situovaný pri Orechovej Potôni tak opäť po roku privítal cyklistov, ktorí si na 5,9 kilometra dlhom okruhu zmerali sily krúžením počas doby 24 hodín. Počet prihlásených sa vyšplhal na úctyhodných 274 borcov v rôznych kategóriách (dvojčlenné, štvorčlenné, šesťčlenné či osemčlenné tímy - dohromady 42 tímov), z toho však aj 21 pretekárov, ktorí sa prihlásili ako jednotlivci - tušíte správne, samozrejme som medzi nimi figuroval aj ja Ale pekne od začiatku...

Žiaľ, na podobný deň sa nedá pripraviť zopakovaním si malej násobilky a vybraných slov Môjmu cieľu som tak samozrejme podriadil aj dlhú, strastiplnú prípravu, takmer nič som nepodcenil, čo najvernejšie som simuloval stále viac blížiaci sa pretek nejedným výjazdom nad dvesto či viac kilometrov. Za celý ten čas od januára som vysadol celkom osemdesiatštyri krát na bicykel, vypočul si nejeden oznam z dedinských ampliónov, prečítal si stovky bilboardov Ja hoda, Ty hoda?, ale hlavne zažil množstvo úchvatných a magických momentov, vyzdvihnem ten deň, keď som brutálne zmokol a dostal defekt Pobehal som si veľkú časť stredného Slovenska a tak môžem už aj priamo, aj keď v úplne inom slova zmysle na seba povedať frázu o veľmi múdrych ľudoch: Všade bol trikrát, a kde bol len dvakrát, tam sa ešte chystá

Štvrtok, 26.jún, Deň D som odštartoval presne podľa predstáv, s bratrancom sme boli dohodnutí na odchod o siedmej hodine ráno - pohli sme sa však až kúsok po ôsmej Okrem neho mi robila doprovod a podporu aj mamina. Na miesto činu sme dorazili okolo pol jedenástej, myslím si, že práve včas, štart bol naplánovaný v štýle Le Mans na pravý obed. Mal som tak čas vybaviť registračné formality, umiestniť čip na bicykel, zahriať sa pár šliapnutiami do pedálov, dofúkať gumy, porozprávať sa s kamarátmi, ktorí tiež už dorazili a trebárs sa aj odfotiť, ako hľa tu, so Sajfom

So Sajfom

Pelotón bol celý strakatý, pestrofarebný, bola to skutočne defiláda vymakaných bicyklov. Hneď po štarte sa išlo šialené tempo, čo potvrdzuje priemer prvého kola nad 40km/h.

Štart

Mne ako jednotlivcovi do smiechu veľmi nebolo, bola to len otázka času, kedy mi dôjde dych. Celkovo sa celý závod uberal skôr tímovým smerom, čo mne vôbec nenahrávalo. Ťažko som sa vyrovnával s tým, že sa ide tak pekelne rýchlo, nakoľko chalani z viacčlenných tímov prišli na trať po vystriedaní za ich kolegu z depa oddýchnutí a svieži a tak upaľovali vždy nad 40. Kilometre veľmi rýchlo pribúdali, za päť a trištvrte hodiny som ich už mal cez dvesto.

Na trati

Samotný okruh sa mi zo začiatku plietol, každá zákruta sa mi zdala podobná, no pri desiatom prejazde som ho už mal v malíčku a išiel mi pekne na nervy Mnohí z vás si isto ako ja povedia, veď motoristický okruh je totálna rovina! Bohužiaľ to tak aj na moje počudovanie nie je, na okruhu sú štyri mini-hupy, ktoré pri celkovom zúčtovaní 132 prejdených kôl vyhodia prekvapivé nastúpané metre. Reálne som tak nastúpal niečo cez 2000m, to je napríklad absolvovať štyrikrát horský prechod Šturec z Banskej Bystrice. Keď k tomu prirátame neutíchajúci vietor, podmienky pre jednotlivca boli priam nevľúdne. Trať ringu je proste zvlnený a kľukatý strašiak! Som však vďačný, že nakoniec nepadla ani jedna kvapka dažďa, mokrý asfalt by mohol všeličo výrazne skomplikovať.

V skupine

S postupom času som si šiel svoje vlastné tempo a v depe som stál len minimálne s heslom pomalý pohyb, lepší ako žiadny, alebo aj dva kroky po schodoch smerom nahor a jeden smerom naspäť je pohyb vpred! Práve okolo jednej hodiny ráno po jedenástich hodinách jazdy v sedle a 400 kilometroch som mal veľmi svetlé chvíľky a šlo sa mi skutočne pohodovo priamo v balíku. Išlo sa konštantné tempo, nikto si nenastupoval a ja som sa cítil veľmi komfortne, počas jazdy v nočnom úseku som veľmi veľa získal, dokonca som bol o jedno kolo na treťom mieste. Ja som o tom však vôbec nevedel, pri prejazde každého kola som nevidel svoju aktuálnu pozíciu, len počet prejdených kôl. O tom, že som bol tretí som sa dozvedel až doma zo screenu, ktorý vyhotovil môj brat, ktorý samozrejme nespal a sledoval online priebeh pretekov

Screen

Najväčšiu krízu som musel prekonať počas nádherného východu slnka, objavila sa bolesť v oblasti členka a zvažoval som rezignovať. Po dlhšej pauze som sa však dal dokopy, a zavesil sa do háku nakoniec druhému, Čechovi Standovi Prokešovi, nemal som však síl spolupracovať. Ďakujem všetkým, ktorí mi nezištne pomohli, dovolili mi voziť sa v závetrí, ospravedlňujem sa všetkým, ktorým som nevládal vystriedať - mnohí to však uznanlivo pochopili

Ja a Standa ProkešJa a Standa Prokeš (foto: Prokesteam)
Ja a Standa ProkešJa a Standa Prokeš

Údaj o zostávajúcom čase som radšej vôbec nesledoval
Údaj o čase

Piatok, 27.júna po dvanástej hodine som posledný krát preťal pásku, v cieli panovala skvelá nálada a ja som bol nadšený, mám to za sebou! Urputný vnútorný boj som zakončil s počtom 781 kilometrov, čím som si stanovil pravdepodobne dlhodobo neprekonateľné maximum, pocítil obrovskú spokojnosť a zaknihoval nepopulárne štvrté zemiakové miesto.

Vo vytúženom cieli
Vo vytúženom cieli

Záznam v aplikácii Strava: Slovakia Ring 24h cycling race

Je dôležité pripomenúť, že pre správne zobrazenie GPS záznamu je potrebné byť registrovaný, inak vám vyhodí len spleť čiar Takto to má vyzerať:

Strava štatistika

Na mape

Výsledková listina.

Ani jedného zo štartujúcich som nebral ako protivníka, ale ako spolubojovníka, súperil som predovšetkým sám so sebou. Gratulácia patrí všetkým zúčastneným, všetci si siahli až na dno svojich síl, víťazom, aj porazeným, víťazom jednotlivých kategórií, ale hlavne grandióznemu výkonu víťaza jednotlivcov Maťovi Uharčekovi, ktorý zašiel neuveriteľných 870 kilometrov! Aby som sa Maťa minimálne udržal, musel by som mať patent na formu a náhradné nohy priamo v sprievodnom vozidle Gratulujem!

Až v závere, pri odchode to na mňa celé spadlo, ani neviem, ako som v aute zaspal, nasledujúce dni by som potreboval ospravedlnenku na zadok a ruky, žiadnu som však nemal a tak veselo konštatujem: Bol to suverénne najhlúpejší pretek, na ktorom som štartoval... Prídem aj o rok
report_problem Našiel si v texte chybu?

24h Slovakia Ring cycling race

calendar_today 26.06.2014 - 27.06.2014
label Cesta - maratón
place Orechová Potôň (Slovensko)

Páči sa ti tento článok? thumb_up30thumb_down comments 13 komentárov report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Reportáž: Panaracer Gravel Blinduro - neprekonateľný zážitok

Reportáž: Panaracer Gravel Blinduro - neprekonateľný zážitok

Blinduro je celkom zaujímavý koncept, kedy jazdec dopredu nevie, kadiaľ vlastne pôjde, alebo koľko presne kilometrov a výškových metrov ho čaká.
Maratona dles Dolomites 2021 - to najkrajšie, čo Taliansko ponúka

Maratona dles Dolomites 2021 - to najkrajšie, čo Taliansko ponúka

Prvá júlová nedeľa v Dolomitoch po dvoch rokoch opäť patrila cyklistom a mne sa podarilo byť pri tom.
Reportáž: DHL Sereďmaratón 2021 - po roku konečne osobne

Reportáž: DHL Sereďmaratón 2021 - po roku konečne osobne

Aký bol priebeh jedného z najlepších cestných maratónov na Slovensku? Iná bola trať a aj dátum konania, jedinečný bol priebeh, ako to už býva každý rok.
keyboard_arrow_up